Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe bewerken jullie foto's om op internet te plaatsen en nadien hier op BD??????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe bewerken jullie foto's om op internet te plaatsen en nadien hier op BD??????

    Blijkbaar vragen foto's toch enkele verbeteringen,vnl verscherpen,om op een treffelijke wijze hier foto's te kunnen posten.
    Hoe doen jullie dat????

  • #2
    Re: Hoe bewerken jullie foto's om op internet te plaatsen en nadien hier op BD??????

    gewoon in lightroom

    Comment


    • #3
      Re: Hoe bewerken jullie foto's om op internet te plaatsen en nadien hier op BD??????

      Een foto bewerking prog/software, maar al member van 2004, en dan een vraag over verscherping ? En plaatsen hier op de pdf klikken http://www.belgiumdigital.com/helpdesk staat er ook al heel lang !
      Last edited by guido.g; 29 juni 2017, 16:30.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Hoe bewerken jullie foto's om op internet te plaatsen en nadien hier op BD??????

        Interessante siteEZE SITE IS NIET BEREIKBAAR.
        Maar men kan toch altijd iets bijleren.
        Het is niet dat men iets al tien jaar doet,dat er niets beter bestaat.
        Vragen staat vrij.
        Last edited by demuro; 29 juni 2017, 13:14.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe bewerken jullie foto's om op internet te plaatsen en nadien hier op BD??????

          Vermits je op BD een foto plaatst met een link naar een andere site, hangt veel af van de manier waarop deze de foto opslaat (en verder deelt).
          Tegenwoordig plaats ik het origineel (na bewerking in LR uiteraard) op Flickr, ze komen m.i. goed over (en in hoge resolutie).
          Beter dan ik zelf kon op m'n eigen site.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe bewerken jullie foto's om op internet te plaatsen en nadien hier op BD??????

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Interessante siteEZE SITE IS NIET BEREIKBAAR.
            Maar men kan toch altijd iets bijleren.
            Het is niet dat men iets al tien jaar doet,dat er niets beter bestaat.
            Vragen staat vrij.
            Werkt nu wel, bij mij toch.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: Hoe bewerken jullie foto's om op internet te plaatsen en nadien hier op BD??????

              Het volstaat ook bovenaan rechts op het scherm de laatste link van het rijtje (HOME : FORUM : NIEUWS : ...... : BD HELPDESK) aan te klikken.

              Wat mijn foto's op BD betreft:
              1) schieten in JPG en RAW; JPG dienen enkel om te kijken
              2) van die foto's waarvan ik enkele RAWs wil verder bewerken, eerst ontwikkelen met een keuze aan RAW-ontwikkelaars, zoals Adobe Camera Raw, tussen Bridge en Photoshop CS6), Lightroom 6, Aperture (draait nog altijd op mijn Mac), ON1 Photo RAW, maar mijn voorkeur gaat meer en meer naar DxO Optics Pro, waarin ik ook ga blijven investeren qua aankoop en kennis
              3) de ontwikkelde RAW gaat -zolang het nog kan- nog altijd naar Photoshop CS6, maar ik ga niet verder investeren in of abonneren op Adobe. Tweede keuze wordt dan Affinity Photo (maar ook Luminar, Pictorial, Topaz Studio, de genoemde ON1 Photo RAW en nog enkele. Dat zijn meer fotobewerkingsprogramma's...)
              4) in een dergelijke fotobewerkingsprogramma kun je zaken gaan wegklonen, croppen, via aanpassingslagen en laagmaskers een en ander accentueren tot een uiteindelijk grote (en 'zware') meerlagige PSD (of TIFF voor die programma's die geen PSD kunnen afleveren). Dat PSD-bestand bewaar ik.
              5) in het PSD-bestand worden dan alle lagen 'op elkaar gegooid' (=flatten image of merge layers), het beeld wordt verkleind tot 1024px langste zijde, opgescherpt met een keuze aan opscherpers (Nik Sharpener, Topaz Clarity, en nog andere...), naam toegevoegd, eventueel kadertje, opnieuw flatten en dan Save As (om de originele PSD te 'sparen') als JPG). Doorgaans gaan dergelijke JPGs in mijn Dropbox folder, vanwaaruit ik de link kan kopiëren om hier op BD de foto te kunnen tonen.

              Dat is het zowat, in een notendop.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X