Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

old school fotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • old school fotografie.

    Old school fotografie wat betekent het nu precies? Kent er iemand de preciese definitie. Is Old school fotografie altijd gerelateerd aan een tijdsperiode? (jaren 30) of kan men door middel van zwart-wit fotografie in de geest van de jaren 30 heden ten dagen ook de term old school genre plakken?

    Ik ben met name grote liefhebber van z/w fotografie en in het bijzonder concertpics, bij voorkeur met een ietwat overdreven contrast (hard), dat soort van foto's hoeven voor mij ook niet uitemate scherp te zijn maar eerder wat stroperig. Voor mij telt compositie en expressie...net zoals het vroeger was. In feite kan je met een heel goedkoop digitaaltje schitterende foto's maken op de juiste manier bewerkt. Maar goed dat genre fotografie gebaseerd op de jaren dertig en wat ik tracht te benaderen veronderstel ik old school te noemen, maar misschien mag ik die term niet gebruiken...
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: old school fotografie.

    Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
    maar misschien mag ik die term niet gebruiken...
    Bang voor de 'Old school police'?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: old school fotografie.

      Denk dat het even goed gedefinieerd is als "popmuziek". Zo een rekbaar begrip dat je er bijna alles in kwijt kan.

      Comment


      • #4
        Re: old school fotografie.

        Idd zeer rekbaar gezien alle ontwikkelingen er geweest zijn door de jaren.

        Je kan je echter tot een bepaalde periode richten en dan zou ik adviseren om zoveel mogelijk de stijl van die tijd te evenaren zij het dan met moderne technologie.
        Let echter op want dit kan zeer ver gaan. Wil je het mijn inziens goed doen dan moeten styling, posing, compositie, afwerking/bewerking aansluiten bij wat in die periode gangbaar was.

        Comment


        • #5
          Re: old school fotografie.

          Over die begrippen vind ik weinig terug op internet alsook afbeeldingen. Dank!
          Groeten Sensor

          Comment

          Working...
          X