Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eigen site

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eigen site

    't Is er dan toch zover van gekomen: een eigen site voor de foto's. Ik heb hem weliswaar nogal rap tussen de soep en de patatten moeten ineensteken, maar ik wil 'm toch ook aan jullie even voorstellen. Momenteel ben ik volop de foto's aan 't sorteren om er bij te zetten.

    Je kan 'm hier vinden.

    Reacties over de vorm en de inhoud zijn alvast meer dan welkom hier of bij de foto's op de site.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

  • #2
    Re: eigen site

    Ziet er toch al uit hoor , makkelijk te navigeren en snel.
    Maar heb wel een vraag : moet het niet volleybaltoernooi zijn ?
    Het lijkt erop of je een paar keer de letter E vergeten bent
    Tenzij het natuurlijk opzettelijk is , dan zeg ik niets hoor
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: eigen site

      Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
      Ziet er toch al uit hoor , makkelijk te navigeren en snel.
      Maar heb wel een vraag : moet het niet volleybaltoernooi zijn ?
      Het lijkt erop of je een paar keer de letter E vergeten bent
      Tenzij het natuurlijk opzettelijk is , dan zeg ik niets hoor
      Dankjewel Hanske. Jij bent van Nederland geloof ik, hé! Hier in België wordt al eens meer van "tornooien" gesproken. Ook aldus Vandale:

      tor·nooi (het ~)
      1 [Belg., niet alg., sport] toernooi
      2 [Belg., niet alg., gesch.] toernooi

      Een Vlaming zou dit waarschijnlijk niet opgemerkt hebben, maar voor de Nederlandse vrienden heb ik het reeds aangepast. Toernooi is waarschijnlijk wel beter Nederlands.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • #4
        Re: eigen site

        Hallo Victor,

        Je site zojuisty bekeken, zoals ik ook in je gastenboek schreef (per abuis tot 3x doorgekomen dus administrator .... ), een mooie site met een heel eigen karakter. Even zat ik vertwijfeld te zoeken naar een soort home-page, maar toen ik er wat doorheen aan het surfen was, bespeurde ik bij mezelf zoiets van, tja in wezen hoeft dat ook niet, want de navigatie is steeds voorhanden, maar het is wel even wennen. Een aantal foto's kwamen wel ongelofelijk groot op mijn beelscherm, dus er is nog meer snelheidswinst (nee hoor geen probleem ) te boeken.

        Nogmaals veel succes met het verdere werk!

        Jan
        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: eigen site

          Even wennen aan deze site, maar vindt hem wel mooi zeker met zulke foto,s,heb ook nog maar even je gastenboek getekend
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: eigen site

            Bij het bekijken van de foto's viel het mij op dat ze mooi in hetzelfde nieuwe venster worden getoond (zodat je er nadien geen 500 moet sluiten) , alleen wordt dit venster niet 'geresized' als je van een 'horizontale' naar een 'verticale' foto gaat. Resultaat: een deel van de foto wordt dan afgesneden. Venstertje sluiten en opnieuw openen lost dit op, tot de volgende oriëntatie-verandering. Klein ongemakje dus.
            Voor de rest .

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: eigen site

              Mooi eenvormig in elkaar gestoken!

              Vooral de kleine tekstjes erbij maakt het heel persoonlijk en natuurlijk ook foto's
              lijn
              canon eos 350d

              Comment


              • #8
                Re: eigen site

                Dankjulliewel voor de reacties.

                @Mr.D: Ikzelf heb inderdaad de gewoonte om steeds dat popup venster te sluiten. Maar ik ga beslist eens uitzoeken hoe ik dat formaat kan laten aanpassen aan een de nieuwe foto (als dat überhaupt mogelijk is).

                @Jamonadap: Normaal gezien zijn de meeste foto's op 900x600 pixels in groot formaat. Ik vermoed dat er een paar 16:9 formaat foto's een beetje groter zijn, inderderdaad.
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                Comment


                • #9
                  Re: eigen site

                  Sorry Vic, in de drukte van de laatste dagen is jou topic wat verloren geraakt. Mooie site, die wat gewenning vraagt wat navigatie betreft en daardoor onterecht wat bezoekers doet afhaken vrees ik. Zo is het sluiten van de pop-up en het aanklikken van een volgende thumbnail een beweging die steeds terugkomt en (zeker op een 1600x1200 scherm) nogal wat muisafstand nodig heeft. Een detail, maar IMHO vervelend na een aantal foto's. Een volgende - vorige knop zou handig zijn.

                  Ik merk dat je ook de Creative Commons License gebruikt, is dit de nieuwste hype (niet pejoratief bedoeld) of zie je er echt nut in? Zo overweeg ik ook al enige tijd deze License onder mijn foto's te plaatsen.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: eigen site

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                    Zo is het sluiten van de pop-up en het aanklikken van een volgende thumbnail een beweging die steeds terugkomt en (zeker op een 1600x1200 scherm) nogal wat muisafstand nodig heeft. Een detail, maar IMHO vervelend na een aantal foto's. Een volgende - vorige knop zou handig zijn.
                    Mijn oorspronkelijke idee was om eigenlijk maar 1 foto te tonen en daar dan wat te gaan bijvertellen. Maar omdat elke foto eigenlijk in een reeks van foto's thuishoort - je neemt nu eenmaal verschillende foto's tegelijk - wilde ik de gelegenheid geven om ook die andere foto's te kunnen bekijken. Als ik de reacties hier en elders hoor, dan denk ik dat het inderdaad niet slecht is als ik met volgende en vorige pijltjes ga werken in die popup.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                    Ik merk dat je ook de Creative Commons License gebruikt, is dit de nieuwste hype (niet pejoratief bedoeld) of zie je er echt nut in? Zo overweeg ik ook al enige tijd deze License onder mijn foto's te plaatsen.
                    De Creative Commons License is niet zo nieuw meer. Voor mij is het een goeie manier om duidelijk te omschrijven wat bezoekers met die foto's mogen doen. Ik ben veel meer te vinden voor "delen" dan "alle rechten voorbehouden". Ik denk dat zoiets op termijn alleen maar kan zorgen voor verrijking. Ik moedig met andere woorden graag de verspreiding en eventuele bewerking van de foto's aan, als men maar erkentelijk blijft. Dat hoeft niemand me dan zelfs ook maar te vragen.
                    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: eigen site

                      Mooie site! Ze komt ook zeer rustig over.
                      Bij mij komen dezelfde dingen terug als bij de andere comments.
                      • misschien is het toch interessanter om de site horizontaal op te vatten, ipv van verticaal. Ik werk hier op 1600x1200, en ik krijg de site nog niet volledig op m'n scherm te zien...
                      • de navigatie loopt stroef, ik vind ze mooi uitgewerkt, maar het is niet gelijkmatig over de verschillende pagina's heen. Ik had moeite om bvb terug te navigeren vanuit het archief naar de hoofdpagina, of om vandaar naar de andere items te gaan.
                      • pop-up windows zijn misschien niet de beste manier om foto's te tonen. De dag van vandaag zijn pop-up windows meestal een gevolg van pesterige spyware, en hebben toch een aantal mensen een pop-up killer....


                      Ik had ook problemen om de foto's binnen te krijgen. Geen idee waar dat zou kunnen aan liggen. Misschien de combinatie tussen mijn routertje, Skynet en jouw hostingprovider. Ik heb dus geen enkele foto kunnen bekijken...

                      Comment

                      Working...
                      X