Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

    Hallo,

    Ik wil een lens aanschaffen voor tijdens rally's foto's te nemen. Ik weet van Canon 70-300 en Tamron 70-300 mm. Beiden f4.0-5.6 Wat is de beste?

    Groetjes Wim

  • #2
    Re: Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

    De recentste Canon 70-300 https://www.dpreview.com/products/ca...-5p6_is_ii_usm heeft volgens de reviews een heel snelle autofocus (veel sneller dan bij de oudere versie), dat is belangrijk voor actiefotografie.
    Optisch zijn de verschillen heel klein.

    Er is ook nog de Canon 70-300 L IS, die heeft ook een heel snelle autofocus en die is optisch wat beter dan de Canon (de niet-L versie) en Tamron 70-300.
    Maar die is wel een heel stuk duurder (tweedehands is die ook wel te vinden, ik heb zelf ooit een tweedehands exemplaar gekocht, en die heb ik verschillende jaren gebruikt).
    De "L" versie is ook een stuk zwaarder.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

      Voor sport en snelle actie heb je de L versie nodig. Daar zit een AF ringmotor in die zeer snel is.
      De gewone 70-300 is echt VEEEEEEL te traag daarvoor en je zal teveel missers hebben want die heeft een AF micromotor die veel trager is.
      Los van dit is de gewone 70-300 van Canon wel een zeer goede lens voor niet al te snelle actie.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

        De oude Canon 70-300 had een redelijk trage AF, de nieuwste heeft een totaal ander AF systeem waardoor die minstens even snel focust als de meeste L lenzen.
        Volgens deze tester is die zelfs sneller dan de 100-400 L IS II http://www.kenrockwell.com/canon/len...00mm-is-ii.htm , en dat wil toch wat zeggen (ik heb zelf die 100-400, en die focust al heel erg snel).
        Ik heb zelf de nieuwste Canon 70-300 nog niet gebruikt, maar als er iets is waarover alle reviewers het eens zijn, dan is het wel dat de autofocus supersnel is.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

          Dus beter eens de nieuwe canon kopen. zal eens de prijs checken.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

            Ja voor alle duidelijkheid had ik het over de oude "gewone" 70-300.
            De nieuwe versie van de "gewone" 70-300 heb ik ook nog niet kunnen testen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

              Maar wat is nu de beste lens 70-300mm L versie of de 70-300 Versie II

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

                Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                Maar wat is nu de beste lens 70-300mm L versie of de 70-300 Versie II
                De "L" heeft een wat betere beeldkwaliteit, maar naar het schijnt is de autofocus van de "II" net iets sneller.
                De AF-snelheid heb ik zelf niet kunnen vergelijken, maar ik weet wel uit ervaring dat de autofocus van de "L" helemaal geen problemen heeft met actiefotografie (als de AF van de nieuwe 70-300 nog sneller is, dan is die echt supersnel).
                En de beeldkwaliteit van de "L" is dus heel goed, maar de 100-400 L IS II (die ik nu gebruik in plaats van de 70-300 L) is op alle punten nog wat beter (maar daar moet je dan wel een flinke prijs voor betalen).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

                  Is het de meer prijs waard de ( L ) versie tegen over de versie ( II ) Ik zou deze dan wel kopen buiten de EU prijsverschil tegen hier +/- 500 €
                  zo als je zegt dat de beeld kwaliteit van de L versie zeer goed is

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-300 mm versus Tamron 70-300 mm

                    Voor mij was de meerprijs van de "L" versie geen probleem, ook al omdat ik die tweedehands heb gekocht.
                    Daardoor is het verlies ook veel kleiner als je die na een paar jaar opnieuw verkoopt.

                    Maar niet iedereen heeft het nodige budget om te kunnen investeren in de duurdere lenzen, daarom zijn er de meer betaalbare lenzen die tegenwoordig ook allemaal heel behoorlijk presteren.
                    Het verschil in scherpte zal je trouwens alleen maar zien op heel grote afdrukken, want alleen dan zie je de fijnste details.
                    Maar dan is de 100-400 L IS II eigenlijk een nog betere keuze, want die doet het nog wat beter dan de 70-300 L IS (en er zijn nog scherpere prime-telelenzen, maar dan gaat het budget nog veel meer de hoogte in).

                    De nieuwe 70-300 IS (versie II dus) is een heel goed alternatief voor wie geen enorme bedragen wil of kan investeren in zijn of haar hobby.
                    Je kan er net zo goed mooie foto's mee maken als met de "L" versie, alleen zie je een heel klein verschil als je inzoomt op de pixeltjes van de foto (maar dat is eigenlijk niet de manier om foto's te bekijken...).

                    Let wel op met aankopen in het buitenland, de aankoopprijs kan dan wel lager zijn, maar vooraleer je spullen door de douane geraakt zijn is het prijsverschil al heel wat kleiner geworden (misschien zelfs duurder dan wat je er hier voor zou betalen).
                    Als je ze zelf meebrengt vanuit het buitenland, dan lukt het misschien wel zonder extra kosten, maar als ze kunnen bewijzen dat je probeert om taksen en invoerrechten te ontduiken, dan loopt de rekening nog veel hoger op.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X