Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lexar stopt ermee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lexar stopt ermee

    Het moederbedrijf van Lexar laat weten dat het stopt met de productie van geheugenkaarten en ander verwijderbaar geheugen:

    If you're a fan of using Lexar memory cards in your cameras, there's some sad news for you today: they're being discontinued. Micron, the parent company

  • #2
    Re: Lexar stopt ermee

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Het moederbedrijf van Lexar laat weten dat het stopt met de productie van geheugenkaarten en ander verwijderbaar geheugen:

    https://petapixel.com/2017/06/27/r-p...-memory-cards/
    Spijtig, heb er veel van gekocht, goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
    Ze zullen wel een andere merknaam uitbrengen voor wie vindt dat je bij S...... teveel betaalt voor de naam.

    Comment


    • #3
      Re: Lexar stopt ermee

      dacht dat ze nog wel produceren maar niet meer onder hun naam verkopen?
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Lexar stopt ermee

        Ik heb hier maar één Lexar geheugenkaartje, en dat heb ik bij de 5D MKIII gekregen.
        De meeste andere zijn Sandisk kaartjes, maar er zit ook een Medion bij (dat SD kaartje van 16GB zit als back-up in de 5D MKIII, naast het Lexar Professional "1000x" 16GB CF kaartje en ik heb met geen van beide ooit een probleem gehad).

        Zolang je bij de bekende merken blijft zijn alle geheugenkaartjes wel betrouwbaar genoeg.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Lexar stopt ermee

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb hier maar één Lexar geheugenkaartje, en dat heb ik bij de 5D MKIII gekregen.
          De meeste andere zijn Sandisk kaartjes, maar er zit ook een Medion bij (dat SD kaartje van 16GB zit als back-up in de 5D MKIII, naast het Lexar Professional "1000x" 16GB CF kaartje en ik heb met geen van beide ooit een probleem gehad).

          Zolang je bij de bekende merken blijft zijn alle geheugenkaartjes wel betrouwbaar genoeg.
          Hopelijk neemt Sandisk de supersnelle XQD kaartjes over van Lexar Bart, enige fabrikant zou anders nog Sony zijn.
          Ik begrijp niet goed waarom XQD zo traag van de grond komt, zo normaal de vervanger van CF moeten zijn, lezen en schrijven à 400 MB/sec.

          Comment


          • #6
            Re: Lexar stopt ermee

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Hopelijk neemt Sandisk de supersnelle XQD kaartjes over van Lexar Bart, enige fabrikant zou anders nog Sony zijn.
            Ik begrijp niet goed waarom XQD zo traag van de grond komt, zo normaal de vervanger van CF moeten zijn, lezen en schrijven à 400 MB/sec.
            Sony heeft ooit zijn eigen soort geheugenkaartjes gehad, maar omdat die zoveel duurder waren dan de andere geheugenkaartjes (CF en SD) waren er heel veel die zo'n camera liever niet kochten omdat de geheugenkaartjes daarvoor veel te duur waren, en ze waren ook in geen enkel ander apparaat te gebruiken.
            Misschien heeft Sony daaruit lessen geleerd, en houden ze daarom de prijs van de XQD geheugenkaartjes "betaalbaar", ook al zijn ze dan de enige fabrikant.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X