Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Melding kaart niet geformateerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Melding kaart niet geformateerd

    Hoe komt het dat ik de melding krijg (kaart niet geformateerd op mijn canon D50) wanneer ik mijn foto's wil overplaatsen naar mijn apple pc/externe schijf?
    Na het nemen van de foto's heb ik deze zo goed of allemaal nog terug bekeken op het camerascherm( het gaat over een 300 fotos)! Zouden de fotos nog op het kaartje staan?

    Wat kan ik proberen , of beter niet proberen?
    Zijn de fotos verloren?

    De foto's zijn héél belangrijk voor mij ... Alvast héél erg bedankt voor jullie hulp !! Mail me gerust op privemailadres chris.ver_eecke@telenet.be

  • #2
    Re: Melding kaart niet geformateerd

    Kun je ze nog bekijken via je D50?

    Zo ja, proberen over te zetten via je camera.

    Comment


    • #3
      Re: Melding kaart niet geformateerd

      Wat voor geheugenkaartje is het? SD is wel gevoelige voor meerdere schrijfacties tegelijk naar het kaartje. Lees: Het kaartje raakt corrupt. Dit heb ik althans weleens meegemaakt.

      Maar als de computer of de camera jouw kaartje klaagt over het niet geformatteerd zijn.Maar niet beide. Dan zal het een geformatteerd zijn in een onbekende file system voor dit device. Maar als je camera hem niet meer herkend, terwijl eerst wel. Dan zou ik voor de volgende shoot maar eens het kaartje nakijken en testen op betrouwbaarheid.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Melding kaart niet geformateerd

        Gebruik je een andere kaartlezer? Misschien een oude die niet met SDHC of SDXC kan werken? Als je ze op je toestel kan bekijken, moeten ze nog in orde zijn, en kan beter gewoon je toestel rechtstreeks aansluiten aan je pc.

        Comment

        Working...
        X