Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens aanschaffen

    Goedenavond mede ''amateur''fotografen,

    Tot mijn grote spijt is mijn lens 18-135 tijdens mijn vakantie kapot gekletterd. en heb ik niks vergoed van mijn reisverzekering gekregen waar ik even ziek van ben geweest. Inmiddels van bijgekomen ;-)
    en nu twijfel ik of ik opnieuw een 18-135 moet kopen, of toch een andere lens met eventueel een beter bereik?
    zelf ben ik in bezit van een 70-300 (canon lens)

    Het liefst wil een originele lens van canon hebben.
    Budget €400,-
    Camaera type: Canon 60D
    Lens type: liefst origineel van canon!

    wat fotografeer ik zowel? tja een beetje van alles. evenementen (binnen en buiten), natuur bos, strand bergen etc., vakantie foto's, mensen, dieren, ?
    Last edited by Mr.W; 23 oktober 2017, 20:09.

  • #2
    Re: Nieuwe lens aanschaffen

    Als je tevreden was over die 18-135, dan kan je die misschien best vervangen door een nieuw exemplaar (of een tweedehandse, dan doet het minder pijn als die per ongeluk valt ).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens aanschaffen

      Dag,
      als je al een 70-300 hebt, en als je die wil behouden, dan kun je ook andere dan 18-135 overwegen:
      EFs 18-55 STM (die vind je tweedehands voor minder dan € 80)
      EFs 15-85 USM (die is een pak duurder, maar heeft een interessant bereik, en is steviger gebouwd; ook deze vind je tweedehands voor veel minder dan € 400)
      EFs 17-85 USM (die heeft hier een slechte reputatie, maar is nu ook niet zo slecht; die vind je tweedehands voor minder dan € 150)

      succes
      Filip

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens aanschaffen

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr.W Bekijk bericht
        Tot mijn grote spijt is mijn lens 18-135 tijdens mijn vakantie kapot gekletterd. en heb ik niks vergoed van mijn reisverzekering gekregen waar ik even ziek van ben geweest. Inmiddels van bijgekomen ;-)
        en nu twijfel ik of ik opnieuw een 18-135 moet kopen, of toch een andere lens met eventueel een beter bereik?
        zelf ben ik in bezit van een 70-300 (canon lens) ?
        Ik spreek zelf niet uit ervaring, maar heb me de laatste tijd heel erg ingelezen over 2 lenzen: 24-205 L F/4 IS USM en de 70-200mm F/4 L USM (ik bezit zelf wel een 18-135mm). Misschien kan je erover nadenken om een 24-105mm aan te schaffen. Deze schijnt een heel stuk beter te zijn dan de 18-135mm. Mogelijk kunnen andere forumgebruikers uit ervaring spreken. De 24-105mm is tweedehands vanaf 350 euro te vinden. De 70-200 is tweedehands ook tussen de 350 en 400 euro te vinden. Schijnen 2 toplenzen te zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens aanschaffen

          Ik vind de 24-105 wel tegenvallen. Ik werk dan liever met de 24-70 Mark I.
          Ik heb de 24-105 weleens geleend van de werkgever.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens aanschaffen

            Sorry voor mijn late reactie mensen :-)
            Door drukte en weinig tijd, moest ik even mijn oriëntatie fase staken voor een nieuwe lens.
            Maar hartelijk dank voor de reacties tot nu toe.

            wat ik eigenlijk ook is denk ik ook een lekker praktische lens. voor bijvoorbeeld reizen, onderweg (fiets) dus heb niet altijd zin om veel lenzen mee te nemen en te wisselen van lens.
            dat merkte ik stiekem toch wel eens met de 18-135 een mooie lens alleen moest ik vaak ook wisselen met de 70-300 die ik daarnaast heb. dus een lensje als 24-205 lijkt mij een mooie overweging. tenzij jullie daar slechte ervaringen mee hebben?
            Last edited by Mr.W; 22 december 2017, 09:40.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens aanschaffen

