Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tapatalk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tapatalk

    Halo.

    Ik heb me niet lang geleden lid gemaakt. Ik kreeg veel opmerkingen over de scherpte van mijn foto's. Nu er achter gekomen dat als ik 2 Mb fotos (1920 px) oplaad naar het forum via mijn android telefoon via de Tapatalk forum versie, ze hier terecht komen als 100 tot 200 kb foto's, met verlies aan kwaliteit.

    Is dit een normaal gedrag van Belgium digital of Tapatalk? Nog iemand die dit gemerkt heeft?

    Ik heb niets steeds toegang tot een computer.

    Groeten

  • #2
    Re: Tapatalk

    Waar host je je foto's, want je kunt niet rechtstreeks naar BD opladen? Je hebt een host nodig zoals (tot voor kort gratis!) Photobucket, of Flickr of Imgur of wat dan ook. Het wordt aangeraden je foto vooraf te verkleinen tot de reglementaire afmetingen, en die foto op te laten naar de host, het 'adres' van je foto te kopiëren, en dat adres hier te pasten tussen de IMG tags. Als je te groot oplaadt kan het zijn dat je host automatisch verkleint, of dat hier op BD verkleind wordt, maar dan worden je foto's verkleind weergegeven met een gele band (indien origineel niet te groot) waarop je moet klikken om de grote foto te zien. Indien te groot op de host, krijg je hier enkel een rode band te zien, met daarin een informatieve tekst.
    Omdat je na verkleining als laatste stap vaak nog zou moeten verscherpen, kun je die stappen best zelf doen, zodat de foto die je oplaadt naar de host en hier laat zien, getoond wordt zoals JIJ dat zou willen, en niet zoals een of ander automatisme voorstelt...

    En nu als Mod
    Moderator Note: Topic verplaatst van Testforum (dat dient om te leren posten) naar Algemeen, omdat dit een vraag betreft ivm je foto's tonen op BD. Je bent, zoals je zelf zegt nog niet lang lid geworden. Belangrijk is dat je de reglementen van het BelgiumDigital forum volgt (foto's zichtbaar en reglementair in een subforum van de Fotohoek, slechts één topic per dag in hetzelfde subforum, enz. Je zult heel snel mee zijn met de rest!
    Last edited by LesC; 4 juli 2017, 10:01.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment

    Working...
    X