Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6D MarkII : Dynamic Range

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 6D MarkII : Dynamic Range

    Hallo

    Ik ben een (recent) foto amateur en heb de laatste 2 jaren in canon materiaal (lensen) geinvesteerd (op mijn Eos 750D).
    Graag wil ik in de wereld van Full Frame stappen maar vind het budget voor 5DMk IV aan de hoge kant ;-)

    Ik was dol blij toen ik een paar dagen geleden las dat de 6DMkII op de markt komt. Op papier en op eerste zicht, fantastische toestel ! Precies wat ik nodig heb (Geen nood aan video, dual kaart : geen must) EN ong in het budget dat ik voor oog had...

    Big disappointment !!! En veel vragen toen ik de kleine letters zag mbt Dynamic Range in lage Iso. Minder performant dat mijn huidige 750D ???

    Graag had ik wat (locale ;-)) advies nodig. Want de verschillende sites & andere YouTube films vanuit de VS zijn bijzonder kritisch & breken het toestel af + maken Canon met de grond gelijk mbt hun strategie & bedrog naar hun klanten. Ik ben een fervent Canon (foto) supporter. Maar ik ben op zoek naar objectieve advies.

    Anyone ?

    Alvast van harte bedankt voor alle mogelijke input

    Greetz
    Vince

  • #2
    Re: Canon 6D MarkII : Dynamic Range

    The Canon 6D Mark II Has Terrible "Dynamic Range" Right? Well.... not exactly. All of this Dynamic Range talk is a little out of hand in my opinion. The repo...


    Je gaat uiteraard weinig echte (langdurige) gebruikservaringen vinden op dit moment.


    YouTube gaat vooral over zoveel mogelijk views halen want views = $$$ en door wat bold statements te doen en her en der wat te schelden tikt die meter snel aan.
    Nu is de link die ik poste ook van een schreeuwerig persoon maar hij toont regelmatig aan dat je met 'mindere' gear ook geweldig resultaat kan bereiken. Specs zijn niet alles!

    Comment


    • #3
      Re: Canon 6D MarkII : Dynamic Range

      niet teveel van aantrekken. hoewel ik momenteel nimmer met canon werk heb ik nooit een probleem gehad met hun dynamisch bereik. klopt idd wel dat van alle merken canon niet het beste scoort op dat gebied. Lijkt me compleet geen reden om die niet te kopen. Er zijn veel mensen op forums die nogal snel zwaaien met tests en vallen over elk puntje. De realiteit is dat in het veld je meestal niet zo veel merkt van al die zogezegd gebreken. gewoon kopen.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Canon 6D MarkII : Dynamic Range

        The camera store tv was er ook niet echt lovend over , die vind ik persoonlijk ook tamelijk objectief
        Die van JP had ik ook net gezien gisteren , die is dan weer "beter" over de 6DII

        Comment


        • #5
          Re: Canon 6D MarkII : Dynamic Range

          Heel erg Bedankt Rob ! Leerrijk ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 6D MarkII : Dynamic Range

            Alleen als je in RAW een zo groot mogelijke correctiemarge nodig hebt zal je merken dat er wat minder extreem gecorrigeerd kan worden (vooral donkere partijen oplichten) dan bij camera's met een groter dynamisch bereik.
            Voor mij zou het AF systeem een groter probleem zijn omdat de AF-punten allemaal op een hoopje in het midden staan (voor mij moeten die een stuk verder uit elkaar staan).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 6D MarkII : Dynamic Range

              Ik zou nu nog geen 6D II kopen, maar een beetje afwachten wat de tests de volgende maanden zullen zeggen.
              Moet ik echt gaan geloven dat er oa in DP influencers actief zijn?
              Het zou me sterk verwonderen dat versie II kwalitatief minder is dan de I. Uitgesloten is het natuurlijk niet.
              Ik klink wellicht ook een beetje bevooroordeeld want ik ben al enkele jaren een zeer tevreden 6D gebruiker.
              Voor mijn amateurbehoeften kan dat toestel nog wel enkele jaren dienst doen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 6D MarkII : Dynamic Range

                De 6DII doet het inderdaad minder goed dan zelfs de 6D. Hier zie je dat terug.
                Zelfs de 80D doet het beter op de lage ISO waarden.

                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 6D MarkII : Dynamic Range

                  Dit is typisch menselijk weeral.
                  Ik heb dit en ik heb dat gelezen op het www en neem het dan maar als waarheid aan.
                  Zelfs hier op het forum gebeurd het regelmatig met stellingen die mensen neerschrijven die helemaal niet kloppen, maar
                  omdat ze het gelezen hebben op het www zal het wel juist zijn.

                  Mijn advies is gewoon afwachten en uitkijken waar je zelf de eerste beelden kan maken met het toestel en
                  zelf kan beoordelen of het toestel je ligt of niet en als het presteert zoals jij wenst.
                  Dat is al veel belangrijker dan alles overal te lezen. Er zijn altijd beurzen of gelegenheden waar je Canonmateriaal zelf mag testen.
                  Zorg er wel voor dat je dan een geheugenkaartje bij hebt.

                  Op het www moet maar 1 persoon schrijven dat er iets niet goed is, en al de rest zal volgen terwijl het in
                  werkelijkheid misschien top is.

                  Persoonlijk heb ik nog nooit een lens of toestel gekocht voor ik het zelf kon uittesten en dan thuis de
                  resultaten kon bekijken.

                  Maar ja, dat is mijn persoonlijke visie he.

                  Over de nieuwe 6D MKII kan en mag ik niets schrijven, want ik heb het nog niet gezien, gevoeld, getest, en zolang
                  ik dat niet kan doen zal ik er geen oordeel over geven.

                  Groetjes,

                  Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 6D MarkII : Dynamic Range

                    In deze grafiek zie ik dat bij hoge ISO - wat toch een belangrijke reden is om een FF te kopen - de 6DII een vergelijkbare dynamisch bereik heeft als de 5DIV.

                    Volgens veel artikels zouden de recente Canon sensoren een stap vooruit zijn op dat punt, en zou de 6DII daar niet aan meedoen, maar als ik zie dat de 80D enkel meer belichtingsspeling heeft onder ISO 200, vraag ik me af wat het praktisch voordeel daar van is.

                    Als je in normale lichtomstandigheden werkt, geeft je 750D waarschijnlijk ook al goede resultaten.

                    Ik zou de toestellen eerder vergelijken op ruis en scheidend vermogen in functie van de gevoeligheid.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 6D MarkII : Dynamic Range

                      Het is inderdaad zo dat het hoogste dynamisch bereik alleen maar gehaald wordt op de laagste iso.
                      Voor landschapsfotografie (of voor andere statische onderwerpen) zal dat dan zeker voordelen bieden, maar zodra de iso wat omhoog moet, dan ben je al snel een heel stuk van dat voordeel kwijt (bij elke camera).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X