Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stof op sensor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stof op sensor

    ok, nadat ik deze foto bekeek viel het mij op dat ik stofjes had



    ik heb vandaag dan een foto genomen van een wit blad en met ps 7 de levels omhoog getrokken en toen kreeg ik dit




    ik heb dus redlijk wat stofjes.

    ik heb de sensor bekeken onder een bureaulamp maar ik zie echter geen stofjes zitten. ik hebdaarna de lens + filter gekuist maar de stofjes blijven, ze zullen er weldegelijk opzitten.

    maar de vraag is nu: is het de moeite om mijn d70 nu naar de winkel te doen (bartoc hasselt) als dit maar een week zou duren dan is dat allemaal geen probleem maar ik heb geen zin om hem 1 maand te missen voor iets wat ik bij ps7 in 3 klikken weg heb.
    de 1e foto is echt de ergste die ik heb. op de rest vind ik er geen, of na lang zoeken en levels aantepassen mss wel een paar maar niet op de eigenlijke foto. het zelf kuisen doe ik niet want ik heb deze d 70 nog geen 2 maand en ik wil mijn garantie behouden. en kan je wel voor elk stofje naar je handelaar lopen? (ga je dan daar niet elke week staan?) btw ik heb nog nooit de lens van de body gedaan tot vandaag.

    als ik hem te lang moet missen dan doe ik hem liever tijdens de kersvakantie binnen want dan heb ik toch blok.

    wat vinden jullie??
    weet iemand hoe lang dit duurt om te kuisen???
    wat zouden jullie doen?
    Last edited by immage; 20 september 2004, 17:42. Reden: url veranderen

  • #2
    Re: stof op sensor

    Even een keer blazen met perslucht uit een busje, een goed merk is ANTIDUST. Een gouden regel hou de bus niet in je hand maar zet hem op de tafelrand en druk dan de knop met korte stootjes in en beweeg de camera in plaats van de bus. Andersom is er kans op vloeibare lucht die erg koud is en niet goed voor je sensor, hetzelfde geld voor lenzen schoon blazen. Als dan de stofjes er nog opzitten zou ik hem sensor reinigen of binnen brengen.

    mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 10D"

    Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter,
    Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter,
    Manfrotto 055AB & 141RC, Sigma EF 500 DG ST


    Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
    Mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

    Comment


    • #3
      Re: stof op sensor

      Oorspronkelijk geplaatst door drh
      Andersom is er kans op vloeibare lucht die erg koud is en niet goed voor je sensor
      Zelf als de bus rechtstaat komt er wel wat "vloeibare lucht" vrij dus eerst 1 of 2 keer kort blazen eer je in je cam blaast!

      @Immage,ik zou 'm zelf kuisen als ik u was,is echt niet zo moeilijk,maar enige voorzichtigheid is wel gewenst.
      Vitarake


      Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

      Comment


      • #4
        Re: stof op sensor




        ik heb gewoon eens ff met een peertje zitten te blazen en dit is het resultaat

        het zijn toch al 12 stofjes minder. ik ga kijken of deze 4 opvallen in mijn fotos. maar ik denk dat iedereen wel hier en daar een stofje heeft, niet?

        Comment


        • #5
          Re: stof op sensor

          Nogmaals herhalen, mogelijk is dan alles weg.

          er is in camera's en accessoires ook net een topic geweest over het reinigen van de sensor, met filmpjes.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment

          Working...
          X