Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografen en ...... in de weg staan.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografen en ...... in de weg staan.....

    Vandaag een dagje Bokrijk,
    Bij een voorstelling met acteurs, gingen de mensen er in een grote boog rond staan zodat veel mensen goed konden zien.
    En toen kwam er een fotograaf voor staan....., en nog een...., en nog een ....
    Sommige kwamen naar voor, en waren even later terug weg,
    maar met momenten waren het er zelfs 7 die ervoor stonden,
    echt niet leuk voor de mensen die er achter stonden, de kinderen die achter de fotografen stonden zagen met momenten niets.

    Sommigen vinden blijkbaar dat een fotograaf voorrang heeft op de andere toeschouwers.
    Dat men eens naar voren gaat om een foto te nemen, dat versta ik, maar daar de hele tijd blijven staan :-(
    Er was er wel een fotograaf (die lange tijd van voor bleef) bdie regelmatig op zijn hurken zat, of het nu was voor zijn foto's, of voor de toeschouwers achter zich, dat weet ik niet.

    Waarschijnlijk staan ze er gewoon niet bij stil dat ze het zicht voor andere mensen blokkeren.

    Dus fotografen ( en filmers ), denk er aan dat je niet altijd alleen achter je camera staat, jij kijkt door de lens, zij tegen je rug ;-)

  • #2
    Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

    Dan ga je toch gewoon VOOR die fotograaf staan ????

    Comment


    • #3
      Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      Dan ga je toch gewoon VOOR die fotograaf staan ????
      Inderdaad. Heb ik ook reeds een paar keer gedaan. En dan was ikzelf niet toeschouwer maar ook fotograaf.
      Ze zien je staan met je toestel voor je oog en toch komen ze pal voor je staan.
      Die keren dat dat gebeurde stond ik een paar seconden later zo'n 10 cm voor hun neus... en raar maar waar, ze begrijpen het onmiddellijk.

      Dus als toeschouwer zou ik onmiddellijk hetzelfde doen.

      Comment


      • #4
        Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

        Er voor gaan staan is natuurlijk een oplossing,
        Maar niemand die dat deed.
        Zelf had ik er geen last van, anders hadden ze het wel gehoord ;-)
        Last edited by mlap; 21 augustus 2017, 13:41.

        Comment


        • #5
          Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Er voor gaan staan is natuurlijk een oplossing,
          Maar niemand die dat deed.
          Zelf had ik er geen last van, anders hadden ze het wel gehoord ;-)
          Ze trakteren met een pak van hetzelfde laken is meestal heel doeltreffend... en dat is op alle gebied zo .

          Comment


          • #6
            Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

            Op moment dat ze de foto willen maken toevallige per ongeluk tegen aan stoten zorgen voor onscherpe foto's. Even serieus, eigenlijk zou je mondig moeten zijn en ze bewust maken wie het komt, wie het eerst maalt.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Op moment dat ze de foto willen maken toevallige per ongeluk tegen aan stoten zorgen voor onscherpe foto's. Even serieus, eigenlijk zou je mondig moeten zijn en ze bewust maken wie het komt, wie het eerst maalt.
              Je hebt gelijk, ook al had ik er zelf geen last van, ik had wel iets kunnen zeggen.

              Comment


              • #8
                Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

                Ik hou ook niet zo van dat uitdagend gedrag.
                Je kunt hem beleefd vragen op te krassen of anders zijn bakkes eens af te drogen.
                Ge kunt, als ge klein zijt, eens tegen z'n schenen gaan stampen.
                Uw pint over zijn schouders uitgieten, als ge groot genoeg zijt.
                En u dan heel beleefd en bedeesd verontschuldigen.
                Nee?
                Nee, die laatste dinges doe je toch niet, hein?

                Heb jaren treinen gespot, je zou eens moeten weten hoe het er daar soms aan toe ging.
                Dikwijls op het randje af van handgemeen.
                Zo een stoomtrein weekend meegemaakt in Sonneberg en daarvoor hadden we betaald en kregen een badge.
                Diegenen waar we last mee hadden waren deze zonder badge, die hadden dus niks betaald en wilden altijd vooraan staan.

                Mijn conclusie, vraag eerst beleefd op te stappen als ze hun foto hebben gemaakt.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Ik hou ook niet zo van dat uitdagend gedrag.
                  Je kunt hem beleefd vragen op te krassen of anders zijn bakkes eens af te drogen.
                  Ge kunt, als ge klein zijt, eens tegen z'n schenen gaan stampen.
                  Uw pint over zijn schouders uitgieten, als ge groot genoeg zijt.
                  En u dan heel beleefd en bedeesd verontschuldigen.
                  Nee?
                  Nee, die laatste dinges doe je toch niet, hein?

                  Heb jaren treinen gespot, je zou eens moeten weten hoe het er daar soms aan toe ging.
                  Dikwijls op het randje af van handgemeen.
                  Zo een stoomtrein weekend meegemaakt in Sonneberg en daarvoor hadden we betaald en kregen een badge.
                  Diegenen waar we last mee hadden waren deze zonder badge, die hadden dus niks betaald en wilden altijd vooraan staan.

