Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX10 III vs.Sony RX10 IV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony RX10 III vs.Sony RX10 IV

    Heeft iemand ondervinding van de Sony RX10 III of weet iemand de eventuele verschillen tussen de III en de zeer recente IV ?
    Bedankt bij voorbaat.

  • #2
    Re: Sony RX10 III vs.Sony RX10 IV

    De IV heeft fasedetectie AF op de sensor. Dat geeft betere actiefoto's en ook tijdens video zal de AF vloeiender zijn. Er is ook een touchscreen maar voor de rest niet zo veel verschil dacht ik.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Sony RX10 III vs.Sony RX10 IV

      Dank U Alex ! nu weet ik al wat meer...

      Comment


      • #4
        Re: Sony RX10 III vs.Sony RX10 IV

        IK heb me een tijd geleden de RX10 III aangekocht en heb er recent de eerste honderden foto's mee geschoten, en ik moet zeggen dat ik versteld sta van de kwaliteit.
        Qua kwaliteit doet hij zeker niks onder tov van mijn vorige Canon 60D, integendeel.

        Het meest van al opvalt is het dynamisch bereik dat gewoon verbluffend is.

        Waar ik met mijn 60D om de haverklap verplicht was om via bracketing foto's te nemen met verschillende belichtingen om die later te kunnen samenvoegen, is dit nu praktisch niet meer aan de orde.
        Ik had er geen weet van dat dit met sommige toestellen kon zonder die bracketing.

        Dus voor mij is de RX10 III top. En geen gewissel van objectieven meer... "alle" mm in één lens gevat.
        Met de IV heb ik helemaal geen ervaring, maar die kan alleen maar even goed of zelfs beter zijn zeker (?).

        En wat alex606 schrijft over de actiefoto's, ze hebben dit blijkbaar onmiddellijk aangepakt, want sport/actie opnames waren een klein minpuntje van de III.
        Een aanraakscherm, daar ben ik zelf niet voor te vinden, maar blijkbaar was daar ook vraag naar.

        Comment


        • #5
          Re: Sony RX10 III vs.Sony RX10 IV

          Geen idee van de verschillen want ik ken deze toestellen niet, maar toevallig vandaag gezien dat de nieuwe IV versie ondertussen leverbaar is.

          Comment


          • #6
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Sony RX10 III vs.Sony RX10 IV

              Ik verwacht mijn RX10 IV maandag…… .. de Pana FZ2000 komt dus te koop….
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Sony RX10 III vs.Sony RX10 IV

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Ik verwacht mijn RX10 IV maandag…… .. de Pana FZ2000 komt dus te koop….

                Gelukzak
                Ben benieuwd wat je indrukken zijn tegenover de Panasonic toestellen die je al gehad hebt.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Sony RX10 III vs.Sony RX10 IV

                  Heb ook interesse in dit toestel, als ik zie wat een M3 al presteert kijk eens op deze Link

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony RX10 III vs.Sony RX10 IV

                    Oorspronkelijk geplaatst door Patrick T Bekijk bericht
                    Heb ook interesse in dit toestel, als ik zie wat een M3 al presteert kijk eens op deze Link
                    Inderdaad ferm niveau...

                    Comment

                    Working...
                    X