Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwevend naar de bal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zwevend naar de bal

    Doelman in volle actie.



    Bedankt om te kijken.

    Pixelboy

  • #2
    Re: Zwevend naar de bal

    Leuke plaat, maar helaas is er geen oogcontact met de bal waardoor deze wat spanning mist.
    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

    Comment


    • #3
      Re: Zwevend naar de bal

      Prima "freeze" ... ben het eens met Rooney.
      Zo te zien is "Zwevend naast de bal" een betere titel, er zit een dikke goal in :-)
      Vriendelijke groet, laGrange
      http://lagrange.1x.com
      "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

      Comment


      • #4
        Re: Zwevend naar de bal

        Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
        Prima "freeze" ... ben het eens met Rooney.
        Zo te zien is "Zwevend naast de bal" een betere titel, er zit een dikke goal in :-)
        Neen, heeft de bal geraakt en die botste juist voor zijn doellijn. Bal heeft hij dan kunnen oprapen. Was een afstandsschot.

        Comment


        • #5
          Re: Zwevend naar de bal

          Dan is deze foto helaas mislukt en had je het moment net ervoor moeten hebben. Het moment van de redding.
          Een hoop ouwe zooi
          www.rbfoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: Zwevend naar de bal

            Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
            Dan is deze foto helaas mislukt en had je het moment net ervoor moeten hebben. Het moment van de redding.
            Ik vindt hem geslaagd en dat is het enige wat voor mij telt, sorry.
            Als ik op tijd gezien had dat het schot vertrok zou ik zeggen, mmmmja, maar, deze is voor mij al goed.
            Daarom ook dat ik hem in beoordeling heb gezet. Ik ben dan ook geen professioneel fotograaf en gewoon een amateur die wil bijleren.

            Pixelboy

            Comment


            • #7
              Re: Zwevend naar de bal

              En omdat ie in [oordeel] staat, krijg je van mij een serieus oordeel

              Je spreekt jezelf wel tegen trouwens. Je zegt dat je wilt bijleren, maar kritiek wuif je weg en zegt dat deze voor jou al geslaagd is dus basta.
              Een hoop ouwe zooi
              www.rbfoto.nl

              Comment


              • #8
                Re: Zwevend naar de bal

                ik begrijp wat Pixelboy bedoeld

                Comment


                • #9
                  Re: Zwevend naar de bal

                  Een ferme zweefpartij en de bal ruikt naar een doelpunt, dat is wat de foto mij verteld. Een opname van actie met humoristische uitstraling en dan leunt ie aan bij origineel wat prima scoort bij 'inhoud', dus een 'prima' foto
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwevend naar de bal

                    Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                    En omdat ie in [oordeel] staat, krijg je van mij een serieus oordeel

                    Je spreekt jezelf wel tegen trouwens. Je zegt dat je wilt bijleren, maar kritiek wuif je weg en zegt dat deze voor jou al geslaagd is dus basta.
                    Heb ik ergens kritiek gelezen ?. Neen, een menig heb ik gelezen en ik hoor graag wat iemand vindt van de foto. Trouwens, wie ben ik om iemand tegen te spreken, ieder zijn zicht op een foto.
                    Nu, de foto is genomen zoals hij is. Kan moeilijk de doelman vragen zijn gezicht naar de bal te richten ?.

                    Pixelboy

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zwevend naar de bal

                      Kritiek:

                      "Leuke plaat, maar helaas is er geen oogcontact met de bal waardoor deze wat spanning mist."

                      Je zou ook kunnen zeggen: "Goh, daar heb je een punt. De volgende keer ga ik proberen daar iets mee te doen"

                      Nu zeg je: "Ik vindt hem geslaagd en dat is het enige wat voor mij telt, sorry."

                      Dus dan wil je geen oordeel, maar alleen lovende woorden

                      Geeft niets.
                      Ik probeer slechts te helpen.
                      Je zegt in datzelfde bericht dan weer dit: "Ik ben dan ook geen professioneel fotograaf en gewoon een amateur die wil bijleren."

                      Dat is toch best tegenstrijdig?
                      Of kom ik nu uit een ei?

                      Toevallig doe ik dit wel professioneel en ik ben nooit te beroerd om iemand van advies te voorzien waar mogelijk. Ik heb ook niet de wijsheid in pacht, integendeel zelfs, maar ik zie wel dat deze foto niet het juiste moment is geweest waardoor de kracht ontbreekt die je wel had kunnen hebben als je het moment er net voor ook op de foto had gehad.
                      En ik weet met welk materiaal je schiet, dus het moment ervoor had prima op de foto kunnen staan, gezien het hoge aantal frames per seconde.

                      Maar goed, als hulp of advies niet gewenst is, dan trek ik mij terug en zal niet meer reageren op jouw berichten.
                      Dan steek ik mijn energie en goedbedoelde moeite liever in mensen die dit wél op prijs stellen.
                      Een hoop ouwe zooi
                      www.rbfoto.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zwevend naar de bal

                        Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                        Kritiek:

                        "Leuke plaat, maar helaas is er geen oogcontact met de bal waardoor deze wat spanning mist."

