Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac Pro herkent camera niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac Pro herkent camera niet meer

    Na upgrade van OS El Captain 10.11 naar Sierra 10.12 herkent de computer de camera niet meer.
    Volgens Canon Website beschik ik reeds over de juiste drivers voor Canon 1Dx en het besturingssysteem.
    Dus normaal gezien mag dit geen probleem geven, maar Adobe bridge ( de software waar ik mijn foto's mee binnenhaal ) ziet geen camera aangesloten op computer. De foto's haal ik dan maar binnen via usb 3.0 Card reader. Maar ik zou dit probleem toch graag opgelost zien.
    Ook Canon's eigen bewerkingssoftware DPP 4 herkent geen camera.
    Safari geeft ook problemen. Dagen dat er niks aan de hand is, en momenten dat de Mac continue vastloop met een geforceerde stop en opnieuw opstarten als gevolg..
    Adobe Bridge openen en de foto's bekijken in voorvertoning is geen probleem, maar vanaf de moment dat je de foto's oplaad in Bridge zijn er een hoop foto's bij vol met strepen en verschrikkelijke kleuren, precies of je sensor van de camera stuk is..

    Iemand suggesties of ideeën?

    Bedankt

    Raf
    Instagram

  • #2
    Re: Mac Pro herkent camera niet meer

    Ligt de fout niet bij de USB driver Raf ?
    Als je een stick in de USB aansluiting steekt, wordt die dan gelezen/herkend ?

    ps. Kabeltje niet kapot van de Canon, heb ikzelf ook al eens gehad

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 19 september 2017, 16:33. Reden: ps
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Mac Pro herkent camera niet meer

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Ligt de fout niet bij de USB driver Raf ?
      Als je een stick in de USB aansluiting steekt, wordt die dan gelezen/herkend ?

      ps. Kabeltje niet kapot van de Canon, heb ikzelf ook al eens gehad

      grts
      Sieg

      USB's zijn in orde, kabeltje kapot zou teveel toeval zijn. Geen enkele camera werkt..
      Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Mac Pro herkent camera niet meer

        Is het de computer die je camera niet kent, of is het Adobe Bridge/Photo Downloader van PS CS6, want dat is al lang geweten een probleem. Apple wijt het aan Adobe en vice versa. Gek genoeg heeft Lightroom 6 daar geen probleem mee?
        Ik ben overgeschakeld van Photo Downloader naar Image Capture, software van Apple zelf.

        Zoek hier maar eens op Photo Downloader, je zult een aantal topics terugvinden. Dit is er alvast eentje (en ik geloof dat ik daar de link naar Adobe en Apple heb gegeven, waar men het probleem kent): http://forum.belgiumdigital.com/f7/b...em-544687.html
        Last edited by LesC; 20 september 2017, 08:33.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Mac Pro herkent camera niet meer

          Beide, zowel de computer ( maar dat is wel normaal dat finder geen camera herkent.. ) als Adobe.
          Image Capture kan ik misschien eens proberen. Moest het niet lukken blijf ik wel de afbeeldingen binnen halen met een kaartlezer.
          Ondertussen Sierra terug opnieuw geïnstalleerd, hopelijk zijn de problemen van het vastlopen in Safari nu opgelost.

          Raf
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Mac Pro herkent camera niet meer

            Klopt dat de Finder zelf je camera niet ziet, maar  programma's (Photos, Image Capture...) zouden dat wel moeten kunnen. Indien niet: beginnen met USB-kabel uit te sluiten (andere proberen, ander poort proberen, enz.)
            Kaartlezer (en nu zal de Finder de kaart wellicht wel herkennen als een externe drive) blijft altijd een optie; sommigen verkiezen deze procedure zelfs.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Mac Pro herkent camera niet meer

              Volgens mij ligt het softwarematig bij Adobe. Ik heb het in het verleden ook al eens voorgehad en nu wacht ik liever een maand vooraleer ik een "grote" software update doe op mijn iMac.

              Ik heb trouwens van Coolblue volgend bericht gekregen, dat min of meer in dezelfde lijn ligt:

              Je hebt bij ons een Wacom tekentablet gekocht. Vanuit Wacom hebben wij bericht gekregen dat de tekentablets niet werken met de laatste macOS versie.

              Wat betekent dit voor jou?
              Als je jouw MacBook of iMac updatet en de Wacom tekentablet erop aansluit, werkt de tekentablet niet meer. Wij raden dan ook aan om geen update te draaien. Heb je een Windows laptop of desktop, dan is er niets aan de hand.

              Wanneer wordt het probleem opgelost?
              Naar verwachting lost Wacom de technische fout eind oktober op. Wil je weten wanneer het probleem is opgelost en je jouw MacBook of iMac weer kunt updaten?
              http://www.paulvanrooy.be

              Comment

              Working...
              X