Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 14-24 focusproblemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 14-24 focusproblemen

    Alweer wat jaren geleden kocht ik hier in goed vertrouwen een 14-24 mm van een mede-BD lid.
    Pas onlangs stelde ik vast dat op mijn D800E het objectief niet wil scherpstellen met de uiterste scherpstelpunten links of rechts. Nu is de D800/E sowieso geen krachtpatser inzake AF, maar is dit normaal? Ligt het aan de extreme kromming van de frontlens of is er iets mis met het objectief? Zo er hier mensen zijn die zowel de D800/E als de Nikkor 14-24mm hebben, graag van hen een antwoord!


    Walter
    D850

  • #2
    Re: Nikkor 14-24 focusproblemen

    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Alweer wat jaren geleden kocht ik hier in goed vertrouwen een 14-24 mm van een mede-BD lid.
    Pas onlangs stelde ik vast dat op mijn D800E het objectief niet wil scherpstellen met de uiterste scherpstelpunten links of rechts. Nu is de D800/E sowieso geen krachtpatser inzake AF, maar is dit normaal? Ligt het aan de extreme kromming van de frontlens of is er iets mis met het objectief? Zo er hier mensen zijn die zowel de D800/E als de Nikkor 14-24mm hebben, graag van hen een antwoord!


    Walter
    Eens bellen naar Procirep Walter, daar zullen ze dat vast wel weten.

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 14-24 focusproblemen

      Ik heb ook een paar lenzen, die op de uiterste punten niet goed scherpstellen, misschien wel door de geringe randscherpte vol open. Moet zeggen dat ik het geen enorm gebrek vind.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 14-24 focusproblemen

        Ik heb hem ook liggen. Nog niks mee ondervonden (maar ik gebruik hem ook niet veel).

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 14-24 focusproblemen

          Walter, als het enkel de linkse zijde was kan het een probleem zijn inherent aan de D800e, daar was heel wat poeha rond toen dit bevestigd werd door verschillende gebruikers. Mr. Google zal je daar veel hits op geven.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 14-24 focusproblemen

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Alweer wat jaren geleden kocht ik hier in goed vertrouwen een 14-24 mm van een mede-BD lid.
            Pas onlangs stelde ik vast dat op mijn D800E het objectief niet wil scherpstellen met de uiterste scherpstelpunten links of rechts. Nu is de D800/E sowieso geen krachtpatser inzake AF, maar is dit normaal? Ligt het aan de extreme kromming van de frontlens of is er iets mis met het objectief? Zo er hier mensen zijn die zowel de D800/E als de Nikkor 14-24mm hebben, graag van hen een antwoord!


            Walter
            Tja, alweer wat jaren geleden in goed vertrouwen gekocht van een mede BD-lid en pas nu iets ontdekken? Ik ben dat BD lid niet maar stel dat ik dat lid zou zijn dan zou ik me wel in een kwaad daglicht gezet voelen. Misschien eerst maar eens vaststellen waar de oorzaak van je zojuist ontdekte probleem ligt en je dan afvragen, als de oorzaak bij de lens ligt, of de verkoper dat had kunnen weten.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 14-24 focusproblemen

              Olivetti is wat ongelukkig uitgedrukt en wil de verkoper geenszins verdacht maken, blijft trouwens verder anoniem.
              Net nog eens getest: is zowel links als rechts maar slaagt er toch in scherp te stellen mits voldoende contrast. Is inderdaad geen geweldig probleem h.janssen maar ik ben er zo eentje die niet kan hebben dat iets niet feilloos werkt. Een enkele keer kan het wel degelijk leiden tot een slechte opname. Eens horen wat ze erover zeggen bij Procirep.
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 14-24 focusproblemen

                Oorspronkelijk geplaatst door phororhacos Bekijk bericht
                olivetti is wat ongelukkig uitgedrukt en wil de verkoper geenszins verdacht maken, blijft trouwens verder anoniem.
                Net nog eens getest: Is zowel links als rechts maar slaagt er toch in scherp te stellen mits voldoende contrast. Is inderdaad geen geweldig probleem h.janssen maar ik ben er zo eentje die niet kan hebben dat iets niet feilloos werkt. Een enkele keer kan het wel degelijk leiden tot een slechte opname. Eens horen wat ze erover zeggen bij procirep.
                Ik snap het
                http://www.smuttynose.nl

                Comment

                Working...
                X