                        Je zou ook kunnen zeggen: "Goh, daar heb je een punt. De volgende keer ga ik proberen daar iets mee te doen"

                        Nu zeg je: "Ik vindt hem geslaagd en dat is het enige wat voor mij telt, sorry."

                        Dus dan wil je geen oordeel, maar alleen lovende woorden

                        Geeft niets.
                        Ik probeer slechts te helpen.
                        Je zegt in datzelfde bericht dan weer dit: "Ik ben dan ook geen professioneel fotograaf en gewoon een amateur die wil bijleren."

                        Dat is toch best tegenstrijdig?
                        Of kom ik nu uit een ei?

                        Toevallig doe ik dit wel professioneel en ik ben nooit te beroerd om iemand van advies te voorzien waar mogelijk. Ik heb ook niet de wijsheid in pacht, integendeel zelfs, maar ik zie wel dat deze foto niet het juiste moment is geweest waardoor de kracht ontbreekt die je wel had kunnen hebben als je het moment er net voor ook op de foto had gehad.
                        En ik weet met welk materiaal je schiet, dus het moment ervoor had prima op de foto kunnen staan, gezien het hoge aantal frames per seconde.

                        Maar goed, als hulp of advies niet gewenst is, dan trek ik mij terug en zal niet meer reageren op jouw berichten.
                        Dan steek ik mijn energie en goedbedoelde moeite liever in mensen die dit wél op prijs stellen.
                        Moet je U nu zo opwinden, man, man. Ik zeg, ik lees geen kritiek maar ik lees een gedacht van iemand. Wat zeg ik daar nu fout mee ?.
                        Ik laat het dan ook niet aan mijn hart komen. Ik zeg gewoon, voor mij is de foto goed en je schiet onmiddellijk mij af als iemand die geen kritiek kan verdragen. Doe het wat rustiger aan en blijf gezond man. Ik ga mij hier niet voor opwinden hoor.
                        Spijtig dat je zo reageert, eerlijk.

                        Toch vriendelijke groeten,
                        Pixelboy

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zwevend naar de bal

                          Als je commentaar wil krijgen op een forum moet je zelf bereid zijn om commentaar te schrijven - zo werkt - in mijn ogen - een forum.
                          Tenzij je echt een hele goeie fotograaf - hors categorie - bent zeg maar - dan kunnen we een uitzondering maken. (Er zijn er enkele hier.)
                          Dus daarom geen comment op de foto - trek maar zelf je conclusies
                          Groeten,
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zwevend naar de bal

                            Als je foto's op dit form plaatst is het in eerste instantie toch om commentaar te krijgen en hieruit te leren. Ik zelf ben 4 jaar geleden vanaf 0,0 begonnen als huisfotograaf van een voetbalvereniging en heb avondopleidingen basisfotografie en LR gevolgd maar ik vermoed dat ik via dit forum en via het internet in het algemeen het meest heb geleerd zeker op vlak van sportfotografie. Hier probeer ik af en toe een van mijn betere foto's te posten. Op de fb-pagina van de club echter plaats ik vaak ook foto's die ik persoonlijk minder geslaagd vind maar mijn betrachting is om in de mate van het mogelijke van iedere speler minstens 1 foto te publiceren. Ik kan onmogelijk van iedereen een topbeeld maken en helemaal niet van de jeugdspelers want daar worden soms 2 tot 4 matchen tegelijk gespeeld dus heb ik ook veel minder tijd. Maar mijn werk wordt in de club enorm gewaardeerd en dit dus deels dankzij de tips die ik hier al in ruime mate heb mogen ontvangen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zwevend naar de bal

                              [QUOTE=paranoia;4577521]Als je foto's op dit form plaatst is het in eerste instantie toch om commentaar te krijgen en hieruit te leren. Ik zelf ben 4 jaar geleden vanaf 0,0 begonnen als huisfotograaf van een voetbalvereniging en heb avondopleidingen basisfotografie en LR gevolgd maar ik vermoed dat ik via dit forum en via het internet in het algemeen het meest heb geleerd zeker op vlak van sportfotografie. Hier probeer ik af en toe een van mijn betere foto's te posten. Op de fb-pagina van de club echter plaats ik vaak ook foto's die ik persoonlijk minder geslaagd vind maar mijn betrachting is om in de mate van het mogelijke van iedere speler minstens 1 foto te publiceren. Ik kan onmogelijk van iedereen een topbeeld maken en helemaal niet van de jeugdspelers want daar worden soms 2 tot 4 matchen tegelijk gespeeld dus heb ik ook veel minder tijd. Maar mijn werk wordt in de club enorm gewaardeerd en dit dus deels dankzij de tips die ik hier al in ruime mate heb mogen ontvangen [/QUOT
                              Last edited by pixelboy; 28 juli 2017, 12:43.

                              Comment

                              Working...
                              X