Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon ViewNXi 1.2.8 en Windows7 compatibiliteitsprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon ViewNXi 1.2.8 en Windows7 compatibiliteitsprobleem

    Ik werk al jaren met ViewNXi (vroeger ViewNX2)
    Ook op mijn huidige Windows7 Home premium (intel I7) desktop, in combinatie met Photoshop CS5
    De laatste update die ik kon maken was naar ViewNXi 1.2.0
    De nieuwste versie 1.2.8 kan ik niet installeren.
    Na downloaden, extrageren , taal kiezen, installeren is hij zogezegd in 1sec geinstalleerd maar er is in feite niets gebeurd.
    In samenwerking met Nikon ondersteunig hebben we intensief gezocht wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar niet gevonden (alle Nikon SW gedeinstalleerd, regsweeper,..) geen success.
    Volgens Nikon is 1.2.8 compatibel met Windows 7, maar ik krijg het niet geinstalleerd, 1.2.0 wel

    ViewNXi in combinatie met Photoshop, vind ik een ideale combinatie, daarom wil ik er graag mee verder.
    Het enige problem wat ik nu heb is dat af en toe een bewerkte foto met Photoshop niet meer herkend wordt met ViewNXi (1.2.0), met 1.2.8 is dit gedeeltelijk opgelost (miniaturen van dergelijke foto zijn hier wel zichtbaar)

    Mijn vraag is: Heeft iemand hier ViewNxi 1.2.8 geinstalleerd op zijn Windows7 PC?
    Ik wil graag zeker weten of 1.2.8 werkelijk compatibel is met Win7 Home
    OP mijn laptop Win10 is 1.2.8 wel te installeren.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Nikon ViewNXi 1.2.8 en Windows7 compatibiliteitsprobleem

    Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
    Ik werk al jaren met ViewNXi (vroeger ViewNX2)
    Ook op mijn huidige Windows7 Home premium (intel I7) desktop, in combinatie met Photoshop CS5
    De laatste update die ik kon maken was naar ViewNXi 1.2.0
    De nieuwste versie 1.2.8 kan ik niet installeren.
    Na downloaden, extrageren , taal kiezen, installeren is hij zogezegd in 1sec geinstalleerd maar er is in feite niets gebeurd.
    In samenwerking met Nikon ondersteunig hebben we intensief gezocht wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar niet gevonden (alle Nikon SW gedeinstalleerd, regsweeper,..) geen success.
    Volgens Nikon is 1.2.8 compatibel met Windows 7, maar ik krijg het niet geinstalleerd, 1.2.0 wel

    ViewNXi in combinatie met Photoshop, vind ik een ideale combinatie, daarom wil ik er graag mee verder.
    Het enige problem wat ik nu heb is dat af en toe een bewerkte foto met Photoshop niet meer herkend wordt met ViewNXi (1.2.0), met 1.2.8 is dit gedeeltelijk opgelost (miniaturen van dergelijke foto zijn hier wel zichtbaar)

    Mijn vraag is: Heeft iemand hier ViewNxi 1.2.8 geinstalleerd op zijn Windows7 PC?
    Ik wil graag zeker weten of 1.2.8 werkelijk compatibel is met Win7 Home
    OP mijn laptop Win10 is 1.2.8 wel te installeren.
    Ik heb zopas de upgrade uitgevoerd op mijn Windows 7 Home Premium desktop, ook een Intel i7 en alles werkt perfect bij mij. Ik had nog ViewNXi 1.1.0 op mijn desktop staan.
    Dirk C.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon ViewNXi 1.2.8 en Windows7 compatibiliteitsprobleem

      Bedankt, ergens zit ik dus met een problem.
      Dan kan ik terug aan de slag, eventueel moet ik een volledig nieuwe windowsinstallatie overwegen. Wel een gigantisch werk.

      Wil je nog even checken dat het wel degelijk 1.2.8 versie is , de opvolger van 1.1.0 was de 1.2.0 (ViewNXi -help- over ViewNXi)
      Bij mij lijkt de update ook vlot te gaan , maar als ik na installatie de versie kontroleer is het nog steeds de oude 1.2.0 versie die er op staat.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: Nikon ViewNXi 1.2.8 en Windows7 compatibiliteitsprobleem

        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        Bedankt, ergens zit ik dus met een problem.
        Dan kan ik terug aan de slag, eventueel moet ik een volledig nieuwe windowsinstallatie overwegen. Wel een gigantisch werk.

        Wil je nog even checken dat het wel degelijk 1.2.8 versie is , de opvolger van 1.1.0 was de 1.2.0 (ViewNXi -help- over ViewNXi)
        Bij mij lijkt de update ook vlot te gaan , maar als ik na installatie de versie kontroleer is het nog steeds de oude 1.2.0 versie die er op staat.
        Ja hoor, het is wel degelijk versie 1.2.8, hieronder een screenshot:


        En hier nog wat info betreffende mijn desktop:
        Last edited by codi; 17 augustus 2017, 21:06.
        Dirk C.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon ViewNXi 1.2.8 en Windows7 compatibiliteitsprobleem

          Hartelijk dank Codi, nu weet ik zeker dat het probleem in mijn PC zit, ik heb exact dezelfde configuratie, (geen Dell)
          volledig opnieuw configureren zie ik een beetje tegenop.CS5 staat er ook op , die moet ik dan deactiveren en opnieuw installeren,eerst nog eens verder zoken als ik het problem niet kan oplossen.
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #6
            Re: Nikon ViewNXi 1.2.8 en Windows7 compatibiliteitsprobleem

            Ik ben er al in geslaagd om View1.2.7 te installeren, 1.2.8 lukt nog niet, maar .7 benadert zeer goed.8 dus niet echt een prioriteit meer
            Bedankt voor de ondersteuning
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

            Comment


            • #7
              Re: Nikon ViewNXi 1.2.8 en Windows7 compatibiliteitsprobleem

              Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
              Ik ben er al in geslaagd om View1.2.7 te installeren, 1.2.8 lukt nog niet, maar .7 benadert zeer goed.8 dus niet echt een prioriteit meer
              Bedankt voor de ondersteuning
              Graag gedaan. Ik heb wel geen CS5 op mijn PC staan, enkel een Photoshop Elements versie.
              Dirk C.

              Comment

              Working...
              X