Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar all-round lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op zoek naar all-round lens

    Heb na lang twijfelen de knop doorgehakt en ga mijn Nikon D90 vervangen door een D500.
    Maar op de D90 heb ik een all-round lens Nikon 18-105.
    Ik denk dat de D500 beter verdient.
    Maar wat is nu de beste keuze als all-round, huis en tuin, reislens?

    Ik zit nu vooral naar de Nikon 16-80 2.8-4 te kijken, maar ook de sigma 17-50 2.8 lijkt me een mooie lens.

    Kunnen jullie tips geven? Betere alternatieven?

    Ik heb nog een 50mm 1.8 en Sigma 70-200 2.8 dewelke ik later nog wil uitbreiden met een betere tele en een macrolens.
    Last edited by Franciskine; 30 juli 2017, 12:49.
    Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
    Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

    https://500px.com/pieterhelsen

  • #2
    Re: op zoek naar all-round lens

    dat is heel persoonlijk denk ik. Mijn allround lens is 35mm op ff.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: op zoek naar all-round lens

      stap 1 kan zien om te bezien welke favo brandpuntsafstanden je hebt met de 18-105 en dan zoeken in dat bereik..

      Comment


      • #4
        Re: op zoek naar all-round lens

        Ik heb 2 allrounders voor mijn D500: een Nikkor 18-200 VR II, en een Tamron 17-50. Ben van beide zeer tevreden.

        Comment


        • #5
          Re: op zoek naar all-round lens

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Ik heb 2 allrounders voor mijn D500: een Nikkor 18-200 VR II, en een Tamron 17-50. Ben van beide zeer tevreden.
          2 allrounders !?
          Groetjes

          Lukathi

          Comment


          • #6
            Re: op zoek naar all-round lens

            De Tamron 17-50 2.8 is een topper, zeer veel waar voor redelijk geld.

            Comment


            • #7
              Re: op zoek naar all-round lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
              2 allrounders !?
              En waarom niet?
              Naargelang de situatie gaat de ene, de andere of beiden mee.
              En als het moet ligt er ook nog een Tamron 25-75 klaar.

              Comment


              • #8
                Re: op zoek naar all-round lens

                waarom niet ? omdat we dan niet meer over ALLrounder spreken! :-)


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Groetjes

                Lukathi

                Comment


                • #9
                  Re: op zoek naar all-round lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                  stap 1 kan zien om te bezien welke favo brandpuntsafstanden je hebt met de 18-105 en dan zoeken in dat bereik..
                  Wel, ik moet zeggen dat ik de 18-105 niet verkeerd vind qua bereik. gebruik hem iets minder in het hogere tele, maar daar op heb ik dan andere lenzen voor.
                  Dus een betere, lichtsterkere lens met eenzelfde bereik is wat ik zoek...

                  Maar wat geeft dan de beste resultaten hé? Ben nu ook niet echt merkgebonden...
                  Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
                  Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

                  https://500px.com/pieterhelsen

                  Comment


                  • #10
                    Re: op zoek naar all-round lens

                    Sigma 24-105 en anders is er geen lens met een behoorlijk bereik die lichtsterker is voor Nikon zover ik weet.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: op zoek naar all-round lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Ik heb 2 allrounders voor mijn D500: een Nikkor 18-200 VR II, en een Tamron 17-50. Ben van beide zeer tevreden.
                      Beide zijn inderdaad goede lenzen, maar toch wat zonde voor gebruik op een D500 vind ik... Ik zou ook voor de Nikon 16-80 2.8-4 gaan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: op zoek naar all-round lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                        Sigma 24-105
                        Da's een FX lens en dus niet ideaal op een D500 gezien je je groothoek verliest.

                        Comment


                        • #13
                          Re: op zoek naar all-round lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
                          Da's een FX lens en dus niet ideaal op een D500 gezien je je groothoek verliest.
                          Ik weet dat de groothoek minder ideaal is en dat het een full frame lens is. Maar kent gij nog een lens met een best wel groot bereik (Tot 105) en lichtsterker is als de 18-105 F?-5,6
                          Ik ken er toch geen andere lens.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: op zoek naar all-round lens

                            Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt.
                            Ik ben niet echt op zoek naar dat bereik van 105. Een ...-200 2.8 wil ik me toch ook graag aanschaffen ivm sportfotografie dat ik graag zou ontdekken.

                            Het is nu eerder kiezen tussen een 17-50 2.8 of bv. 17-70 2.8-4
                            ik merk dat die lenzen wel vaker 2dehands worden aangeboden, maar zelfs nieuw onder de 400€ te krijgen zijn.
                            Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
                            Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

                            https://500px.com/pieterhelsen

                            Comment


                            • #15
                              Re: op zoek naar all-round lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door Helspie Bekijk bericht
                              Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt.
                              Ik ben niet echt op zoek naar dat bereik van 105. Een ...-200 2.8 wil ik me toch ook graag aanschaffen ivm sportfotografie dat ik graag zou ontdekken.

                              Het is nu eerder kiezen tussen een 17-50 2.8 of bv. 17-70 2.8-4
                              ik merk dat die lenzen wel vaker 2dehands worden aangeboden, maar zelfs nieuw onder de 400€ te krijgen zijn.
                              Zonder twijfel een 17-50 f/2.8, die extra 20 mm gaat je in tele weinig of niks opbrengen........ in breedhoek is een verschil van 20 véééél groter...
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X