Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

radio trigger manueel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • radio trigger manueel

    Hallo,

    Ik hoop via deze enkele duidelijke voorstellen te kunnen krijgen over het aanschaffen van een radiotrigger voor het aansturen van mijn flits (SB-700) op mijn nikon D500.
    Momenteel werk ik met een trigger van Hächnel (captur) en deze werkt perfect, het enige nadeelis dat ik geen High sped sync kan en dat de flits in manuele mode bijgesteld moet worden aan de flits zelf.
    Vorige week heb ik een set van Yongnuo besteld (yn-622n) deze doet het ook perfect, maar op manuele mode blijkt deze niet te werken zoals ik het wil, daarom heb ik hem terug gestuurd. De meting van het flitslicht met mijn Sekonic L478D (of zelfs met iedere lichtmeter) blijkt niet te lukken omdat de flits blijkbaar altijd een voorflits uitstuurt. De waarde die ik op mijn lichtmeter dus bekom is nooit correct.

    Daarom dus mijn vraag of er mensen zijn die een betaalbare triggerset kunnen aanraden die volgende zaken bij voorkeur ook kan:
    • TTL flitsen
    • Manueel installen aan de camera, en licht meten met de lichtmeter
    • High speed sync



    Alvast bedankt voor de reacties.

  • #2
    Re: radio trigger manueel

    Met het weinige verstand dat ik ervan heb,denk ik dat alle ttl's een voorflits geven.
    Corrigeer mij als ik fout ben.

    Comment


    • #3
      Re: radio trigger manueel

      Ikzelf gebruik de Pocketwizard TT1 op de camera en de TT5 voor de flitsers.
      Deze ondersteunen TTL flitsen en High speed Sync (heb deze al gebruikt met 1/8000s op mijn Canon 7D).
      Ik gebruikte tot voor kort de Sekonic L478DR (staat hier trouwens te koop), deze triggert de flitsers bij het meten en ondersteunt de High speed Sync met de TT5. Je kan zelfs met kanalen werken om de flisers afzonderlijk te meten.
      Ik gebruik nu de L-758DR, maar die kan geen High speed sync aan, of ik moet de RT-32CE Radio Transmitter Module vervangen door de RT-32CTL. (Nu er bestaan ook Radio Transmitter Modules die andere merk triggers ondersteunen zoals die van Elinchrom)

      Nu die pocket wizards zijn nieuw nogal prijzig. Wat betaalbaar is voor de één is het niet voor de andere. Nu als je maar 1 flitser hebt staat er op 2dehands wel een setje TT1-TT5 te koop voor een mooie prijs, al blijft het 150€ en dien je nog steeds de lichtmeter te upgraden.
      Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

      Comment


      • #4
        Re: radio trigger manueel

        Waarom wil je TTL gebruiken als je een lichtmeter gebruikt ? Je stelt de lichtmeter in op manueel. En doet je meeting. Dan pas je of je camera instellingen aan of de flitspower.
        Ik vrees met TTL, de camera bij het nemen van de foto opnieuw een lichtmeting gaat doen en de flitspower aanpassen. Dus was het meten via de Sekonic lichtmeter zinloos
        Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

        Comment


        • #5
          Re: radio trigger manueel

          Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
          Waarom wil je TTL gebruiken als je een lichtmeter gebruikt ? Je stelt de lichtmeter in op manueel. En doet je meeting. Dan pas je of je camera instellingen aan of de flitspower.
          Ik vrees met TTL, de camera bij het nemen van de foto opnieuw een lichtmeting gaat doen en de flitspower aanpassen. Dus was het meten via de Sekonic lichtmeter zinloos
          Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, ik gebruik geen TTL in combinatie met de lichtmeter. Bij gebruik van de lichtmeter stel ik de trigger in op manueel, maar volgens de handleiding (en andere bronnen op internet) moet de flits altijd op TTL ingesteld zijn. Gezien de trigger op manueel staat heeft dit de bovenmaat. De flits op manueel zetten wil zeggen dat je de flits terug aan de flits zelf moet bedienen.
          TTL wil ik ook kunnen gebruiken, maar dan uiteraard zonder lichtmeter. Het kan handig zijn om snel eens een foto te nemen zonder al te veel voorbereiding met een lichtmeter.

