Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-200 vraagje

    Ik fotografeer met een D700 en dikwijls gebruik ik mijn 70-200 VR AF-S VR Nikkor 2.8 G.

    Ik merk echter dat de scherpte precies achteruit gaat, ofwel zie ik steeds meer scherpere foto's op forums... Ik gebruik deze combinatie meestal voor dierenfotografie. Laatst was ik naar zee gegaan om de honden van een vriendin te fotograferen, het weer viel tegen, het was zeer grauw en ik moest mijn ISO verhogen en de sluitertijd was maar 1/200. Ik had zoveel onzuivere foto's. Ik was echt teleurgesteld. Ben naar de Nikon speciaalzaak gegaan om te laten nakijken of er niet moest gekalibreerd worden, blijkbaar niet. Blijkbaar is mijn lens een beetje verouderd en zou de recentere versie veel scherper en beter zijn, wat ik niet betwijfel.

    Ik vroeg mij nu af, moest ik een nieuwe Tamron aanschaffen, zou die dan beter zijn dan wat ik nu heb? Ligt het aan de camera? Wat als ik een D750 aankoop, zou de lens dan beter presteren of zou de veroudering nog meer opvallen? Jullie kennen verkopers, hé. Die willen graag verkopen en zijn niet echt objectief in hun raadgeving.

    Graag jullie opinie... Dank u.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: Nikon 70-200 vraagje

    Honden fotograferen bij 1/200ste is vragen om onscherpe beelden. Doe de test nog eens bij mooier weer waar je naar 1/1000ste kan gaan.
    En een lens verouderen? Het is niet zo dat je objectief met ouder wordt plots ook minder scherp wordt. Ik vrees dat de fout bij de instellingen lag en soms is het letterlijk geen weer om de foto's te schieten die je voor ogen had.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 70-200 vraagje

      Post anders eens wat foto's.

      En zoals Sultana al schreef is 1/200 bij bewegende onderwerpen aan de trage kant.

      Waarschijnlijk heb je ook een groot diafragma gebruikt waardoor de scherpte-diepte beperkt is.
      En bij bewegende honden ga je dan snel uit focus.

      mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 70-200 vraagje

        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/

        De bovenste vier rijen zijn met deze combinatie genomen. Ik weet wel dat 1/200ste weinig is voor bewegende onderwerpen, het waren ook kleine hondjes dus was mikken moeilijk. Toch kan over het algemeen de scherpte beter vind ik. deze foto's zijn wel al bewerkt.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 70-200 vraagje

          Toch een mooie reeks foto's vind ik....en de scherpte achteruit gaan??? Geen idee die van mij is al 10 jaar oud en nog even scherp als een nieuwe volgens mij...maar 1/200 is wel iets te traag voor zo'n foto's

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 70-200 vraagje

            Templar, 10 jaar oud? Ik zie wel dat je de nieuwe versie hebt, de VRII. Die is toch nog geen 10 jaar oud?
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 70-200 vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
              Templar, 10 jaar oud? Ik zie wel dat je de nieuwe versie hebt, de VRII. Die is toch nog geen 10 jaar oud?

              De Nikon 70-200 f/2,8 VR II werd geintroduceerd in juni 2009 als opvolger van ... de zonnekap blijft de camera ook niet stevig staan wanneer je hem rechtop zet.
              Tekstje van het net...oke dan zal de lens 8 jaar zijn want ze is gekocht toen ze uitkwam...
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 70-200 vraagje

                De tweede versie is beter dan de eerste. Een D750 of D800 zal ook met de eerste versie van deze lens frissere beelden geben door de verbeterde sensor en electronica in de body. Verder is het een kwestie van er mee om kunnen gaan.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 70-200 vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  De tweede versie is beter dan de eerste. Een D750 of D800 zal ook met de eerste versie van deze lens frissere beelden geben door de verbeterde sensor en electronica in de body. Verder is het een kwestie van er mee om kunnen gaan.
                  Dat heb ik ondertussen kunnen ondervinden, mijn D700 is een trouwe vriend maar denk dat de 800 hem zal voorbij steken.... work in progress.
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment

                  Working...
                  X