Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop in het buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop in het buitenland

    Maandag vertrek ik naar Turkije en hoor van iedereen dat alles daar zo goedkoop is.
    Graag had ik van jullie geweten of dit ook zo is voor de aanschaf van degelijk fotomateriaal.
    Dus als iemand op de hoogte is het fotografisch reilen en zeilen in Turkije, wil hij mij dat laten weten a.u.b. ?
    Groetjes DD
    Fronstages

  • #2
    Re: aankoop in het buitenland

    Aangaande het fotomateriaal weet ik niet.
    Doch weet wel dat ze de laatste tijd zeer strenge controles bij de douane uitvoeren van de niet Eu-landen.
    Dus voorzichtigheid is toch geboden !!!

    Goede reis.
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

    Comment


    • #3
      Re: aankoop in het buitenland

      Niet aan beginnen

      Waarom niet;

      1) Controle's bij de douanes; dus alsnog Tax betalen en met een beetje pech zelfs een boete (daar gaat je voordeeltje)
      2) En garantie; Nederlandse en Belgische importeurs zijn niet altijd erg behulpzaam als het gaat om garantie verlenen op 'buitenlandse' toestellen ...
      Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

      Comment


      • #4
        Re: aankoop in het buitenland

        voor een fototoestel moet dat toch lukken denk ik.

        tenzij je natuurlijk je hele koffer vol propt
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: aankoop in het buitenland

          Als het een duur toestel is, zou ik toch gewoon opteren ook voor de gepaard gaande service !!!!!!
          Ga anders een toestel in Aachen halen, ik denk dat dit veel veiliger is.
          Ik heb een maand geleden een nieuwe 10D in Aachen gekocht, en het prijsverschil was wel enigzins merkbaar.
          Mijn toestel waar daar bijna 600-€ minder duur.

          Yvan
          Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

          Comment


          • #6
            Re: aankoop in het buitenland

            ik zou toch opletten voor controles, 3 jaar terug ben ik in Tenerife geweest, daar de digitale videocamera DCS-PC110 van Sony gekocht voor een 1550 euro terwijl het in belgie toen 2375 euro koste maar toen ik in belgie lande werden meerdere mensen tegengehouden waar ze dergelijk materiaal uit de zakken haalden, ik glipte gelukkig door de mazen van het net!

            en ik zou opassen qua garantie, zoals Tenerife was het ook opletten geblazen, de helft van de winkels verkochten deze dingen met europese garantie, de andere helft met garantie bon die enkel in engeland telde en dan ben je natuurlijk de sigaar als het "omzeep" is

            kzou dichter bij huis kiezen voor fotomateriaal, Duitseland of Nederland is al pakken veel goedkoper en heel weinig kans dat ze u pakke!

            (sorry, is niet echt over Turkije maar wel over het "gevaar" van ver te kopen )
            Last edited by T-design; 24 september 2004, 14:08.

            Comment

            Working...
            X