          Comment


          • #6
            Re: radio trigger manueel

            Gewoon de flits op M zetten en het werkt.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: radio trigger manueel

              Zoals hjanssen ook al zegt, gewoon op M zetten. Zodat je een correcte lichtmeting doet. Op de Sekonic L-478DR heb ik altijd de ingebouwde trigger gebruikt. Maar op de L-758DR heb ik deze ook al op cordless flash mode gebruikt en dat met de Speedlight op Manueel, en dit werkt zonder enig probleem.


              Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
              Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, ik gebruik geen TTL in combinatie met de lichtmeter. Bij gebruik van de lichtmeter stel ik de trigger in op manueel, maar volgens de handleiding (en andere bronnen op internet) moet de flits altijd op TTL ingesteld zijn. Gezien de trigger op manueel staat heeft dit de bovenmaat. De flits op manueel zetten wil zeggen dat je de flits terug aan de flits zelf moet bedienen.
              TTL wil ik ook kunnen gebruiken, maar dan uiteraard zonder lichtmeter. Het kan handig zijn om snel eens een foto te nemen zonder al te veel voorbereiding met een lichtmeter.
              Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

              Comment


              • #8
                Re: radio trigger manueel

                Ik dacht dat als je bij de Pocketwizards een zonecontroller gebruikt en je zet deze op M en laat de flitsen op TTL staan, dat je correcte flitsmeting krijgt met je lichtmeter (flits zend geen voorflits uit; enkel hooftflits) en je kan de flitsen vanop afstand bedienen.

                Zelfde werking op bvb de Phottix odin triggers.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: radio trigger manueel

                  Bedankt voor jullie reactie, maar dit werkt helaas niet. De flits op M zetten wil ook zeggen dat je de flits dan effectief aan de flits moet bedienen. Je kan geen instellingen meer doorvoeren vanaf de transmitter, dan kan ik met mijn andere eenvoudige trigger ook blijven werken.
                  De flits moet zeker op TTL staan, en dan past hij de kracht aan volgens de instellingen die je ingeeft op de transmitter in manuele mode. Het werkt perfect, alleen kan je geen lichtmeting doen door de voorflits.
                  Ik heb hiervoor contact opgenomen met de leverancier, en het blijkt effectief zo te zijn, het toestel heb ik ondertussen teruggestuurd naar de leverancier.
                  Hebben jullie een dergelijke triggerset, en werken jullie met Nikon?
                  Tips en meningen omtrent de werking van de yongnuo moet ik dus niet meer hebben, want het toestel heb ik niet meer, ik had graag met zekerheid geweten welke triggerset aan mijn vooropgestelde eisen kan voldoen.


                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Gewoon de flits op M zetten en het werkt.
                  Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                  Zoals hjanssen ook al zegt, gewoon op M zetten. Zodat je een correcte lichtmeting doet. Op de Sekonic L-478DR heb ik altijd de ingebouwde trigger gebruikt. Maar op de L-758DR heb ik deze ook al op cordless flash mode gebruikt en dat met de Speedlight op Manueel, en dit werkt zonder enig probleem.

                  Comment


                  • #10
                    Re: radio trigger manueel

                    @boudini: Is Cactus V6 / V6 II een oplossing? Ik heb zelf geen ervaring met strobisme, maar ben zelf aan het rondkijken/info verzamelen over triggers . Piet Van den Eynde heeft het over deze triggers regelmatig in blogs en zijn boek "Flash !"

                    Grtz, Hans

                    Comment


                    • #11
                      Re: radio trigger manueel

                      Oorspronkelijk geplaatst door fhans Bekijk bericht
                      @boudini: Is Cactus V6 / V6 II een oplossing? Ik heb zelf geen ervaring met strobisme, maar ben zelf aan het rondkijken/info verzamelen over triggers . Piet Van den Eynde heeft het over deze triggers regelmatig in blogs en zijn boek "Flash !"

                      Grtz, Hans
                      Bedankt, ik zal dit eens bekijken.

                      Comment

                      Working...
                      X