Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Nik naar ON1, Matt K.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Nik naar ON1, Matt K.

    Een interessante (gratis!) cursus voor diegenen die een opvolger zoeken voor de ten dode opgeschreven (of reeds overleden?) Nik Software.
    Voor diegenen die met de huidige versie van ON1 (RAW Photo 2017; 11.5.1) of met een vroegere versie van ON1 werken. Weet dat bv ON1 10 Effects nog steeds gratis te downloaden is.
    Links naar ON1 worden gegeven in Matt's cursus.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Van Nik naar ON1, Matt K.

    Bedankt LesC voor de link.
    Heb zojuist alles gedownload.
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

    Comment


    • #3
      Re: Van Nik naar ON1, Matt K.

      Goeie tutorials! Nu, wat ik van Nik het meeste gebruik zijn Define (om ruis te behandelen) en Sharpener. Matt K. focust vooral op Effects. Toch ben ik tevreden van wat ik geleerd heb.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Van Nik naar ON1, Matt K.

        Wat je hebt met ON1 Photo RAW 2017 je blijft in RAW werken en moet geen tiff of iets dergelijks gebruiken.
        Ik heb ook Nik maar omdat deze bij gebruik omzet naar tiff of wat je wil gebruik ik dit zeer zelden.
        Vriendelijke groeten van fotokijker.
        Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
        https://vanmeulder.be

        Comment


        • #5
          Re: Van Nik naar ON1, Matt K.

          Ik heb deze ook geinstaleerd en kreeg tijdens de installatie bericht dat mijn grafische kaart niet up to date was. Na alles te hebben na gekeken blijkt dus dat die wel de laatste update heeft en er geen betere versie is. Nu blijft on1 dit vermelden en heb het ook op mijn andere pc geinstaleerd en daar is het juist het zelfde. Iemand raad hier mee?
          Greetz
          Danny

          Comment


          • #6
            Re: Van Nik naar ON1, Matt K.

            ON1 Raw heeft OpenGL versie 3.3 nodig op de grafische processor en de ingebouwde INTEL grafische processor ondersteunt dit niet altijd.
            Op het icoontje van ON1 rechts klikken en dan kiezen voor de optie "uitvoeren met grafische processor en vervolgens voor de NVidea processor.
            Op voorwaarde dat er een bijkomende videokaart aanwezig is met de recente drivers en dat ge een Windows pc hebt want bij Apple weet ik het niet.

            grts
            Patric

            Comment


            • #7
              Re: Van Nik naar ON1, Matt K.

              Patric_M ik werk met windows maar door rechts te klikken op het icoon zie ik de optie niet die jij voorgeeft

              Comment


              • #8
                Re: Van Nik naar ON1, Matt K.

                Oorspronkelijk geplaatst door DaBoDanny Bekijk bericht
                Patric_M ik werk met windows maar door rechts te klikken op het icoon zie ik de optie niet die jij voorgeeft
                Als je rechts klikt op een icoontje op de desktop dan vraagt Windows of hij dat programma moet openen, uitvoeren met een grafische processor enz. enz.
                Ik vermoed dat er dus geen andere grafische processor aanwezig is buiten die van INTEL. In dat geval dien je de samenstelling van je PC /Laptop eens na te kijken en /of in de handleiding na te gaan of het mogelijk is om minimum OpenGL 3.3 te instaleren.
                Eventueel eens googlen op INTEL GRAPHICS en OpenGL om te zien wat de mogelijkheden zijn met uw PC.
                Met groeten,
                Patric

                Comment

                Working...
                X