Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon ef 85mm f1.2L II USM Probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon ef 85mm f1.2L II USM Probleem

    Goede avond

    ik heb sinds een paar dagen een nagel nieuwe canon ef 85mm f1.2L II USM
    gebruik ze op en full frame EOS

    In geen enkele foto krijg ik scherpte, en de kleur is belangen niet wat ik van mijn andere objectieven van canon gewoon ben
    automatische of manuele scherpstelling het lukt gewoon weg niet
    P M tV AV allemaal al geprobeerd

    het is een vrije dure lens uit de L serie

    iemand een idee wat ik fout doe, tips om het hoofd of meer van het model toch scherp te hebben
    de achtergrond is wat je van 1.2 mag verwachten
    maar meer dan de ogen en neus bv krijg ik niet scherp

    lieve groetje
    Anne-Lies.
    ------------
    Canon EOS600D/EFS 55_250mm/EFS 18_153mm.

  • #2
    Re: canon ef 85mm f1.2L II USM Probleem

    Hey,
    Ikzelf heb geen ervaring met deze lens (of deze lichtsterkte), maar mogelijk doet deze wat hij moet doen en verwacht je te veel scherptediepte. Om een idee te krigen van hoeveel scherptediepte je krijgt, kan je bvb http://www.dofmaster.com gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: canon ef 85mm f1.2L II USM Probleem

      Ik zou zeggen , neem eens een portret met diafragma 5.6 in de AV. stand dan heb je toch al een idee of deze lens wil scherpstellen.
      Als je met deze lens onmiddellijk op diafragma 1.2 gaat fotograferen ga je toch wat missers oplopen.....leercurve met weinig scherptediepte is niet onbelangrijk.
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: canon ef 85mm f1.2L II USM Probleem

        Idd, standaard diaphragma is zowat f8.
        En de kleur zou eerder aan de camera moeten liggen, of heb je een filter gemonteerd met een kleurtje?

        Comment


        • #5
          Re: canon ef 85mm f1.2L II USM Probleem

          mss eens een link plaatsen met een voorbeeld foto...
          vol open is er idd weinig scherpte diepte wat normaal is... maar hoe jij het beschrijft is er geen scherpte...
          hoe je de kleurafwijking bekomt?? heb ik niet meteen een antwoord op
          heb je dit met een andere lens ook? indien ja dan is het de body...
          idd eens een foto maken op f 5.6 en dan eens kijken naar de scherpte zoals "Rx-ke" schreef
          Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

          Comment


          • #6
            Re: canon ef 85mm f1.2L II USM Probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door Anne-Lies Bekijk bericht
            maar meer dan de ogen en neus bv krijg ik niet scherp
            Dat is het doel van die lens.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: canon ef 85mm f1.2L II USM Probleem

              Met het diafragma helemaal open is het normaal dat je bij een portretfoto niet het hele gezicht scherp krijgt, dat lukt nooit op f1,2.
              Die lens is gemaakt om foto's te kunnen maken met een heel kleine scherptediepte, maar als een gezicht helemaal scherp op de foto moet staan, dan zal je het diafragma eerder op f8 moeten zetten.

              De Canon 85mm f1,2 L is in het center scherp op f1,2 , maar de randen zullen pas geleidelijk scherper worden naarmate het diafragma verder dicht wordt gezet (tot diffractie een probleem wordt, en dan zal het hele beeld minder scherp worden).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: canon ef 85mm f1.2L II USM Probleem

                Dit is inderdaad een lens met een hele stijle leercurve, vooral op F 1,2 is deze in het begin heel ontmoedigend

                D.

                Comment

                Working...
                X