Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo hoor je het ook eens van een ander, maar het blijft ons toch volgen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zo hoor je het ook eens van een ander, maar het blijft ons toch volgen....


  • #2
    Re: Zo hoor je het ook eens van een ander, maar het blijft ons toch volgen....

    Short clip from Veep. The V.P.'s official lip-reading photographer and Jonah, the sniveling creep from the President's office discuss Canon gear. Funny and s...
    www.freddyhelsen.be

    Comment


    • #3
      Re: Zo hoor je het ook eens van een ander, maar het blijft ons toch volgen....

      Allemaal zeer juist, maar we hebben het over een luxeprobleem hé ! Als je alleen koopt wat je nodig hebt, dan bedoel je: nodig voor wat je doelstellingen zijn. Maar die doelstellingen zelf heb je zelf in het leven geroepen. Dat zijn dingen die je wil doen, die je wil fotograferen, gewoon omdat je dat zelf zo verzonnen hebt. Maar ook daar is geen echte noodzaak bij, toch ? Ik wil maar zeggen: een camera, of bij uitbreiding alle verwante materialen en toebehoren, 'nodig' hebben, of datzelfde gerief 'willen' hebben, dat ligt allemaal dicht tegen mekaar hé ! Ik heb het natuurlijk over het overgrote deel van de fotografen, de amateurs dus, niet de beroepsmensen, dat is andere koek. Maar ik sta elke keer versteld hoeveel topmateriaal gekocht wordt door mensen die er geen rotte euro mee verdienen.
      Intussen zit ik hier weer blij te wezen met mijn tweedehands D 500 die deze week toegekomen is, die ik niet nodig heb, maar die ik al lang wilde hebben, gewoon.....omdat ik hem graag erbij wilde....en ik geniet van mijn aankoop....mooi toch ?

      Comment


      • #4
        Re: Zo hoor je het ook eens van een ander, maar het blijft ons toch volgen....

        Is dit nieuws, of ook maar nieuw?

        Comment


        • #5
          Re: Zo hoor je het ook eens van een ander, maar het blijft ons toch volgen....

          Niet nieuw, en ook geen nieuws, gewoon iets om even bij stil te staan in de niet aflatende toestroom van nieuwe camera's....

          Comment


          • #6
            Re: Zo hoor je het ook eens van een ander, maar het blijft ons toch volgen....

            Don’t be a victim of The Hype. Don’t be a cameraholic and a brainless consumer. Stop yourself from the Internet hysteria that surrounds cameras, lenses and other gear. Instead, spend time learning about photography techniques and improving your skills.
            Dat ben ik nu toch wel beu gehoord. Ja, het mannetje achter de camera is belangrijker en met een dure camera maak je niet per se betere foto's. Dat verhaaltje kennen we al en is verleden tijd.

            Niks belet u om het nieuwste speeltje te bezitten. De kwaliteit is gewoon beter en je krijgt meer mogelijkheden.
            Nieuw materiaal werkt ook inspirerend voor mij.

            En die zever die ik hier soms hoor ben ik ook beu, namelijk dat je als beginner beter af bent met een goedkope compact en zo de stiel leert kennen. De zin in het fotograferen zal je gauw verliezen met zo'n goedkoop toestelletje.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Zo hoor je het ook eens van een ander, maar het blijft ons toch volgen....

              Interresant artikelke die ik ook al gelezen had, helpt je de voeten op de grond te houden en beetje te relativeren, heb dat soms es nodig
              Want tot op heden schrijft meneer den doktoor nog geen GAS pillekes voor ;-)

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Zo hoor je het ook eens van een ander, maar het blijft ons toch volgen....

                Aag,
                Deze kritieken en comentaren waren er jaaren terug ook al...
                B.v. Goed 2 jaar geleden met de Sony A7RII.
                Ik was toen ook niet zo'n voorstander.
                Maar uiteindelijk bepaal je tóch zelf, waar je je geld aan uit wilt geven...
                Destijds vond ik de Sony en de Canon 5Ds(r) veel en veel te duur...
                Nu, met het uitkomen van de Nikon D850 niet en is ie onderweg.

                Comment


                • #9
                  Re: Zo hoor je het ook eens van een ander, maar het blijft ons toch volgen....

                  Is het dan niet meer mooi om met je centen af en toe een stukje droom
                  te kopen? Een beetje liefde, want dat is wat ik altijd voel als ik me zo'n
                  prachtig stukje techniek aanschaf. Eindeloos kan ik het bewonderen, me
                  een bevoorrecht mens voelen. Dat heeft niks met materialisme te maken
                  maar met het speels genoegen en beseffen dat alles vergankelijk is; zelfs
                  het allerbeste.
                  Zo'n artikels lees ik dan ook met een schouderophalen en een glimlach...

                  Comment

                  Working...
                  X