Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaakt...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaakt...

    Goedemiddag iedereen!

    Ik had het geluk om vorige week de gloednieuwe Nikon D850 gedurende een paar uur te kunnen uittesten.
    Omdat de camera waarmee ik een namiddag op stap mocht een pre-productiecamera was heb ik niet het recht om de foto's die ik ermee genomen heb online te zetten.
    Ondanks het feit dat ik de foto's die ik genomen heb niet mag gebruiken voor dit bericht kan ik wellicht toch een aantal eigenschappen en kwaliteiten toelichten die sommigen zouden kunnen interesseren...
    Ik fotografeerde met de 70-200 F2.8 FL, met een 20 en 50 mm prime, met mijn 105 AF-S macro, met mijn 200-500 en met mijn... 28-105 F3.5-5.6

    Over de body kan je eigenlijk bijna alles lezen op nikon.com... Ik vind het een prachtige camera, en de combinatie met die grip om er een sportcamera van te maken vind ik grandioos. Zo heb je de keuze tussen 7 beelden per seconde in een relatief compacte camera of een redelijk snelle camera met 9 x 45Mp beelden per seconde met de grip... Dat totaal geruisloos aan 6 beelden/sec vind ik ook meer als genoeg. De optische zoeker is o n g e l o o f l i j k voor nen brildrager zoals ik.
    Kleinigheid nog: ik gebruikte mijn D800 batterij voor die dag en de gaat veel langer mee dan in mijn D800 of D500.

    De camera stond ingesteld op picture control A(uto).

    Na evaluatie van de vele honderden foto's met de D850:

    Ik mag de afbeeldingen die ik gemaakt heb met de D850 niet publiceren, en ik heb ook geen RAW converter waarmee ik de NEFs kan bewerken, maar ik kan U vertellen wat ik zie als ik de JPEGS open :

    • jpegs recht uit de camera: Zeer weinig of geen werk in PP. Levendige kleuren, ongelooflijk scherp, ongelooflijk detail.
    • Zeer natuurlijke huidtinten
    • Aantrekkelijk verzadigde, warme kleuren, herinnert me aan mijn Fuji S5, maar niet overdreven ...
    • Mooie rode tinten
    • Natuurlijke (OOC) scherpte buiten verwachting.
    • Zelfs de beelden met mijn prehistorische 28-105 zijn fantastisch ...
    • Ik heb tussen de beelden een macro opname van een bloem bij iso 8000 en ik zie bijna geen ruis... De meeldraden zijn niet "fuzzy" maar haarscherp.
    • Ik heb een foto van een ree die staat te grazen op zéér grote afstand van mij, -we hadden hem gevonden met een verrekijker- en daarna uit de hand gefotografeerd met de 200-500 bij 500mm en iso 3600 omdat het donkerder begon te worden. De crop van de ree geeft ondanks alle slechte omstandigheden( te weinig licht, te hoge iso, uit de hand...) nog heel wat detail...

    Kan niet wachten om de mijne te krijgen ...

    U kan de volledige review vinden op mijn website. Ik post geen link omdat ik denk dat dat niet mag ...

    Vriendelijke groeten,
    Stany
    Last edited by SBfoto; 4 september 2017, 17:32.

  • #2
    Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

    Hallo Stany,

    U schrijft, dat u uw gemaakte afbeeldingen niet mag publiceren. Met welke reden niet?
    Dus u hebt op uw website ook geen afbeeldingen hieromtrent staan? Behalve de afbeelding van uzelf met die prachtige camera in uw hand? (jaloers...!)
    U schrijft daar dat u gebruik maakt van een 128 Gb XQD en 64 Gb SD. Hoeveel NEF's gaf de camera aan dat er op zo'n 128 Gb XQD past?
    Hoe groot is een NEF bestand van de D850 gemiddeld?
    Zomaar een paar snel binnenschietende vraagjes...

    Groet.
    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

      >Hallo Stany
      >U schrijft, dat u uw gemaakte afbeeldingen niet mag publiceren. Met welke reden niet?
      Ik gebruikte een pre-productiecamera, en dan mag je die beelden niet publiceren. Er zijn er die zich daar niet aan houden maar dan heb je afgedaan voor de volgende keer.
      >Dus u hebt op uw website ook geen afbeeldingen hieromtrent staan? Behalve de afbeelding van uzelf met die prachtige camera in uw hand? (jaloers...!)
      Die foto van mij is door mijn vrouw gemaakt met mijn D800
      >U schrijft daar dat u gebruik maakt van een 128 Gb XQD en 64 Gb SD. Hoeveel NEF's gaf de camera aan dat er op zo'n 128 Gb XQD past?
      >Hoe groot is een NEF bestand van de D850 gemiddeld?
      gecomprimeerd zo'n 52Mb
      >Zomaar een paar snel binnenschietende vraagjes...

      >Groet. , Adrie

      Vriendelijke groet,
      Stany
      Last edited by SBfoto; 29 augustus 2017, 14:10.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

        Hallo Stany,

        ha,ha, da's waar ook, geschoten met een D800, ik had het al kunnen lezen...
        Maar ik was zó ge-focus-t op een ander onderwerp, de D850.
        Dank u voor dit snelle antwoord.


