Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24/105 error 01

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24/105 error 01

    Buiten op boot opnamen gemaakt met mogelijk een beetje zoutnevel op de lens.Als men de lens gebruikt op 24 mm stand is er niets aan de hand, maar op 105 mm dan begint het diafragma wat moeilijk te doen. Eerst overbelichting dan onderbelichting en dan bijna juiste belichting. Eerst dacht ik de de brecking op stond, maar niets daarvan! De lens is 11 jaar en nogal intensief gebruikt. Is het mogelijk dat er door de dichting er zoutkristallen zijn door gedrongen en zo de de diafragma lamellen hebben aan getast? Het word steeds erger en continu error 01 een verwijzing de contactpunten tussen de lens en toestel te kuisen! Ik schrop mij wezenloos, en er veranderd niets! Iemand die dit ook al voorhad? En hoe dit vervelend euvel heeft opgelost ? Dank bij voorbaat.
    Zo objectief als mijn objectieven.....
    bd 616 be MVG Jan

  • #2
    Re: Canon 24/105 error 01

    wanneer de lens volopen ( op Av op F4.0 ) nog normaal werkt , dan is de diafragmaflexkabel gebroken, typisch voor o.a. een goedgebruikte 24-105. Deze flex is apart of als geheel met diafragmamodule te koop en een handige Harry kan dit zelf vervangen ... de meest beruchte lens was/is de 17-85er

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24/105 error 01

      Dank voor de snelle reactie. Heeft u soms ook adresgegevens om deze onderdelen aan te kopen?
      Zo objectief als mijn objectieven.....
      bd 616 be MVG Jan

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24/105 error 01

        Ik volg dit even mee.
        Heb ook een 24-105 met kuren waar ik een oplossing voor zoek.

        Comment


        • #6
          Re: Canon 24/105 error 01

          Silver Roller
          Dank voor de snelle reactie.De bestelde goederen waren eind augustus geleverd.Maar tijdens de vervanging is er nog meer slijtage naar boven gekomen, en de kosten van onderdelen wegen te zwaar, en niet in verhouding om dit te herstellen. Dus dan maar een nieuwe gaan halen, het gewicht is wel toe genomen en stabilisatie verbeterd. Maar verder ligt hij wel prettig in de hand. Als deze weer 11 jaar met intensief gebruik mee gaat dan zit ik goed denk ik zo.
          Zo objectief als mijn objectieven.....
          bd 616 be MVG Jan

          Comment

          Working...
          X