Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godox TT350F (+X1T-F trigger)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Godox TT350F (+X1T-F trigger)

    Hoi,

    Ik bezit over een Fuji X-T20 met de 18-55 en las dat er net een relatief goedkope off camera flits is uitgebracht door Godox. Nu lijkt me dat wel een leuk hebbeding (amazon voor 80-90€...). Maar wat kan ik van zo iets verwachten?

    Wat ik zou willen:
    - Flash voor indoor op (familie)feestjes zodat ik kan kiezen voor een kleinere aperture (meer mensen in focus) en snellere sluitersnelheid (kids...). De hoge ISO is voor de X-T20 niet echt een probleem, ruis valt mee, maar als die dan ook lager kan is dat mooi meegenomen.
    - De pop-up flash geeft echt lelijke beelden, ik wil daarom wat bouncen op het plafond enzo en de diffuser gebruiken...
    - Eventueel de flash gebruiken als fill light voor als ik tegen de zon in trek of 's avonds icm met langere exposure.

    Ik ben een absolute beginner op gebied van flash!

    Doe ik hier nu een goede koop aan om alvast wat te testen? Of is het prut en laat ik het best voor wat het is.
    100-150€ is m'n max budget voor dit (aangezien ik het dus maar in 20% van m'n foto's zal gebruiken).
    Ik moet met m'n foto's ook geen prijzen winnen maar ik wil via de flash gewoon (familie) momenten kunnen vastleggen die ik anders zou missen (of met het lelijke flash effect van de pop-up flash). Het mag ook niet teveel gedoe zijn in gebruik, al ben ik wel iemand die technisch goed mee is en graag het een en andere wil proberen.

    Ik plan ook om de 23&50mm F2 primes te kopen omdat ik het prettig vind om met primes te werken. Dat zou voor indoors ook al wat oplossen maar niet alles uiteraard.

    Graag jullie feedback!

  • #2
    Re: Godox TT350F (+X1T-F trigger)

    De godox TT350F is een compacte goeie flits voor fujifilm en de TTL werkt goed on camera. Voor die prijs een no brainer !

    Alleen al door het feit da tje die kan bouncen zal je flits er beter gaan uitzien en is at niet te vergelijken met de ingebouwde flits.
    Godox maakt goede producten en je kan stilaan uitbreiden als je meer strobist honger krijgt ... alles werkt netjes samen.
    Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

    Comment


    • #3
      Re: Godox TT350F (+X1T-F trigger)

      De TT350F is een heel goeie, compacte flits die makkelijk altijd in je tas meegaat.
      Ik vind hem op zijn best als opsteekflitser, dus gebruikt op de camera.
      Bovendien kan die dan via radio andere - ook zwaardere - Godox flitsen triggeren, met behoud van TTL en HSS mogelijkheden.
      Bedenk wel dat de TT350 eerder zwak is voor veel off-camera toepassingen bij helder buitenweer.

      Als je de TT350F off-camera wil gebruiken moet je ofwel (goedkoop!) een TTL kabel gebruiken tussen camera en flits (van het Canon-compatibele type), of een radiotrigger gebruiken.
      De X1T van Godox heeft zeer veel mogelijkheden, maar valt voor mij eerder groot uit op een X-T20. De radiosturing kan nog net wat meer dan wat in de TT350 is ingebouwd.
      Will je de off-camera flash(es) zonder TTL gebruiken dan kan een goedkopere Godox XT-16 trigger volstaan.
      Een ander alternatief: 2xTT350F kopen: eentje op de camera (als trigger, en desgewenst als 'on axis' flash) en de tweede als off-camera flash.

      Het voordeel van het Godox systeem is dat er een ruik gamma aan flitstypes bestaat (van piepkleine TT350 tot 600Ws AD600), Alles onderlinge compatibel.
      Enkel de trigger (of opsteekflits als je die als 'master' gebruikt) moet overeenkomen met je cameratype. Je kan dus elegant een groter systeem uitbouwen.

      Wil je het bij 1 flitser houden, bekijk dan ook eens de Nissin i40 (in Fuji uitvoering). Die is iets sterker, heeft ruimere autonomie (4xAA batterij ipv 2 bij de TT350), en - als je ook wel eens video's maakt - een ingebouwde LED lamp.
      Maar wel geen triggermogelijkheden.
      Zorg wel bij aankoop dat deze flash de laatste firmware bevat: enkel die ondersteunt volledig TTL en HSS op Fuji, en je kan enkel laten updaten via een toertje langs de leverancier...
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment


      • #4
        Re: Godox TT350F (+X1T-F trigger)

        Ik heb mijn Nissin i40 recentelijk van de hand gedaan om een TT350 te kopen (je kan er 2 kopen voor de prijs van een i40) en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Geweldig flitske! Omhooggeklapt past hij zelfs in je broekzak als je hem even niet gebruikt. en zoals vorige posters al zeiden: het hele Godox systeem werkt feilloos samen en je kan dus redelijk goedkoop deze flits ook off-camera gebruiken (met X1T of XT-16 trigger)
        Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

        Comment


        • #5
          Re: Godox TT350F (+X1T-F trigger)

          Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben me ook wel verder kunnen overtuigen dat dit een goede aankoop is. Nog voordeliger zelfs, hij staat nu op m'n birthday wishlist, hopelijk heb ik hem dan binnen enkele weken en kan ik er mee beginnen spelen

          Comment

          Working...
          X