Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor, bomen en bos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe monitor, bomen en bos

    Hallo, ik werk nu al bijna 10 jaar met mijn Eizo FlexScan S1931. Destijds ongeveer 500 euro voor betaald. Omdat het een 4:3 scherm is en maar 19 inch, wil ik een stapje groter gaan.
    Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Eisen, die ik stel zijn:
    - Ik speel ook veel spelletjes, dus 5ms of sneller.
    - Heel erg veel fotobewerking, dus qua kleur etc moet het goed zijn.
    - 24 inch
    - 1920x1080
    - Geen glanzend scherm.
    - Goede kijkhoek
    - IPS panel
    - Max 350 euro.

    Ik heb wel schermen gezien uit de Dell Ultrasharp serie, weer de Eizo FlexScan serie, maar ik kom er niet uit. Ook zie ik schermen met IPS panel van rond de 200 €, of kan ik die beter meteen negeren.

    O ja nog ff belangrijk, ik calibreer met scherm sowieso hardwarematig

    Iemand tips?
    Last edited by danielsl; 30 juli 2017, 10:02.
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: Nieuwe monitor, bomen en bos

    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Hallo, ik werk nu al bijna 10 jaar met mijn Eizo FlexScan S1931. Destijds ongeveer 500 euro voor betaald. Omdat het een 4:3 scherm is en maar 19 inch, wil ik een stapje groter gaan.
    Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Eisen, die ik stel zijn:
    - Ik speel ook veel spelletjes, dus 5ms of sneller.
    - Heel erg veel fotobewerking, dus qua kleur etc moet het goed zijn.
    - 24 inch
    - 1920x1080
    - Geen glanzend scherm.
    - Goede kijkhoek
    - IPS panel
    - Max 350 euro.

    Ik heb wel schermen gezien uit de Dell Ultrasharp serie, weer de Eizo FlexScan serie, maar ik kom er niet uit. Ook zie ik schermen met IPS panel van rond de 200 €, of kan ik die beter meteen negeren.

    Iemand tips?
    IPS is geen synoniem voor correcte kleuren.