Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantie van NIKON

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • garantie van NIKON

    Hallo,

    Ik sta op het punt een Nikkor 70-200 f/2.8 VR te kopen, maar hij heeft geen garantiepapieren meer.

    Vind het een risico, maar aan welke prijzen moet ik me voorzien moest er iets mis zijn en hij moet naa De Beukelaer gaan?

    Hebben jullie daar ervaring mee?

    mvg Sven

  • #2
    Re: garantie van NIKON

    als hij bij de beuckelaer gekocht is geeft het normaal geen probleem daar ze alle nummers van de lenzen kunnen nakijken . en moest er iets aan zijn
    daar kan je moeilijk een prijs opplakken
    Last edited by rikketik; 21 september 2004, 16:27.

    Comment


    • #3
      Re: garantie van NIKON

      dat weet ik niet of hij bij de Beukelaer gekocht is.

      Moest ik het nummer weten zou de Beuckelaer dan kunnen opzoeken vanwaar hij komt en hoe oud de lens is?

      Mvg Sven

      Comment


      • #4
        Re: garantie van NIKON

        denk wel dat dat kan ja

        Comment


        • #5
          Re: garantie van NIKON

          Misschien ben ik gewoon sceptisch, maar ik zou dit toch eerst navragen (eventueel S/N vragen!)

          Want een 70-200VR, da's een betrekkelijk nieuwe lens, kan dus nooit echt oud zijn (hooguit een maand?, of nieuw zelfs?) en dan al geen garantie papieren meer??? Raar geval. Een lens van 1500€ en zo snel de garantiepapieren al weg???

          Ik heb hier zelfs nog aankoopbewijzen/garantiepapieren liggen van dingen die al jááááren uit garantie zijn, zelf als ze maar 50€ gekost hebben.....
          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

          Comment


          • #6
            Re: garantie van NIKON

            hallo,

            Lens is 3 à 4 maand oud en heeft dit gekocht in pakket van iemand, maar had zelf al zo'n lens.

            mvg Sven

            Comment


            • #7
              Re: garantie van NIKON

              Ik vind het geen waterdicht verhaal .....

              Kun je de lens persoonlijk afhalen, of is dit weer zo'n transactie via internet en verzending via post?
              Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

              Comment


              • #8
                Re: garantie van NIKON

                Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
                hallo,

                Lens is 3 à 4 maand oud en heeft dit gekocht in pakket van iemand, maar had zelf al zo'n lens.

                mvg Sven
                Dan is ze al 3° hands

                Maar dan nog doet het er niet toe: als hij dan effectief alles als pakket heeft gekocht en de lens nu dubbel heeft, heeft hijzelf een groot risico genomen door materiaal aan te kopen waar geen garantiebewijs meer bijzat. Gekker wordt het nog als je dan weet dat je een pakket koopt waar oa. dubbel materiaal bijzit, en je dus op voorhand weet dat je dingen gaat moeten doorverkopen afzonderlijk. Persoonlijk kan je het risico nog nemen, maar als je gaat doorverkopen zorg je toch zeker dat alle papieren in orde zijn!!!

                Nu ja, je kan aan de verkoper vragen of hij je het serienummer wilt doorgeven, en vervolgens bij de Beuckelaer navragen of deze lens effectief via hen (belgische markt) verkocht is, en of ze er nog garantie opgeven. Doet of de verkoper, of de beuckelaer hier moeilijk over, zou ik toch eieren voor m'n geld kiezen....
                Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                Comment


                • #9
                  Re: garantie van NIKON

                  Gewoon met het serienummer in de hand even naar de Beukelaer bellen.
                  Heb in het verleden iets gelijkaardigs gevraagd over inklaringsbewijs dat ontbrak. Men bevestigde dat de lens via de correcte weg geimporteerd was.

                  groeten ,

                  wim.
                  Nikon

                  Comment

                  Working...
                  X