Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TF card to CF card adapter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TF card to CF card adapter

    CF kaarten kosten heel wat meer dan de SD en TF kaarten. Heeft iemand ervaring met een TF naa CF adapter.
    Iets zoals hier:


    Ik heb hier verschillende TF kaartjes liggen en zou die dan in een camera met CF slot kunnen gebruiken.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: TF card to CF card adapter

    de beste zijn die van DeLock
    mijne maat gebruik dat al jaren ( vroeger zat dat standaard bij een sony toestel ) en niks probleem.

    Comment


    • #3
      Re: TF card to CF card adapter

      Er zijn ook twee types CF. Een is al wat dikker dan andere en passen daarom niet in elke camera.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: TF card to CF card adapter

        die "dikke" zijn die al niet lang uitgestorven ???
        ik heb er nog 2 liggen van heeeeel vroeger 1 van 500 mb en 1 van 1 GB,
        het is zo dat kaartjes van de dunne in het slot van nen dikke passen ( compatibel zijn )
        die ik heb liggen zijn nog echt met een motorke denk ik, want laten vallen is kapot staat er op
        er staat op "IBM microdrive CF 1 GB" als ge vertrekt met ne fullframe, en wat wilt... dan is dat zo vol

        Comment


        • #5
          Re: TF card to CF card adapter

          Kan op de website niets zien. Maar ik gebruik zo een sd naar cf in een 5DII endat werkt prima. Wel een type met 1 kaartje. In een Mamiya ZD werkt het echter niet.

          Comment


          • #6
            Re: TF card to CF card adapter

            Weet dat ik zo'n dikke had gekocht (en die was natuurlijk te dik)

            Denk dat type 2 de dikkere zijn.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: TF card to CF card adapter

              Soorten en verschil
              Er zijn twee soorten van compact flash of " CF " -kaarten : Compact Flash type I en Compact Flash type II . Het belangrijkste verschil tussen type I en type II compact flash -kaarten is hun dikte . CF type I -kaarten meet 43 millimeter bij 36 millimeter bij 3,3 millimeter of 1,7 cm bij 1,4 cm bij 0,13 centimeter . CF Type II kaarten maatregel 43 millimeter bij 36 millimeter bij 5 mm of 1,7 cm bij 1,4 cm bij 0,19 centimeter .
              De CF type II -kaarten zijn hetzelfde dikte als de PCMCIA -of Personal Computer Memory Card International Association type II -kaart standaard . CF type I -kaarten zijn bijna half zo dik als PCMCIA Type II kaarten . CF kaarten hebben slechts 50 pinnen , vergeleken met de PCMCIA kaart 68 pinnen . Pinnen zijn de gouden bedrading of connectors gelegen aan de rand van de kaarten die de verbinding met de computer of een ander apparaat te bieden .

              Kaartlezer Slots
              Compact flash type I -kaarten passen in zowel CF type I of type II slots . Compact Flash Type II kaarten past alleen in CF type II slots . Kaart adapters kunnen in het PCMCIA -slot worden geďnstalleerd om compact flash kaarten te lezen .

              Opslagcapaciteit en Data Transfer
              Er is geen verschil in de data transfer rates of opslagcapaciteiten van de twee compact flash kaart types . Volgens Nikon Europe , type II CF -kaarten oorspronkelijk hadden hogere capaciteiten . Dit is echter niet langer het geval van 2011 . Versie 4.1 norm voor compact flash -kaarten maakt voor capaciteiten tot 137 gigabyte en overdrachtsnelheden van maximaal 133 megabyte per seconde .

              Comment


              • #8
                Re: TF card to CF card adapter

                mir wat is nu +/- €36,00 voor een SanDisk 32GB Compact Flash Extreme VPG20 120MB/s op een toestel van 2000 (5D Mark III) a 4000 euro (5D Mark IV) . Voor de SanDisk 64GB Compact Flash Extreme VPG20 120MB/s vind ik eentje van 52 euro.
                Ik zou gewoon lekker de CF kaart nemen. Dan maar eentje die niet 160MB/s haalt. Ik verwacht de dat TF en SD kaartjes ook duur zijn voor een bepaalde snelheid. Verder wil je niet dat je adapter een keer laat afweten en dat je kaartje corrupt is. Dit heb ik in het verleden toch wel eens gehad. Er gaat niks boven de betrouwbaarheid van CF kaartjes en hier de afgeleide van.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: TF card to CF card adapter

                  ik had destijds een delock adapter in mijn 5dmkii en dat werkte perfect, het was echter te dik voor gebruik in mijn 5dmkiii.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: TF card to CF card adapter

