Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

    Al jaren huur ik webruimte bij One.com. Die gebruik ik voor de foto's die ik hier post en voor familiealbums. Er staat géén website op.
    Vroeger was er een handig systeem van foto-galerijen ingebouwd in die webruimte. Dat ziet er zó uit: KLIK! Ik vind die presentatie prima.
    Handig is ook de adressenlijst die je aan zo'n galerij kunt koppelen; al de ingegeven e-mailadressen krijgen een melding wanneer er een nieuw album in de galerij is bijgevoegd. Superdeluxe!

    Jammer genoeg heeft One.com dit systeem afgeschaft. De oude galerijen blijven zichtbaar, maar je kan geen nieuwe galerijen of albums meer toevoegen.
    DEZE PRESENTATIE is de vervanger geworden. Dat zal waarschijnlijk handig zijn op de "wrijfdingen" die bijna iedereen in z'n broekzak heeft, maar ik lust dit niet.

    Ik ben dus op zoek naar software die een 'stijlvolle' presentatie kan maken, een presentatie die werkt als ik ze naar mijn webruimte upload.
    Misschien bestaat er ook software die hetzelfde resultaat geeft, maar op de webruimte geinstalleerd moet worden. Ook goed!
    Fotobewerking met dit programma is geen vereiste, daar heb ik programma's genoeg voor.
    Deze software hoeft niet gratis te zijn.

    Tijdens mijn zoektocht op het web kwam ik bij Magix Photostory Deluxe uit.
    Ik weet niet of dit programma kan wat ik ervan verwacht. Het downloaden van de proefversie werd onderbroken met de melding: "Alleen voor 64 bit besturingssystemen".

    Alle hulp wordt in dank aanvaard.
    (Je mag een link naar een voorbeeld geven ... als dat niet teveel gevraagd is.)
    Last edited by Jos Vanhengel; 27 augustus 2017, 12:19.
    Vriendelijke groet,

    Jos

  • #2
    Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

    Kijk eens bij album. (Jalbum.net). Draait op Windows, osx en alles waar Java voor bestaat. Heel wat verschillende skins.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
    EOS 10 Glas 28-105 70-210

    Comment


    • #3
      Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

      ik gebruik Magix Photostory Deluxe , inderdaad alleen voor 64 bit besturing
      D 7500 > 16/85 > 70/300>105
      https://www.behance.net/joscaeymae0afa
      Grt. Jos

      Comment


      • #4
        Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

        Juicebox is er nog een.
        Ik benzelf van plan deze eens te testen.

        Juicebox is de opvolger van simplevieuwer

        Comment


        • #5
          Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Juicebox is er nog een.
          Ik benzelf van plan deze eens te testen. ...
          Inderdaad, die wordt het waarschijnlijk!

          Van jAlbum heb ik een proefversie gedownload en van Juicebox de gratis versie.
          Juicebox is een beetje gehandicapt, omdat er geen FTP-module is ingebouwd. (De transfer naar de webruimte doen we met een ander programmaatje. Dat kenden we al.)
          Qua werking vind ik ze aan elkaar gewaagd, even makkelijk. Juicebox blijkt iets beter te werken op kleine schermpjes.

          Het prijsverschil tussen de Pro's (1 licentie/zonder hosting) gaat de doorslag geven.
          Als er nog wat mogelijkheden bijkomen van de Juicebox-Pro, zal dat voor mij voldoen.

          Aan de schrijvers: Bedankt voor jullie inbreng!
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

            Dag Jos,

            Ik maak ook gebruik van one.com en je maakte mij ongerust door jouw melding dat je geen albums meer kon toevoegen.
            Zopas een test gedaan en ik kon een album toevoegen met foto's. Ik gebruik wel maar 1 galerij.
            Inderdaad een 2de galerij gaat niet maar ik het is mij nooit opgevallen dat je meerdere galerijen kon hebben.

            Ik zal hen (one.com) in de gaten houden want om eerlijk te zijn heb ik niet veel zin om alles opnieuw in te richten.
            Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
            M.v.g. Marc

            Comment


            • #7
              Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

              Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
              ... Zopas een test gedaan en ik kon een album toevoegen met foto's. ...
              Na vergeefse pogingen om een nieuwe galerij aan te maken, vertelde men mij op de Live Chat dat dat niet meer ging. Ik veronderstelde dat ze alles uitgeschakeld hadden.

              Albums bijvoegen in mijn oude galerijen gaat dus wél nog.

              Bedankt voor de test en de inlichting.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

                Ik hen ondertussen ook juicebox geinstaleerd,
                De light versie is toch beperkt, en moeilijk in te schatten wat er allemaal met de pro kan (en of het gemakkelijk werkt)
                Wat ik vooral mis, is geen exif data zoals welke camera, iso instelling enz...
                en het gebruik van meerdere gallerys is ook wat lastiger, ik bedoel dus een thumbnail pagina voor de verschillende gallerys.