              24-205 ?? Ik neem aan dat je 24-105 bedoelt. Let op dat dit geen EFs lens is. 24mm is niet zo breed op een 60D.
              Er is een F4 L versie, maar ik vraag me af of die binnen je budget te vinden is. Er is nu ook een goedkopere STM versie. In beide gevallen ga je veel breedhoek missen.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lens aanschaffen

                Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
                24-205 ?? Ik neem aan dat je 24-105 bedoelt. Let op dat dit geen EFs lens is. 24mm is niet zo breed op een 60D.
                Er is een F4 L versie, maar ik vraag me af of die binnen je budget te vinden is. Er is nu ook een goedkopere STM versie. In beide gevallen ga je veel breedhoek missen.
                Dank voor je advies! Welke lens raad je eventueel aan?


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe lens aanschaffen

                  Ik heb er twee van de 24-105 F4.
                  Die lens is best "ok" maar als je echt veeleisend bent is die lens eigenlijk niet zo goed.
                  Ik gebruik veel meer de 24-70 F2.8. Veel sneller en werkt ook veel beter in donkere omstandigheden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe lens aanschaffen

                    Als je een zoomlens die op 18mm begint vervangt door een andere zoomlens die op 24mm begint, dan zal je het stuk "breedhoek" van 18 tot 24mm zeker missen op een crop camera.
                    Daarom is een 24-70 of 24-105 doorgaans niet de beste keuze als je maar één lens wil gebruiken.

                    Als het budget geen rol zou spelen, dan is de Canon 24-70 f2,8 L een heel goede keuze, maar dan heb je eigenlijk ook nog een 16-35 of iets in die aard bij nodig voor wat meer breedhoek.
                    Daardoor loopt het budget nog een flink stuk op...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe lens aanschaffen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Als je een zoomlens die op 18mm begint vervangt door een andere zoomlens die op 24mm begint, dan zal je het stuk "breedhoek" van 18 tot 24mm zeker missen op een crop camera.
                      Daarom is een 24-70 of 24-105 doorgaans niet de beste keuze als je maar één lens wil gebruiken.

                      Als het budget geen rol zou spelen, dan is de Canon 24-70 f2,8 L een heel goede keuze, maar dan heb je eigenlijk ook nog een 16-35 of iets in die aard bij nodig voor wat meer breedhoek.
                      Daardoor loopt het budget nog een flink stuk op...
                      Bart, sorry dat ik het moet zeggen, maar hier spreek je jezelf tegen hé.
                      Op een 60D is 24mm en meer geen groothoek meer.

                      Zelf heb ik de 24-105L gehad. Op een FF heeft deze lens veel teveel vervorming. Op een Crop is die UITSTEKEND!
                      Maar zoals ik al eerder aanhaalde is 24mm geen groothoek op een crop.

                      De 18-135 is een uitstekende lens, heeft voldoende groothoek en een fraai bereik, de ideale lens op vakantie maar ook voor landschapsfotografie.

                      Als je dus geen supersnelle AF wilt is de 18-135mm ideaal.
                      En tegenwoordig heb je de nano waar je nog een motor kunt onder hangen.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe lens aanschaffen

                        en de 17-55 f/2.8 is deze is zeer goed

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe lens aanschaffen

                          Peins niet dat je die kan kopen voor € 400,00.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe lens aanschaffen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Peins niet dat je die kan kopen voor € 400,00.
                            Ben nog altijd zeer tevreden van de EF-S 17-55 f:2.8.
                            Heb hem hier al een paar keer onder de €400 te koop gezien, doen !

                            (niet moeilijk nu de ene helft hier een FF heeft gekocht en de anderen aan hun derde systeemcamera zitten )

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe lens aanschaffen

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Ben nog altijd zeer tevreden van de EF-S 17-55 f:2.8.
                              Heb hem hier al een paar keer onder de €400 te koop gezien, doen !

                              (niet moeilijk nu de ene helft hier een FF heeft gekocht en de anderen aan hun derde systeemcamera zitten )
                              Haha ik zal eens kijken!


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X