Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony VS Canon (investeren)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony VS Canon (investeren)

    Hallo,

    Vrij recent heb ik een Sony A7SII aangekocht, voornamelijk om video jobs mee te doen, dus autofocus is niet belangrijk...
    Fotografie is meer een hobby, waar ik graag ook in verder zou willen gaan, maar zou nu graag investeren in lenzen die ik voor beide kan gebruiken.

    Maar zit nu met een dillema... ik weet dat de Canon L-Lenzen populair zijn in de (low-budget) cinema/video industrie voor hun uitstekende kwaliteit en omdat de prijzen niet vergelijkbaar met hun cinema-lens collega's zijn.
    Maar ben niet veel met deze L-series aangezien de autofocus met eender welke adapter op de A7SII onbruikbaar is.

    Daarmee ben ik aan het denken om een sony 70-200 F4 te kopen (en later nog enkele goeie EF-mount Primes). Zou hem gebruiken dan voor video, maar zou een win-win zijn moest ik hem ook voor fotografie kunnen gebruiken... Daarmee is de canon versie niet echt een optie, tenzij ik een full frame canon DSLR zou kopen...

    Kortom: Denk je dat investeren in Sony E-mount foto lenzen veilig is voor de toekomst? Of zullen Canon-Nikon de standaard blijven bij fotografie?

    Bedankt alvast voor de feedback!

  • #2
    Re: Sony VS Canon (investeren)

    Oorspronkelijk geplaatst door Opti Bekijk bericht
    Kortom: Denk je dat investeren in Sony E-mount foto lenzen veilig is voor de toekomst? Of zullen Canon-Nikon de standaard blijven bij fotografie?
    Sony, niet mijn persoonlijke favoriet, maar zeker net als Fuji een om rekening mee te houden.

    Comment


    • #3
      Re: Sony VS Canon (investeren)

      Oorspronkelijk geplaatst door Opti Bekijk bericht
      Daarmee ben ik aan het denken om een sony 70-200 F4 te kopen (en later nog enkele goeie EF-mount Primes). Zou hem gebruiken dan voor video, maar zou een win-win zijn moest ik hem ook voor fotografie kunnen gebruiken... Daarmee is de canon versie niet echt een optie, tenzij ik een full frame canon DSLR zou kopen...

      Kortom: Denk je dat investeren in Sony E-mount foto lenzen veilig is voor de toekomst? Of zullen Canon-Nikon de standaard blijven bij fotografie?
      Als je ziet met welk tempo Sony recent nieuwe camera's en lenzen voor FE-mount (full frame E) op de markt heeft gebracht, hoe hun performance is, en hoe de verkoopcijfers van dit mirrorless-gamma evolueren, dan denk ik dat je er niet aan moet twijfelen dat dit een op de toekomst gericht productgamma is. Meest recent is een GM-gamma van topglas gelanceerd, er is een A9 bijgekomen, en er komt binnenkort ook nog 400mm-glas in de winkel wat zonder twijfel even performant zal zijn als de rest.

      Daarnaast is de FE 70-200G een lens waar ik zelf heel tevreden van ben. Ze is vrij compact, heeft een prima bouwkwaliteit, en een zelfs betere performance dan mijn vroegere Sony 70-200/2.8G (A-mount).

      Als je het hebt over de standaard bij fotografie: Dit is alvast een indicatie de je je daarover niet al te veel zorgen moet maken :
      Sony is now #2 in the US full frame interchangeable lens camera market
      Last edited by K-2; 6 juli 2017, 12:20.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony VS Canon (investeren)

        De FE mount doet het goed en daar moet je je geen zorgen over maken. Het is de A mount dat het zorgenkind is, maar dat zeggen ze nu al 10 jaar en de A mount bestaat nog altijd.
        Blijf bij Sony lenzen want daar ben je zeker van een goede werking.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony VS Canon (investeren)

          kijk ook eens bij samyang. Zowel de manuele als de af versies voor sony. Prijs kwaliteit echt wel top. Wel gene ciné lens maar meestal weinig focus breathing en goede t -stop. en qua budget redelijk vriendelijk
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Sony VS Canon (investeren)

            Oorspronkelijk geplaatst door Opti Bekijk bericht
            Hallo,


            Kortom: Denk je dat investeren in Sony E-mount foto lenzen veilig is voor de toekomst? Of zullen Canon-Nikon de standaard blijven bij fotografie?
            Het is moeilijk om de toekomst te voorspellen maar zoals de kaarten nu liggen maakt Nikon volgens mij de meeste kans om te verdwijnen, tenmiste, indien er al eentje zou verdwijnen wat heel onwaarschijnlijk is.

            Ivm. video is Sony al altijd een belangrijke speler geweest en is dit nog dankzij zijn E-mount toestellen zoals de FS5, FS7, en de alpha mirrorless-reeks. Zelfs fujinon (Fuji) brengt cine lenzen (exclusief ? ) voor E-mount op de markt en dit omdat ze een hoge verkoop verwachten, omzet E-mount zou zeer hoog zijn . Heb eens gelezen dat meer dan de helft van de toestellen verkocht voor video E-mount zou zijn. Kan dit wel begrijpen want DSLR is uiteindelijk minder geschikt voor video.

            Heb zelf de 70-200 en vind ze persoonlijk zeer goed, gebruik ze enkel voor foto, er loopt trouwens nu een cashback actie op deze lens.
            www.polartha.com

            Comment


            • #7
              Re: Sony VS Canon (investeren)

              Neen hoor,nikon is nog niet op sterven na xood.Zojuist gelezen op sonyalpharumors, ikon komt met een superieur

              Comment


              • #8
                Re: Sony VS Canon (investeren)

                Sorry mistypt op mijntablet.nikon komt met een superieur systeemcamera systeem.Zoals te lezen op sonyalpharumors.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony VS Canon (investeren)

                  Straffe mannen daar, t'is nog niet eens uit, niemand weet wat het is, maar t'is wel al superieur
                  Nikon shooter - Samyang fan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony VS Canon (investeren)

                    Bij sony zeggen ze dat niet.Het is de grote baas van nikon die dat zegt.

                    Comment

                    Working...
                    X