        Ík heb 'm nog niet besteld... ik vrees dat er eerst nog een "lichte" discussie thuis komt...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

          @stany : je hebt niet toevallig die focus stacking functie getest ?
          Lijkt me een echte toegevoegde waarde, als het niet met jpeg werkt zoals de hdr implementatie in de huidige bodies.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            @stany : je hebt niet toevallig die focus stacking functie getest ?
            Lijkt me een echte toegevoegde waarde, als het niet met jpeg werkt zoals de hdr implementatie in de huidige bodies.
            Als macro liefhebber ben ik daar ook benieuwd naar maar daar was geen tijd voor over.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

              En in vergelijking met de D500 ? Die wordt het kleine broertje genoemd van de D5, met de D850 er tussenin. Nog beter in hoge iso's ? Ik kan me voorstellen dat je met de D500 die ree nog meer bij jou kon krijgen...??? Waar zitten volgens u de belangrijkste verschillen tussen beide camera's, behalve FX/DX dan ?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                Wat jij niet mag, mag ik toch hé Stany, zelfde verhaal als bij je D500 die je niet verkocht kreeg, de reclameman van Art&Craft ......

                Last edited by Guest42; 29 augustus 2017, 17:56.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Wat jij niet mag, mag ik toch hé Stany, zelfde verhaal als bij je D500 die je niet verkocht kreeg, de reclameman van Art&Craft ......
                  http://nikongear.net/revival/index.p...2584e4d9b47405
                  ???
                  Beste,
                  Mijn D500 is ondertussen verkocht, deze keer niet via BD maar via Marktplaats.nl. En wat betreft A&C, er staat in gans mijn D850 artikel op BD geen letter over Art & Craft en géén link naar mijn website.
                  Wat betreft nikongear, ik communiceer al 15 jaar met Bjørn Rørslett, een wandelende encyclopedie over fotomateriaal en fotografie. Bedankt trouwens om de link te posten.
                  Vriendelijke groet,
                  Stany
                  Last edited by SBfoto; 31 augustus 2017, 09:12.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    En in vergelijking met de D500 ? Die wordt het kleine broertje genoemd van de D5, met de D850 er tussenin. Nog beter in hoge iso's ? Ik kan me voorstellen dat je met de D500 die ree nog meer bij jou kon krijgen...??? Waar zitten volgens u de belangrijkste verschillen tussen beide camera's, behalve FX/DX dan ?
                    Bij het gebruik van tele heffen het verschil in resolutie(46 vs 21) en de cropfactor(1.5) elkaar op, zodat je theoretisch hetzelfde beeld van die ree zou krijgen met beide camera's.
                    Maar voor macro en landschap is de D850 superieur door de resolutie, net zoals bij hoge iso.
                    En last but not least, ik verkies 1 camera boven twee om mee rond te sleuren.
                    Vriendelijke groet,
                    Stany
                    Last edited by SBfoto; 29 augustus 2017, 18:30.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                      Je zult een stukje top-techniek in huis hebben hé. Het is je van harte gegund, maak er maar veel mooie platen mee ! Ik zal mezelf toch maar tevreden stellen met een D 500 denk ik. Ik ben toch rap content hé !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                        Je zult een stukje top-techniek in huis hebben hé. Het is je van harte gegund, maak er maar veel mooie platen mee ! Ik zal mezelf toch maar tevreden stellen met een D 500 denk ik. Ik ben toch rap content hé !
                        Dank U voor Uw leuke reactie. D500 is ook fantastisch maar een mix van DX en FX zoals ik anderhalf jaar gedaan heb vind ik niet zo'n goed idee. Dat maakt het duurder dan 1 beeldformaat volgens mij.
                        Als ik U trouwens iets mag aanraden bij Uw D500: De sigma 18-35 F1.8 is een D R O O M lens.
                        Vriendelijke groet,
                        Stany

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                          Neem het mee in mijn 'zoektocht'

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                            Oorspronkelijk geplaatst door SBfoto Bekijk bericht
                            Ik had het geluk om vorige week de gloednieuwe Nikon D850 gedurende een paar uur te kunnen uittesten.
                            Mag ik vragen waar je de D850 al hebt kunnen testen Stany? Volgens mijn Nikon Pro Dealer zijn er nog geen demo toestellen... Ben ook benieuwd! ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                              Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
                              Mag ik vragen waar je de D850 al hebt kunnen testen Stany? Volgens mijn Nikon Pro Dealer zijn er nog geen demo toestellen... Ben ook benieuwd! ;-)
                              Een demo toestel is een nieuw toestel dat handelaars krijgen om te demonstreren en uit te lenen.
                              SBfoto praat over een "pre-productiecamera" welke een fabricagemodel is (toestel uit een fabricage testrun) welke door de fabrikant (Nikon zelf dus) gebruikt wordt om te testen om de laatste foutjes er uit te halen nog voor het toestel definitief in productie gaat.
                              Zulke toestellen worden soms door de fabrikant uitgeleend voor reclamedoeleinden.

                              De uiteindelijke toestellen in de winkel kunnen (meestal softwarematig) nog verbeteringen hebben ondergaan ten opzichte van de pre-productiemodellen.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X