Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overzetten videos naar pc zonder kwaliteitsverlies.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overzetten videos naar pc zonder kwaliteitsverlies.

    Mijn vriendin heeft een Canon legria HF G25 camcorder. De videos opgenomen in de hoogste kwaliteit zijn waarlijk prachtig , maar na het loaden naar de pc verliezen ze aanzienlijk aan kwaliteit. Frustrerend, aangezien ze altijd maar nieuwe dure geheugenkaarten moet aanschaffen als opslagmateriaal. Mijn vraag is: is er een manier om de originele kwaliteit van de videos te behouden bij het overzetten op een pc of externe harde schijf?

    Myriam

  • #2
    Re: Overzetten videos naar pc zonder kwaliteitsverlies.

    Als je niet converteert maar gewoon kopieert kan dit in principe niet.

    Comment


    • #3
      Re: Overzetten videos naar pc zonder kwaliteitsverlies.

      Dank voor de respons. Als zij de camcorder aansluit op de pc worden de videos automatisch geladen en worden zo ook misschien automatisch geconverteerd?

      Comment


      • #4
        Re: Overzetten videos naar pc zonder kwaliteitsverlies.

        kan ze niet eens proberen om rechtstreeks van de geheugenkaart te kopiëren?

        Maar waarschijnlijk heeft Canon zijn eigen bestandsformaat dat sowieso geconverteerd moet worden. (alhoewel VLAN-player er wel weg mee kan).

        Ik heb net even wat gegoogled en blijkbaar heb je VideoBrowser als software om dit te kopiëren. Hierin heb je instellingen om HD naar SD formaat om te zetten. Waarschijnlijk staat dit op.
        Kijk op blz. 133 van je handleiding https://www.gebruikershandleiding.co...html?page=0133

        Comment


        • #5
          Re: Overzetten videos naar pc zonder kwaliteitsverlies.

          Hartelijk dank Tonerider ! wij zullen morgen uitproberen.
          Myram

          Comment


          • #6
            Re: Overzetten videos naar pc zonder kwaliteitsverlies.

            Nogmaals dank, probleem opgelost.
            De cd die met de camcorder geleverd werd geeft enkel de handleiding en 'Image Browser' geen 'Video Browser.
            Maar ik heb het geprobeerd met de videos rechtstreeks van de geheugenkaart naar de pc over te zetten, en ja de originele kwaliteit (MTS) is behouden.

            Comment


            • #7
              Re: Overzetten videos naar pc zonder kwaliteitsverlies.

              Graag gedaan.

              Comment


              • #8
                Re: Overzetten videos naar pc zonder kwaliteitsverlies.

                Een MTS-file is meestal met VLC weergeefbaar - dat wil zeggen op mac, pc en linux (wat nu in die mpeg-stream zit daar trekt vlc wel z'n plan mee - er zit iets in dat voldoet aan de mpeg-normen).
                Dus niet te veel zorgen maken zou ik zo zeggen, je kan er voor even tegen. (zelfs de originele mpeg-1 bestanden kan je met VLC nog altijd weergeven).
                Er zijn misschien wel betere codec's - maar de levensduur van mpeg is een dikke plus (zelf ga je mij vb. nooit quicktime en andere-containerformaten zien gebruiken - maar dat leidt ons te ver af van de vraag).

                Comment

                Working...
                X