Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 35 mm 1.8 dx of fx?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 35 mm 1.8 dx of fx?

    Nog afgezien van het feit of ik later naar ff overstap (nu niet aan de orde), heeft iemand ervaring met beide objectieven? Camera is d7200. Is fx objectief beter (scherpte, lensfouten,...) of niet? 1.8 is voor mij voldoende. Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Nikon 35 mm 1.8 dx of fx?

    Ik heb enkel de 35 1.8 dx op mijn d7200. Deze is super scherp volledig open. Super licht en kost 2 keer niks, geen enkele reden om voor de FX versie te gaan.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 35 mm 1.8 dx of fx?

      De DX is zeker zo scherp, maar het scherpte/onscherpteverloop van de AFD lens is iets zachter. Als je het AFD-type tweedehands zou kopen moet je erg beducht zijn voor olie op de diafragmalamellen, een veel voorkomend euvel bij dit type. Plakken die dan gaat het diafragma niet meer snel genoeg open/dicht of erger.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 35 mm 1.8 dx of fx?

        IK heb de 35 FF f1.8 AFs, evenzeer een heel goede lens, niet zo goedkoop als de DX-versie, maar dan wel inzetbaar op DX en FF.
        Scherpte, contrast en bokeh zijn uitstekend.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 35 mm 1.8 dx of fx?

          Tamron heeft ook nog wel een mooie 35mm 1.8 in hun assortiment:
          Tamron 35mm f/1.8 Di VC USD, Dit is er eentje met stabilisatie
          Hieronder enkele reviews
          Er verschijnen de laatste tijd steeds meer indrukwekkende 35mm-primeobjectieven. Zo kwam Canon met de vernieuwde EF 35mm f/1.4L USM II en ook Sigma heeft vanuit haar Art-serie de indrukwekkende 35mm f/1.4 DG HSM Art afgeleverd.Tot nu toe keek Tamron stilletjes toe, maar daar wil het Japanse bedrijf nu verandering in brengen. We bekijken de Tamron SP 35mm f/1.8 Di VC USD.

          Is the Tamron 35mm f/1.8 Di VC USD Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 35 mm 1.8 dx of fx?

            ik gebruik de fx versie. Ben er heel tevreden van. licht en compact. focus is redelijk snel en accuraat. scherp zelfs op 1.8 . zelfs in donkere omstandigheden focust het snel en goed, denk aan concerten en derglijke
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 35 mm 1.8 dx of fx?

              In jouw plaats kocht ik de FX versie èn merklens van Nikon.
              De merkvreemde lenzen zijn zeker degelijk maar... de marktwaarde binnen enkele jaren ??
              Kijk maar eens naar die oude analoge Nikon Ai , Ais lenzen hun vraagprijs en vergelijk eens met een cameramerkvreemde lens.

              Groetjes
              Mrts

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 35 mm 1.8 dx of fx?

                Ik heb dezelfde body als jij en sta voor dezelfde keuze. Ook met het oog op een FF in de toekomst. Voor mezelf heb ik ondertussen reeds uitgemaakt dat het de FF lens wordt, maar hij komt op de tweede plaats in mijn lijstje aan-te-kopen-lenzen.
                --> www.brandnewimage.be <--

                Comment

                Working...
                X