                  Mijn conclusie, vraag eerst beleefd op te stappen als ze hun foto hebben gemaakt.
                  Voor statische onderwerpen lukt dat, maar voor bewegende ?
                  Tegen dat je het gevraagd hebt en antwoord gekregen hebt is de situatie die je wilde fotograferen al weg... en dan ?
                  Wie boertig doet mag een boertige reactie verwachten, geen medelijden daarmee.
                  Als je overal de beleefde, vriendelijke, zachte gaat uithangen bij dergelijke gasten, dan lachten ze je vierkant in je gezicht uit, en de volgende keer k.kken ze misschien wel op je hoofd, want je bent toch zo zachtaardig .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

                    https://lh3.googleusercontent.com/-F...otographer.jpg
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....


                      Yep, zo was het ongeveer,
                      alleen dat die met de grootste toeters van voor stonden en bleven staan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

                        Ik fotografeer geregeld op evenementen, en dan hou ik er wel rekening mee dat de toeschouwers ook willen zien wat er gebeurt.
                        Op sommige evenementen mag ik al wat meer dan andere toeschouwers (omdat de organisatoren graag hebben dat ik foto's maak van het evenement dat ze ingericht hebben), bijvoorbeeld bij de aankomst van de stratenloop en de triatlon probeer ik foto's te maken van alle deelnemers, en dat gaat niet vanuit het publiek.
                        Maar dan sta ik ook niet in de weg voor de toeschouwers.
                        En als het toch echt niet anders kan, dan probeer ik de tijd dat ik in de weg sta zo kort mogelijk te houden.

                        Als je vooraan wil fotograferen op evenementen, dan investeer je beter in een breedhoeklens in plaats van een tele, met de breedste lens kan je voor alle andere fotografen gaan staan...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

                          Vorige week nog in Middelkerke.
                          's Avonds in het donker voor de show met de redders, die met een fakkel in de hand vanuit de zee naar het strand zwemmen.
                          Vooraf was er een vuurspektakel in de duisternis: dansers geven een vuurshow met alle mogelijke lichten, kleuren, vormen, enz.
                          Waarom het gaat is spel met het vuur.
                          Toeschouwers staan op de dijk (uit veiligheid) en opdat iedereen goed kan zien.
                          Komt er iemand met een fototoestel het strand op, zet zich voor een danser en begint te fotograferen, nog erger: begint te flitsen!!!! Wat zal die thuis kunnen genieten van de lichteffecten!!!
                          Ik heb het ook al meermaals meegemaakt dat iemand bij een koorvoorstelling bij een sfeervol zacht lied, gezongen in de duisternis het nodig vond om alle sfeer weg te flitsen....
                          Maar ja, ik ben nu aan het zagen... "Heer, vergeef het hen. Want ze weten niet wat ze doen..." staat ergens in de bijbel.
                          Gr. Jan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

                            Gebeurt ook bij BD hoor.
                            (grapje!)

                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotografen en ...... in de weg staan.....

                              't Ja, dat gebeurt en natuurlijk is dat niet goed te keuren. Dit is trouwens ook vaak de reden waarom er voor fotografen vaak een persmoment is. Wie een acreditatie heeft kan natuurlijk tijdens het officiële gebeuren zelf zich vaak vrij rond bewegen (voor- en achter toeschouwers staan), maar tijdens het persmoment ben je dan volkomen vrij en stoor je niemand, alhoewel ... Ook bij de geacrediteerde mensen heb je dan ook nog boeren ...).
                              Maar helaas, niet alleen fotografen hebben dit gedrag. Ook de gewone man in de straat vertoont dergelijke grollen. Bij de plaatsing van de nieuwe haartooi van Mannekens Pis te Brussel waar iedereen vrij kon en mocht fotograferen, stond ik tegen het afspanningshekken om een foto te nemen. Toen een paar leuke gasten prompt hun smartbrol voor mijn lens prompten en me achteruit probeerden te duwen want madam en de kleine moesten er ook bij en dan vonden ze maar dat iedereen moest wijken ...
                              Ik heb die gast en zijn compaan dan ook heel beleefd maar kort gewezen op fatsoen, respect en vooral dat wachten wel een deugd is.
                              Hetzelfde heb ik ooit mee gemaakt op de floraliën waar ik mijn statief had opgesteld en een foto wou nemen toen plots ... En toen stond ik in niemands weg op een voor fotografen voorbehouden plaats. Madam (sorry, 't was een vrouw) vond dat ze ook het recht had om daar te staan en liep de gehele boel omver om hare selfie te kunnen nemen. Is haar niet gelukt, veiligheid had het gemerkt en duiden haar op haar plichten en haar rechten. Na haar bitsig geschreeuw tegen die mensen heeft ze een gratis bezoekje gekregen in het lokaaltje ernaast en kwam ze zich daarna met een lange teut verontschuldigen...
                              Last edited by Wim.Vanmaele; 25 augustus 2017, 06:32.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X