Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedankt Adobe !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bedankt Adobe !!

    Beste mensen,

    Ik werk al enkele jaren met Lightroom 5 maar door de aankoop van een Fuji fototoestel kan ik hiermee geen RAW bestanden bewerken.
    Nu ik net een nieuwe computer heb dacht ik even ineens te upgraden naar een hogere versie van LR , maar dat was zonder de geldwolven van Adobe gerekend
    Upgraden kan niet meer , enkel nog een cloudversie samen met photoshop aan een maandelijkse vergoeding, ik dacht 12 euro per maand
    Moest ik photoshop gebruiken zou ik deze prijs mss nog verantwoord vinden, maar ik gebruik het niet dus.

    Veel keuze heb ik niet dus, ik ben Lightroom gewoon dus er mee blijven werken zou leuk zijn.
    Capture one is ook een mogelijkheid maar erg duur in aankoop en weer een nieuw leerproces

    Ik was waarschijnlijk niet de eerste die zich hieraan ergerde maar ik had Adobe's werkwijze pas sinds vandaag door.
    Shame on you !

    mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Bedankt Adobe !!

    Is deze link misschien een hulp voor downloaden van LR6? https://helpx.adobe.com/lightroom/kb...downloads.html
    Ik weet niet of je met je serienummer van LR5 een upgrade kan maken.

    Comment


    • #3
      Re: Bedankt Adobe !!

      Zeer recente topic op BD, helaas in Algemeen geplaatst. Ik ga verplaatsen naar software: http://forum.belgiumdigital.com/f6/l...op-549134.html
      Alleszins: daar hebben ze LR6 blijkbaar nog kunnen aanschaffen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Bedankt Adobe !!

        Lightroom 6 KOPEN

        Comment


        • #5
          Re: Bedankt Adobe !!

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          Getver , en ik bel daarstaks met Adobe en ze zeggen me dat een upgrade niet meer kan gekocht worden . Enkel nog met een maandelijks abonnement.... begrijpt wie begrijpen kan
          Heel erg bedankt voor deze link , ga hem morgen proberen
          Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
          www.ginodepreter.com

          Comment


          • #6
            Re: Bedankt Adobe !!

            Tja er is een verschil over spreken van upgrade of "nieuwe" LR6 kopen.

            Comment


            • #7
              Re: Bedankt Adobe !!

              Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
              Bij deze link die je me gaf zie ik niet echt staan dat het om een upgrade naar versie 6 is ?
              Volgens mij moet ik versie 6.6 hebben om Fuji RAW bestanden te kunnen bewerken
              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
              www.ginodepreter.com

              Comment


              • #8
                Re: Bedankt Adobe !!

                Zodra je v.6 hebt (en je zou er nog moeten kunnen aangeraden), is de verdere updating gratis.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Bedankt Adobe !!

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Zodra je v.6 hebt (en je zou er nog moeten kunnen aangeraden), is de verdere updating gratis.
                  Ik heb net versie 6 op mijn computer gezet maar RAF files openen gaat niet met deze versie, hoe geraak ik dan aan versie 6,6 ??
                  Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                  www.ginodepreter.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bedankt Adobe !!

                    Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                    Ik heb net versie 6 op mijn computer gezet maar RAF files openen gaat niet met deze versie, hoe geraak ik dan aan versie 6,6 ??
                    Gevonden, was simpeler dan ik dacht
                    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                    www.ginodepreter.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bedankt Adobe !!

                      Eindelijk staat de recente versie van Lightroom 6 op mijn mac. Ik heb net een aantal foto geïmporteerd maar nu merk ik dat alleen de RAW files worden geïmporteerd, de jpg versies worden niet binnengehaald door Lightroom , het vakje 'mogelijk dubbele foto's niet importeren ' staat NIET aangevinkt.
                      Iemand een idee ?
                      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                      www.ginodepreter.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bedankt Adobe !!

                        Is ergens een instelling dat bij zelfde foto van jpg en raw hij enkel raw laat zien. Van buiten ken ik de instelling niet, maar onze vriend Google zal het wel weten ;-)

                        Update: link Google https://helpx.adobe.com/nl/lightroom...-settings.html

                        --
                        T.T.
                        Last edited by mlap; 27 juli 2017, 08:26.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bedankt Adobe !!

                          Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                          Eindelijk staat de recente versie van Lightroom 6 op mijn mac. Ik heb net een aantal foto geïmporteerd maar nu merk ik dat alleen de RAW files worden geïmporteerd, de jpg versies worden niet binnengehaald door Lightroom , het vakje 'mogelijk dubbele foto's niet importeren ' staat NIET aangevinkt.
                          Iemand een idee ?
                          Waarom zou je de jpeg willen binnenhalen ?
                          Groetjes
                          Luc
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bedankt Adobe !!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                            Waarom zou je de jpeg willen binnenhalen ?
                            Groetjes
                            Luc
                            Zeker handig als je begint met raw, dan kun je vergelijken dat je raw workflow de goede kant op gaat.
                            Het zal de eerste niet zijn die met raw slechtere resultaten heeft dan met jpg. ;-)




                            --
                            T.T.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bedankt Adobe !!

                              Ik gebruik voor mijn jpg's een apart programma (Apple Photos). Omdat Photos ook RAW+JPG 'stackt', haal ik ze eerst uit elkaar, zodat enkel de JPGs in Photos gaan.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X