Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met Elinchrom Quadra (ELB 400)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met Elinchrom Quadra (ELB 400)?

    Heeft iemand ervaring met de battery packs van Elinchrom?
    Ik ben aan het kijken voor:
    - ofwel 2dehands Quadra Hybrid met A-heads (+ evt HS-head)
    - ofwel nieuw Quadra ELB 400 met A- en HS-heads

    Het prijsverschil is wel serieus groot, dus ik neig eerder naar de eerste optie.
    Ik wil echter een beetje op vanalles voorzien zijn en het is daar dat ik er niet goed aan uit geraak met die verschillende flitskoppen.

    Waar ik de flitsen voor wil gebruiken:
    - Product en stillleven in studio en op locatie (korte flitsduur is belangrijk = A-heads)
    - Portret in studio buiten (moet de zon kunnen overtroeven met zo kort mogelijke sluitertijd = HS-heads)
    - Action sports met skateboarders en bmx'ers (moet de zon kunnen overtroeven met zo kort mogelijke sluitertijd = HS-heads)

    Maar concreet vraag ik mij dan af:
    - Hoeveel packs en heads zou ik nodig hebben om al deze situaties aan te kunnen?
    - Kan ik de HS head op een Quadra Hybrid aansluiten en moet die z'n eigen pack hebben of kan ik deze combineren met een A-head en toch nog op 1/8000ste fotograferen?

    Iemand die hier kaas van gegeten heeft?

  • #2
    Re: Iemand ervaring met Elinchrom Quadra (ELB 400)?

    Ik heb er geen ervaring mee,
    maar ik kan wel wat zeggen over het aantal.
    1, maar 2 kan ook, 3 is ook mogelijk, en 4...... ;-)

    Het hangt af van wat je er mee wil doen.
    vb, bmx, 1 flash kan voldoende zijn, maar het kan ook zijn dat je er 4 nodig hebt.
    kijk maar eens bij deze bmx shoot

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met Elinchrom Quadra (ELB 400)?

      Ik heb de vorige generatie van Quadra's met een li-on batterij en twee s-head'jes. Ik fotografeer portretten van mensen en paarden zowel in studio / piste als in openlucht. Het enige nadeel is de output van het B-kanaal dat lager is. In de enkele gevallen waarbij je je heads in de foto wil ga je het B-statiefje iets meer naar voor moeten zetten om dezelfde output te hebben.
      400w is voldoende mits de juiste reflector / softbox. Anders ga je in volle zon wel wat te kort komen. Met de maxi spot-reflector creëer je uiteraard zelf een zon ;-)

      Met één licht kan je al gigantisch veel doen. Het wordt natuurlijk leuker met een haarlichtje en wat fillers

      grtjs
      5DIII, 16-35, 70-200 2.8L,Sigma 85 1.4, 430EX II, Elinchrom Quadra met reflectoren en softboxen. www.blacksquare.be / FB en IS @blacksquarefotografie

      Comment

      Working...
      X