Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

    Vanwege de aankoop van een Fujifilm wordt ik "gedwongen" om een versie 6, meer bepaald 6.9 aan te kopen (bij voorkeur niet de CC huurversie ). De NL versie wordt aangeboden rond de 130 Euro maar een Duitse aanbieder vraagt 111 Euro. Kan ik van beiden de taal aanpassen naar Engels? Kan ik de duitse versie aanpassen naar nederlands?
    Persoonlijk denk ik dat het aanpassen van de taal probleemloos is maar gezien de specifieke aanduiding NL of Deutsch twijfel ik toch. Of zit er toch ergens een verborgen angeltje, bv omdat de koopversie 6 via de site van Adobe een upgrade naar 6.9 nodig heeft?

    Alvast bedankt voor reacties.

    Oyen R.

  • #2
    Re: Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

    Mijn versie (perpetual licence, dus geen CC) is momenteel 6.12.
    Dit zijn de taalmogelijkheden hiervan:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

      Je kan inderdaad de taal zelf aanpassen.
      Maar ben je zeker dat de Duitse verkoper aan een Belgische klant mag leveren ? Op amazon.de ben ik al zulk een restrictie tegengekomen voor Photoshop Elements.

      PS: ik heb tevergeefs gezocht naar een 6.9 update van de stand-alone versie.
      Iemand ?

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

        Adobe geeft zelf deze link: https://helpx.adobe.com/nl/lightroom...downloads.html

        (en onder Mac OS ook die van Windows)


        Maar je moet uiteraard wel eerst een officiële versie 6 hebben...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

          Bedankt.

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

            Bij nazicht lijkt er geen restrictie te zijn voor LR (ik laat het via deze weg weten mocht het toch zo zijn) Voor Elements staat er specifiek "dit item kan in België worden bezorgd"

            dus we wagen het maar.

            Bedankt voor de reacties.

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

              Hou ons op de hoogte of alles naar wens verloopt!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Adobe geeft zelf deze link: https://helpx.adobe.com/nl/lightroom...downloads.html

                (en onder Mac OS ook die van Windows)


                Maar je moet uiteraard wel eerst een officiële versie 6 hebben...
                Bedankt, ik heb nu 6.12 ipv 6.7 (naar ik gelezen heb zijn de meeste verbeteringen niet voor de desktopversie, maar mischien wel nieuwe camera's).

                Ter info: je LR versie van een paar nummers terug is nog steeds geldig voor een upgrade naar 6, dit kost maar iets van € 70 ipv 140.

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  ...
                  Ter info: je LR versie van een paar nummers terug is nog steeds geldig voor een upgrade naar 6, dit kost maar iets van € 70 ipv 140.
                  Ik denk dat ik enkel voor de eerste (LR3 denk ik, maar kan vroeger zijn) 'de volle pot' betaald heb, daarna altijd maar de prijs van een upgrade. Maar ik blijf erbij: Adobe naar subscription only, ik weg van Adobe. Lightroom kan ik al missen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

                    Ondertussen heb ik de koopversie van de Duitse aanbieder geïnstalleerd. Eerst heb ik de vorige oude versie verwijderd. Bij het installeren werd de voertaal automatisch in het Nederlands gezet...met nog altijd een keuzemogelijkheid om een andere taal te kiezen.
                    Dit verliep vlekkeloos.
                    Daarna via jullie link de upgrade gaan halen op de site van Adobe. Dat verliep ook vlot alleen het installeren niet maar dat wijt ik volledig aan mezelf. Na een paar pogingen werd deze ook op de juiste plaats neergezet en konden de RAF files probleemloos worden geopend.
                    Dus:
                    - de verzender heeft geen beperking om het naar Belgie te zenden
                    - De taal aanpassen, niettegenstaande de specificatie DEU is geen probleem
                    - De upgrade slaat dus niet alleen op de CC versie maar ook op de koopversie.
                    Ik ben een tevreden man.
                    Nogmaals bedankt voor de reacties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lightroom 6 NL of 6 Deutsch

                      Bedankt om dit hier te melden! Op die manier kunnen we ook anderen van dienst zijn.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X