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    mir wat is nu +/- €36,00 voor een SanDisk 32GB Compact Flash Extreme VPG20 120MB/s op een toestel van 2000 (5D Mark III) a 4000 euro (5D Mark IV) . Voor de SanDisk 64GB Compact Flash Extreme VPG20 120MB/s vind ik eentje van 52 euro.
                    Ik zou gewoon lekker de CF kaart nemen. Dan maar eentje die niet 160MB/s haalt. Ik verwacht de dat TF en SD kaartjes ook duur zijn voor een bepaalde snelheid. Verder wil je niet dat je adapter een keer laat afweten en dat je kaartje corrupt is. Dit heb ik in het verleden toch wel eens gehad. Er gaat niks boven de betrouwbaarheid van CF kaartjes en hier de afgeleide van.
                    Klopt maar ik heb de TF kaartjes nu toch op overschot liggen en vroeg me af of dit een betrouwbare optie was?

                    Ik ben van plan om bij een nieuwe camera met 2 sloten op de SD de RAW op te slaan en op de CF de JPEG. Of omgekeerd.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: TF card to CF card adapter

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Ik ben van plan om bij een nieuwe camera met 2 sloten op de SD de RAW op te slaan en op de CF de JPEG. Of omgekeerd.
                      mir
                      beter omgekeerd : cf in cf is betrouwbaarder dan een sd in converter. Dus ik zou de raw altijd in cf doen

                      Comment


                      • #12
                        Re: TF card to CF card adapter

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        beter omgekeerd : cf in cf is betrouwbaarder dan een sd in converter. Dus ik zou de raw altijd in cf doen
                        Maar ik heb geen CF kaartjes, dus kan wel RAW op SD kaartje doen en dan JPEG op TF met CF adapter.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: TF card to CF card adapter

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Maar ik heb geen CF kaartjes, dus kan wel RAW op SD kaartje doen en dan JPEG op TF met CF adapter.

                          mir
                          Hier thuis kan ik de link wel zien. Heb een kennis die zo'n adapter gekocht heeft. Enig nadeel dat hij had was dat als je 2 kaartjes gebruikte je de kaartjes in de CF adapter moest lezen. Verder werkte het prima. De adapter die jij linkt schijnt gewoon exfat op de kaartjes te gebruiken, dus dat zou wel moeten lukken.

                          Zelf vind ik het jammer dat je de adapter niet in het toestel kan laten zitten, je moet de adapter uit de camera halen om de sd kaart te lezen. Dit terwijl ik het prettig zou vinden als die in de camera zou blijven zitten want het grootste probleem met CF kaart slots is dat de pinnen krom komen te zitten. Zo'n adapters bestaan maar zijn moeilijk te vinden. Deze bvb: http://www.ebay.de/itm/221252318840 maar ze spreken niet over TF kaarten.
                          Last edited by Spanik; 7 augustus 2017, 20:31.

                          Comment


                          • #14
                            Re: TF card to CF card adapter

                            Of wat dacht je van zo' n oplossing:

                            Alle gekheid op een stokje.

                            Ik zou ook de CR2 bestanden op de CF zetten. Eventueel kun je voor de JPG' s de 2x Micro SD naar 1x SD kunnen nemen. Ooit heb ik weleens CF adapter gezien voor 4x micro SD. Kan ze alleen niet meer vinden

                            Update:


                            Hoeveel micro SD kaartjes heb je?
                            Last edited by Rogier; 7 augustus 2017, 20:52.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: TF card to CF card adapter

                              Ik ken iemand die zijn micro sd kaartjes steeds in zo een SD adapter steekt en daar nooit problemen mee heeft. Ik heb hier ook dergelijke adapters liggen, meestal als je een micro SD kaartje koopt zit daar zo een adapter bij.

                              Ik heb geen ervaring met dergelijke adapters. Vandaar de vraag.

                              Ik heb hier nog 2 micro sd kaartjes van 32 Gb op overschot liggen en vandaar het idee om deze in zo een CF adapter te plaatsen. Nu voor 7 euro kan ik het misschien wel eens proberen he, daar heb je nog geen CF kaartje van 32Gb voor.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X