Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervangende laptop + bijbehorend bewerkingsprogramma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervangende laptop + bijbehorend bewerkingsprogramma

    Hallo iedereen

    Momenteel heb ik een Macbook Pro, maar deze is ondertussen toch al een 6-tal jaar. Alles begint wat moeizamer te lopen, en ook Aperture, waar ik tot nu toe mijn foto's mee bewerkt, wordt niet meer verder ontwikkeld. Het programma loopt ook vaak vast en alles loopt wat trager. Soms crasht het programma ook wel eens.

    Daarom ben ik nu op zoek naar een nieuwe laptop. Hoeft geen Mac te zijn, wel tevreden van maar het gevoel dat je ook heel wat voor de naam betaald. Ik heb zelf al wat opgezocht, en kwam op deze uit: https://www.laptopshop.be/product/77...nb-azerty.html. Naar mijn mening zou deze sterk genoeg moeten zijn om foto's op te bewerken. Wat is jullie mening? Overkill of net niet?
    Deze bestaat ook in een 15". Maakt dit een groot verschil denken jullie naar gebruiksgemak? Gemak waarmee je foto's kan bewerken?

    Daarnaast ben ik dus ook op zoek naar een nieuw fotobewerkingsprogramma. Lightroom, DXO pro,... wat raden jullie aan? Is er een merkbaar verschil tussen beiden of is er nog een ander programma waar ik zeker moet naar uitkijken?

    Alvast bedankt!

    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART
Working...
X