Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portrait Software

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portrait Software

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een goede portrait software die ik kan gebruiken als Lightroom plugin.

    Ik heb geen Photoshop dus Portraiture 3 is niet mogelijk.

    Alvast bedankt
    J.

  • #2
    Re: Portrait Software

    Van Lightroom kun je via Photo>Edit in... recht naar PortraitPro Studio.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Portrait Software

      Bedankt voor de info.

      Was ook al bij dit programma uitgekomen. Wat is je ervaring met dit programma?
      Doet het wat het moet doen en hoe werkt het (vlot, intuïtief, ...)?

      J.

      Comment


      • #4
        Re: Portrait Software

        Ik ben er zeer tevreden van. Nu, wat ik meestal doe, en wat jij niet kunt doen vanuit Lightroom is in Photoshop een kopie maken van de laag die ik naar PortraitPro wil sturen. In PotraitPro gebruik ik een aantal functies, maar één belangrijke niet, nl. face sculpting, waarmee je werkelijk de vorm van het gelaat en onderdelen (bv de neus kunt wijzigen). Reden daarvoor is (naast puur esthetische) dat de laag die terugkomt naar Photoshop moet 'passen' op de onderliggende laag/lagen, om eventueel het effect van PortraitPro wat te kunnen 'terugnemen' door de opaciteit wat te verminderen. Ik probeer namelijk een zo natuurlijk mogelijk beeld af te leveren.
        Omdat Lightroom geen lagen kent, zul je de afwerking in PortraitPro moeten doen, en dus daar zorgen dat voor jou alle toegepaste correcties optimaal zijn. Eenmaal terug in Lightroom gaat die PortraitPro laag immers de foto die je naar LR stuurde vervangen.

        Je kunt een trialversie downloaden en een en ander uitproberen voor jezelf, maar ik ben tevreden van PortraitPro.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Portrait Software

          Thx voor de info!

          Comment

          Working...
          X