Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje : remote power control voor combo Cactus V6II + SB-910

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje : remote power control voor combo Cactus V6II + SB-910

    Hallo,

    ik heb een vraagje over het gebruik van een Nikon-flitser in combinatie met de Cactus V6II.

    Mijn opstelling :
    - Nikon D750 + Cactus V6 trigger (TX modus)
    - statief 1 met Cactus RF60 flitser (met ingebouwde ontvanger) = kanaal A
    - statief 2 met Cactus V6II trigger (RX modus) + Nikon SB-910 flitser = kanaal B

    Ik kan beide flitsers in- of uitschakelen vanop de trigger op mijn body, dat is geen probleem.
    Ook kan ik de kracht van de RF60 makkelijk instellen vanop afstand.

    Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om de flitskracht van de SB-910 te regelen vanop afstand maar ik krijg het helaas niet voor mekaar :-(
    Nu moet ik telkens naar het statief lopen om de flitskracht van de SB-910 manueel aan te passen...

    Weet iemand of het mogelijk is om dit ook vanop afstand te kunnen regelen ?


    Alvast bedankt voor jullie respons / feedback!

  • #2
    Re: Vraagje : remote power control voor combo Cactus V6II + SB-910

    De ontvanger aan de SB-910 geeft alleen het signaal door om de flash te ontsteken en kan geen andere (bijkomende) signalen doorgeven aan de SB-910.
    Je hebt de indruk dat je de flash kan uitzetten vanop afstand maar eigenlijk schakel je alleen de trigger (ontvanger) uit.
    Ik vermoed dat je de SB-910 op afstand kunt regelen via het NIKON CLS systeem.
    De RF60 kan je wel regelen van op afstand omdat die ingebouwde ontvanger alle sturingen.
    Dit is eigenlijk hetzelfde als de Yongnuo zenders in combinatie met ontvangers gekoppeld aan 'vreemde' flashes.
    Grts

    Patric

    Comment

    Working...
    X