Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruik van Canon TX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruik van Canon TX

    Hallo,

    Ik heb een analoog fototoestel gekregen van mijn vader (met externe flitser en enkele filters).

    Wie kan me helpen met dit toestel om zwart witte foto's te fotograferen?

    Welk type rolletje nemen om hiermee te leren fotograferen? Ik ben tien jaar digitaal bezig met Nikon D3000 en een compact model.
    Best iso 200 of 400 rolletje nemen?
    Twee lenzen en toestel na dertig jaar eens laten kuisen in de winkel?

    Alvast bedankt

    Groetjes

    Pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

  • #2
    Re: Gebruik van Canon TX

    koop u een 200 iso en een 400 iso filmpje en schiet die alle twee eens vol. Laat ze ontwikkelen en scan ze eventueel in. Beoordeel de resultaten en maak je keuze. Op de resultaten kan je ook zien of je toestel gekuist moet worden of niet en dan is het even nadenken of het sop de kool wel waard is.
    Succes
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Gebruik van Canon TX

      Neem naar de foto's van je Nikon en kijk welke iso je het meest gebruikt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Gebruik van Canon TX

        Neem de rolletje van 400. De laatste generatie rolletjes hebben een fijn genoeg korrel met Iso 400. Even een andere Iso stel je niet in. Want dan zou je heel het rolletje moeten vervangen. Waarna je hem alleen nog kunt (laten) ontwikkelen of met de opnamen niks doen. Met Iso 400 heb je verder net wat meer speelruimte kwa belichting. Al kun je wel een rolletje van 200/400 wel laten ontwikkelen als eentje van 400/800. Maar dit werkt alleen bij zwart/wit rolletjes en dan voor heel het rolletje.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Gebruik van Canon TX

          Ja dat is de luxe van digitaal.Je kunt de Iso aanpassen naargelang de omstandigheden,maar analoog moet je het doen met één rolletje met vaste Iso.
          Je zou zeggen,dat gebeurt niet veel.
          Ben momenteel een rolletje aan het vol schieten met een Canon Eos 1n.Je staat versteld hoeveel maal je geneigd bent om toch die iso te veranderen.
          Bij mij zit er nu een 200 iso in.Was het enige voorradig.400 op bestelling.
          Nu deze had een bc-code,wat onder andere te wijten kan zijn aan de sluiter,waar ergens een magneetje in zit dat vast raakt.Op youtube vind je hoe dit eenvoudig kunt fiksen.Werkt nu terug maar test hem op verdere bedrijfszekerheid en lichtlekken.
          Maar met een analoog toestel, denk je wel veel meer na voor je een foto neemt.

          Comment


          • #6
            Re: Gebruik van Canon TX

            200 iso is een handige tussenin waarde. Maar als je snel in de winkel een rolletje wil halen ga je meestal enkel 100 en 400 vinden. Nu in de zomer buiten is 100 haalbaar. Ga je wel eens binnen fotos willen nemen, kies dan voor 400.

            Propermaken kan je zelf toch? Met een microvezel doekje of vochtige zeem voor de body, lensreinuger voor de lens. Net zoals een digitaal toestel. Als je lens vol schimmel zit heb je een ander probleem, maar daar gaat een winkel niet aankomen. Kijk even naar de dichtingen of die niet uit elkaar vallen en alles vol kruimels droge schuimrubber doen.

            Comment

            Working...
            X