Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij lader probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij lader probleem

    Weet iemand hoe het komt dat mijn oplader van de Aldi incombinatie met oplaadbare NiMh batterijen een knetterende resultaat gaf? Ik was laatst 2 dagen achter elkaar de batterijen opladen en bij de tweede keer hoorde en rook ik kortsluiting ofzo. Wat kan er aan de hand zijn geweest? Batterijen zaten er trouwens gewoon goed in en hij stond gewoon op NiMh
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

  • #2
    Re: Batterij lader probleem

    Als die een "knetterend resultaat" gaf, en je hebt een verbrande geur geroken, dan vermoed ik dat er binnenin ergens iets doorgebrand is.
    Zelfs al zou die nog werken, dan zou ik die zeker niet meer gebruiken, want dan is er kans op brand of elektrocutie.

    Wat er verbrand is, dat is van hieruit niet te zeggen, waarschijnlijk is er een probleem met de schakelende voeding, die de 230V omzet naar een lage gelijkspanning die nodig is voor het laden van de accu's.

    Als die nog geen 3 jaar oud is, en als je het aankoopbewijs nog hebt, dan is dat een garantiegeval (waarschijnlijk krijg je je geld terug).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Batterij lader probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Als die een "knetterend resultaat" gaf, en je hebt een verbrande geur geroken, dan vermoed ik dat er binnenin ergens iets doorgebrand is.
      Zelfs al zou die nog werken, dan zou ik die zeker niet meer gebruiken, want dan is er kans op brand of elektrocutie.

      Wat er verbrand is, dat is van hieruit niet te zeggen, waarschijnlijk is er een probleem met de schakelende voeding, die de 230V omzet naar een lage gelijkspanning die nodig is voor het laden van de accu's.

      Als die nog geen 3 jaar oud is, en als je het aankoopbewijs nog hebt, dan is dat een garantiegeval (waarschijnlijk krijg je je geld terug).
      Geen idee hoe oud hij is. Daarbij verwacht ik niet, dat we ergens nog een aankoopbewijs hebben. We gebruiken hem echt zeer sporadische.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment

      Working...
      X