Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7ii metabones IV focust niet in low-light. Doe ik iets verkeerd (check video)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7ii metabones IV focust niet in low-light. Doe ik iets verkeerd (check video)?

    Hallo,

    Sinds kort heb ik de sony a7ii met een metabones IV adapter.
    Bij gewoon licht werkt alles naar behoren, in low light is het een ander paar mouwen.


    Als ik de 24 of 17-40 lens op de 6D zet werkt het wel.
    Beide MB en A7 firmware zijn up to date.

    Mvg
    Last edited by nickytjeuh; 13 december 2017, 09:30.

  • #2
    Re: Sony A7ii metabones IV focust niet in low-light. Doe ik iets verkeerd (check vide

    Ben je hebt te maken met een AF sensor op de sensor (A7II) en een specifieke AF sensor in de spiegelhuis (6D). Dat laatste zou het beste moeten werken.
    Ahja, probeer anders eens de AF setting van spiegel omhoog klappen en niet omhoog klappen in live view stand. Je zult zien dat de AF beter werkt wanneer je de spiegel omhoog laat komen
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Sony A7ii metabones IV focust niet in low-light. Doe ik iets verkeerd (check vide

      Oorspronkelijk geplaatst door nickytjeuh Bekijk bericht
      Hallo,

      Sinds kort heb ik de sony a7ii met een metabones IV adapter.
      Bij gewoon licht werkt alles naar behoren, in low light is het een ander paar mouwen.



      Als ik de 24 of 17-40 lens op de 6D zet werkt het wel.
      Beide MB en A7 firmware zijn up to date.

      Mvg
      De A7II is eigenlijk niet geschikt om met Canon lenzen (of andere) te werken. Sony zegt zelf dat alleen de A7RII/A9/A6300/A6500 een geavanceerder AF systeem hebben om de Canon lenzen aan te sturen.

      Je hebt ook nog de Sigma MC-11 adapter. Er zijn lenzen waar de Sigma het beter doet dan de Metabones en vice versa. Misschien het proberen waard.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sony A7ii metabones IV focust niet in low-light. Doe ik iets verkeerd (check vide

        Hoi Nicky,

        je kunt het best het Internet afstruinen naar comments en video's over het wel en wee van AF met merkvreemde lenzen op een Sony A7 (II, RII, enz).
        Ik heb de indruk, wat m'n voorganger (Alex) ook schrijft, dat alleen de modernste Sony's dit aankunnen. En dan nog met mixed feelings.
        Dat is een beter plan dan honderden Euro's te gaan besteden aan allerlei adapters (vlgs wat ik gelezen heb werkt de Sigma MC11 alleen met Sigma lenzen).
        Er zijn voldoende anderen die dat doen en dan hun verhaal op het Internet zetten.
        Maar ik vrees...

        Rogier, Nicky schrijft dat het op de 6D wél gewoon goed werkt. Daar zit het probleem niet.

        Comment


        • #5
          Re: Sony A7ii metabones IV focust niet in low-light. Doe ik iets verkeerd (check vide

          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
          Rogier, Nicky schrijft dat het op de 6D wél gewoon goed werkt. Daar zit het probleem niet.
          Het ging er mij om dat de ene AF methode beter werkt als de andere. Dat hij dit kon ondervinden door beide manieren te proberen op zijn 6D.

          Nu ik er zo over nadenk, heb je de zogenaamde "Fase" en de zogenaamde "Contrast" AF sensoren. Ik denk dat je in deze hoek het probleem moet zoeken.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Sony A7ii metabones IV focust niet in low-light. Doe ik iets verkeerd (check vide

            Ik denk dat de reacties overeen komen met mijn bevindingen.
            De sony a7II met de 28-70 kitlens geeft een goed gevoel, met de adapter heel wat minder.
            Misschien is het ook een kwestie van gewoonte of durven manueel te focussen, de tijd zal het zeggen.
            Alvast bedankt voor de recties.

            Comment


            • #7
              Re: Sony A7ii metabones IV focust niet in low-light. Doe ik iets verkeerd (check vide

              Er is een verschil tussen meerdere lenzen - met zo'n lange lenzen is 't nogal 's aangewezen op centre point te gaan werken.
              Al naargelang de generatie is de ene keer de Metabones de betere - de andere keer kan't zijn dat de sigma mc11 het beter doet (zelf heb ik enkel de mc11). Het moet lens per lens - camera per camera - convertor per convertor getest worden. Soms gaat het erg goed - soms is 't bedroevend. Soms gaat 't goed met veel licht maar eens 't wat minder licht wordt - gaan de zaken de mist in. En ook zijn er verschillen tussen de A7,A7II en de A7RII en A9 de laatste 2 gaan't iets beter doen qua AF dan de eerste 2 (helaas heb ik maar een A7II - nu ik ben daar tevreden over).
              Zelf opteer ik nogal 's voor minolta glas (a-mount) en dan is't meestal met LA-EA4 - maar ik overweeg (omdat we nu toch 2 lenzen hebben met ingebouwde motor) ook nog een bijkomende LA-EA3 aan te schaffen (om die veelheid aan AF-punten te kunnen gebruiken).
              Wat men ook beweert - native FE-mount lenzen gaan qua AF altijd minstens een fractie beter zijn dan glas met een adapter ertussen. Zeker in moeilijke omstandigheden als sport en vogelfotografie gaat het dan moeilijk worden.
              Het magische woord is - alles testen voor u koopt of combineert. Het kan nooit kwaad manueel te leren fotograferen, zeker op oefenen.

              Comment


              • #8
                Re: Sony A7ii metabones IV focust niet in low-light. Doe ik iets verkeerd (check vide

                ok bedankt voor de centre point, goede tip, ik kijk het nog eens na.
                Er zal nog wat testing aan te pas komen inderdaad

                Comment

                Working...
                X