Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Domme vraag over statiefmontage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Domme vraag over statiefmontage

    Als je nu een body hebt van 1 kg, en een lens van 1.5 kg (bijv. Nikon AF-S 80-400/4.5-5.6 G IF-ED N VR ), kan het zijn dat er problemen komen bij de lens/bodyconnectie aangezien het 'zware' gewicht van de body ?
    ik ga er dan hier van uit dat de lens op het statief wordt geplaatst (zwaarste stuk).
    Iemand ervaring hiermee ?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Domme vraag over statiefmontage

    Doe ik regelmatig en ik heb nog nooit problemen ondervonden.
    Life is beautiful, take pictures to remember

    Comment


    • #3
      Re: Domme vraag over statiefmontage

      ik ook niet, maar t is een vraag, omdat de body's altijd zwaarder worden

      Comment


      • #4
        Re: Domme vraag over statiefmontage

        Ik dacht dat SUNWAYFOTO, RRS en ook SIRUI een montagesysteem hebben dat zowel de lens als de camera ondersteunt.
        Betreft een knikarm met een clamp voor de lens en een clamp om de camera te bevestigen.

        Patric

        Comment


        • #5
          Re: Domme vraag over statiefmontage

          Geen zorgen maken, de koppeling van het toestel en lens kan dit gerust aan

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Domme vraag over statiefmontage

            Een zwaardere camera zal wel zo gemaakt zijn dat het geen enkel probleem is om die aan de lens te laten hangen.
            Omgekeerd wordt de koppeling tussen camera en lens wel een stuk zwaarder belast als je een grote tele aan de camerabody hebt hangen.
            Daarom hebben alle zware telelenzen wel een statiefgondel om die op een statief te kunnen gebruiken.
            De lichtere telelenzen die geen statiefgondel hebben, die kan je normaalgezien aan de camerabody laten hangen zonder dat er iets afbreekt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X