Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom bestandsnummering bij export

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lightroom bestandsnummering bij export

    Ik wil mijn foto's exporteren via "Services voor publiceren" naar een vaste schijf.
    Alle mappen en submappen staan geconfigureerd en werken zoals het hoort, de foto's gerangschikt op opnametijdstip

    De bestandsnaam wordt opgebouwd door automatische nummering (volgnummer vanaf 1), trefwoorden en datum.

    Bij export loopt de nummering dus op.
    Wanneer ik een tussentijdse export doe, het startnummer staat ingesteld op 1, gebeurd alles goed.

    Ik was vergeten bij een volgende export het startnummer te verhogen met het aantal foto's dat reeds in de doelmap stonden.
    Gevold dat er dus 2 foto's met het nummer 1 waren.

    Ik heb alle foto's uit mijn doelmap verwijderd, alle foto's in de publicatieservice gemarkeerd voor opnieuw publiceren, te beginnen met nummer 1.
    Het rare is dat bij de nieuwe export de oude nummering behouden blijft, dus opnieuw 2 bestanden met volgnummer 1.

    Moet er ergens een reset uitgevoerd worden zodat ook alle foto's een juiste nummering krijgen?

    Ook bij uitvoer staan de trefwoorden alfabetisch gerangschikt, is er een mogelijkheid om een bepaald trefwoord steeds als eerste te krijgen?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: lightroom bestandsnummering bij export

    Zijn er foto's bij die een virtuele copy hebben?


    --
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: lightroom bestandsnummering bij export

      neen.

      Het probleem in detail.
      Foto's die in de voormiddag genomen worden, worden verwerkt en geëxporteerd.
      Foto's die in de namiddag genomen worden en verwerkt worden worden achteraf eveneens geëxporteerd, maar ik vergat een hoger startnummer te kiezen om alles op elkaar te laten volgen.

      Gevolg, sets van 2 foto's met nr1, nr2, nr3

      Echter bij verwijdering en de foto's geselecteerd te hebben voor opnieuw publiceren blijft diezelfde nummering en diezelfde dubbele nummerring behouden bij de nieuwe export.

      Heel vreemd en ik zie niet direct een oplossing

      Comment


      • #4
        Re: lightroom bestandsnummering bij export

        Ze waren toch echt verwijderd, niet enkel uit de database van Lightroom. Bij mij komen geëxporteerde wel niet in de database terecht.
        Raar probleem. Exporteer eens naar een andere map.

        --
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: lightroom bestandsnummering bij export

          In de publicatie service worden de foto's niet verwijderd, wel in de doelmap waarnaar deze worden geëxporteerd.
          In de publicatieservice bevinden zich slimme mappen. De map met foto's die dus moeten geëxporteerd worden selecteer ik dus alle foto's opnieuw en duid ze aan voor markeren voor opnieuw publiceren. het resultaat is de dubbele nummering.

          Comment

          Working...
          X