                Daar is j-album een stuk beter in, altans in mijn versie van v10.10 ;-)

                maar ik ben nog een andere tegen gekomen, Koken
                via een login kun je alles beheren. ( alles op je eigen webspace )
                Het is uit te breiden met themes en plugins, gratis en betalend.

                Het kan nog even duren eer ik er uit ben

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Inderdaad, die wordt het waarschijnlijk!

                  Van jAlbum heb ik een proefversie gedownload en van Juicebox de gratis versie.
                  Juicebox is een beetje gehandicapt, omdat er geen FTP-module is ingebouwd. (De transfer naar de webruimte doen we met een ander programmaatje. Dat kenden we al.)
                  Qua werking vind ik ze aan elkaar gewaagd, even makkelijk. Juicebox blijkt iets beter te werken op kleine schermpjes.

                  Het prijsverschil tussen de Pro's (1 licentie/zonder hosting) gaat de doorslag geven.
                  Als er nog wat mogelijkheden bijkomen van de Juicebox-Pro, zal dat voor mij voldoen.

                  Aan de schrijvers: Bedankt voor jullie inbreng!


                  Goeiedag.

                  Je bedoelt dat je dan gaat stoppen bij one.com en gaat volledig overschakelen naar jalbum? Of zie ik dat verkeerd?

                  Ik zit ook bij one.com en heb dezelfde problemen ontdekt als jij, waardoor ik ook in de problemen zit. Waarom ze dat gedaan hebben begrijp ik niet.

                  M V G

                  Eugène.
                  BD1766BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                    Goeiedag.

                    Je bedoelt dat je dan gaat stoppen bij one.com en gaat volledig overschakelen naar jalbum? Of zie ik dat verkeerd?

                    Ik zit ook bij one.com en heb dezelfde problemen ontdekt als jij, waardoor ik ook in de problemen zit. Waarom ze dat gedaan hebben begrijp ik niet.

                    M V G

                    Eugène.
                    Nee, jAlbum instaleer je op je computer, je maakt een album en upload deze naar je eigen web space, one.com of andere.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

                      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                      Nee, jAlbum instaleer je op je computer, je maakt een album en upload deze naar je eigen web space, one.com of andere.
                      Zó werkt dat.

                      Even wachten tot ik de Pro-versie gekocht heb.

                      U leest nog van ons.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

                        Belofte maakt schuld.

                        De gelegenheid tot het maken van een nieuwe "slide-show" deed zich voor, dus hebben wij Magix Photostory Deluxe 2018 getest.
                        Mijn bevindingen kunnen jullie lezen op het Magix forum: KLIK!

                        Wij hebben JuiceBox-Pro op onze PC geïnstalleerd.
                        Het opladen van de bestanden naar mijn webruimte bij One.com moet, net als bij Magix, via FTP gebeuren.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

                          Hey Jos,

                          Elke presentatie in de Gallery's op mijn site is en wordt gemaakt met JuiceBox-Pro, heel tevreden over
                          Vroeger gebruikte ik Simpleviewer Pro maar toen hebben ze besloten om deze af te schaffen omdat deze via flash werkt en die "moderne wrijfdinges" werken daar niet mee.
                          Ik toen een vriendelijk mailtje naar hen gestuurd om te vragen of ze dat normaal vinden om zomaar ineens met een prog te stoppen en vooral de werking ervan.
                          Heb toen van hen een mailtje terug gehad met een voorstel dat ik gratis mocht overstappen naar de JuiceBox-Pro versie

                          Owja, als je een kijkje wilt nemen www.sieg.be, vroeger werkte deze op Flash en nu op Java dus

                          grts
                          Sieg
                          Last edited by Sieg; 2 september 2018, 17:09. Reden: Owja
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            ... Owja, als je een kijkje wilt nemen www.sieg.be, vroeger werkte deze op Flash en nu op Java dus ...
                            Tja, de stielkennis van de fotograaf (én de keuze van zijn materiaal) straalt daarvan af hè.
                            Dat wisten we eigenlijk al, dankzij BD.
                            Ik mis alleen een "Volledig scherm"-knop.

                            Zoals eerder geschreven: aan die beeldkwaliteit kan Magix Photostory niet tippen.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's presenteren op webruimte / software om slideshow te genereren

                              Ik merk net dat One.com ongevraagd mijn fotocollecties in het nieuwe systeem gegoten heeft. De oude links werken niet meer.
                              Nu ziet het er zó uit: KLIK!
                              (Alle e-mailadressen die aan de oude albums gekoppeld waren zijn ook verdwenen.)

                              Niet mijn kopje thee.

                              Ik word dus verplicht mijn albums opnieuw te maken met JuiceBox. Daarna de oude albums verwijderen en de nieuwe opladen.

                              Veel werk aan de winkel!
                              Last edited by Jos Vanhengel; 2 september 2018, 20:31.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X