Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actie op de Schelde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Actie op de Schelde






    Graag commentaar.

  • #2
    Re: Actie op de Schelde

    bij de eerste foto had ik onderaan meer gecropt
    bij de tweede is het onderste voertuig niet scherp
    de derde foto vind ik het meest geslaagd hoewel ik de indruk heb dat alle 3 de beelden iets naar de gele (warme) kant neigen

    Comment


    • #3
      Re: Actie op de Schelde

      Marc,

      Je derde foto spreekt mij het meeste aan. Daarop is volop actie te zien tussen 3 piloten
      alhoewel het eigenlijk maar oefenrondjes waren die ze aan het maken waren.

      De tweede foto was top geweest wanneer deze iets vroeger of iets later was genomen, zo zat er nog
      wat meer spanning in.
      @paranoia : Het is toch normaal dat de onderste boot niet scherp is? De fotograaf is in panning de bovenste boot aan het volgen en de
      onderste boot vaart in tegenovergestelde richting. Om beiden toch scherp te krijgen moet je wel in hele hoge sluitersnelheden gaan volgens mij, en dan nog.
      Voor mij is dit geslaagd.

      Betreffende de witbalans zie ik ook een wat warme uitstraling van het water en de kaaimuren, maar als je kijkt naar de boten en het opspattend water ziet dat
      er dan weer wit uit.

      Dat is zuiver mijn bescheiden mening.

      Groetjes,

      Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Actie op de Schelde

        Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
        Marc,

        Je derde foto spreekt mij het meeste aan. Daarop is volop actie te zien tussen 3 piloten
        alhoewel het eigenlijk maar oefenrondjes waren die ze aan het maken waren.

        De tweede foto was top geweest wanneer deze iets vroeger of iets later was genomen, zo zat er nog
        wat meer spanning in.
        @paranoia : Het is toch normaal dat de onderste boot niet scherp is? De fotograaf is in panning de bovenste boot aan het volgen en de
        onderste boot vaart in tegenovergestelde richting.
        Om beiden toch scherp te krijgen moet je wel in hele hoge sluitersnelheden gaan volgens mij, en dan nog.
        Voor mij is dit geslaagd.

        Betreffende de witbalans zie ik ook een wat warme uitstraling van het water en de kaaimuren, maar als je kijkt naar de boten en het opspattend water ziet dat
        er dan weer wit uit.

        Dat is zuiver mijn bescheiden mening.

        Groetjes,

        Dirk
        Dan had ik geopteerd om de onderste boot te volgen ipv de bovenste mja bon dat is persoonlijke smaak

        Comment


        • #5
          Re: Actie op de Schelde

          Bedankt voor de opmerkingen.

          Wat de tweede foto betreft; Focus ligt idd op de achterste boot die ik aan het volgen was. Op het moment van afdrukken passeerde de voorste boot: lucky shot dus. Natuurlijk is de voorste onscherp met een sluitertiijd van 1/320ste
          Ik vond het wel leuk, daar de focus meestal op de voorste boot ligt.

          Comment


          • #6
            Re: Actie op de Schelde

            De logica zou zijn om de voorste boot in focus te hebben, maar waarom zou
            je die logica moeten volgen?
            Ik vind de foto goed, maar hij was nog beter geweest als de achterste boot meer links stond, of
            anders gezegd een ietsje langer gewacht met afdrukken.

            Groetjes,

            Dirk

            Comment

            Working...
            X