Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

    Betreft de stemming "Commentaar of niet in de BD-Challenge?", hoe moet die geïnterpreteerd worden ?

    Voor de "Neen"-stemmers is het duidelijk, zij hebben maar één keuze.
    Maar de "Ja"-stem wordt opgesplitst in een "Ja"- en een "Ja, maar"-stem => dus 2 keuzes ( dat zorgt sowieso voor verdeling van de stemmen )

    Wil dit zeggen dat zij die volmondig "Ja" geantwoord hebben bij de "Ja, maar" stemmers geteld mogen of moeten worden?
    Ze kunnen immers nog altijd zeggen, Ja, ik wil ... ( tiens, waar heb ik dat nog ooit gehoord )

    Als dat niet zo zou zijn vind je dan de stemming over gedaan worden maar dan enkel met de opties: "Neen" en "Ja, maar"
    Last edited by Mikko2; 22 juni 2017, 09:26.

  • #2
    Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

    Nu je het hierover hebt:
    "Ja, maar de inzender mag vragen om geen commentaar"
    Hier kan je dan ook volgende bedenkingen maken.

    1) Ja, commentaar mag, MAAR ik wil er wel geen op mijn foto's. Maw, iedere keer als ik deelneem zet ik voor mijn foto geen commentaar.

    of

    2) Ja, commentaar mag op mijn foto's. Hierbij laat ik wel de keuze over aan anderen of zij commentaren willen.

    De tweede groep hoort meer bij de volmondige JA-stemmers, de eerste groep meer bij de Neen-stemmers.
    Last edited by Wim.Vanmaele; 22 juni 2017, 19:56. Reden: Foutieve indeling op eind tekst
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Nu je het hierover hebt:
      "Ja, maar de inzender mag vragen om geen commentaar"
      Hier kan je dan ook volgende bedenkingen maken.

      1) Ja, commentaar mag, MAAR ik wil er wel geen op mijn foto's. Maw, iedere keer als ik deelneem zet ik voor mijn foto geen commentaar.
      of
      2) Ja, commentaar mag op mijn foto's. Hierbij laat ik wel de keuze over aan anderen of zij commentaren willen.

      De eerste groep hoort meer bij de volmondige JA-stemmers, de tweede groep meer bij de Neen-stemmers.
      Hey Wim,

      graag een beetje verduidelijking want ik vrees dat ik het verkeerd interpreteer.
      Bij 1) staat: Ja, commentaar mag, MAAR ik wil er wel geen op mijn foto's.
      Hoe kan iemand die geen commentaar op zijn foto's wil toch bij de volmondige JA-stemmers gerekend worden ?
      Dat is dan toch duidelijk een Ja, maar-stemmer
      En heb je in uw laatste regel de twee groepen misschien geswitcht => ( 1° groep = Neen, 2° groep = Ja of begrijp ik het verkeerd ? )

      Het is niet evident om in één discussie op een forum een rondvraag te doen waarbij niemand zich tekort gedaan voelt.
      Omdat hier echter alleen de ja-stemmers gesplitst worden vrees ik ...
      Enfin, ware het niet realistischer geweest als de enquête in een vierledige vraagstelling gegoten was

      1) - Ja, de inzender maakt geen bezwaar tegen commentaar => dit zijn dan de Ja-stemmers
      2) - Ja, maar de inzender mag vragen om geen commentaar => dit zijn dan de Ja, maar-stemmers.
      3) - Neen, maar ik heb geen bezwaar als andere wel commentaar willen ontvangen => dit zijn dan de Ja, maar-stemmers
      4) - Neen, ik maak bezwaar tegen elke vorm van commentaar op eender welke inzending => dit zijn dan de Neen-stemmers

      In deze vraagstelling mogen zowel de Ja-stemmers alsook als de Neen-stemmers voor een optie kiezen.
      Dan kunnen ook Neen-stemmers laten weten dat ze er geen bezwaar tegen hebben als andere wel commentaren zouden toelaten.

      Comment


      • #4
        Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

        Ter verduidelijking.
        1) Een ja-maar stemmer. Een persoon die het wel ziet zitten dat er commentaar geven wordt op foto's maar niet op zijn foto's. Ik wil wel graag jouw foto beoordelen, maar je mag de mijne NIET beoordelen.
        Sorry, je hebt nu éénmaal van die mensen die vinden dat alles moet kunnen bij anderen, maar niet bij hunzelf. Zo van. Niemand zou mogen alcohol nuttigen wanneer hij met de wagen rijdt, nu, maar, zelf kan ik wel tegen een glaasje en ik vind dat ik daar recht op heb en dus doe ik het. Om geen discussie te veroorzaken ga ik hier niet de geijkte term gebruiken.

        2) Een Ja-maar stemmer. Deze persoon wil best commentaren krijgen op zijn foto's. Terechte commentaar natuurlijk. Hij heeft er geen probleem mee indien men duidt naar fouten eventueel ideeën aan de hand doet van hoe de foto eventueel ook zou kunnen gemaakt worden ... Maar hij eist niet dat de andere deelnemers commentaar op hun foto's willen. Hij laat aan hun de keuze of ze al dan niet open staan voor commentaar op hun foto's.

        Dus duidelijk twee groepen waarbij de eerste eerder een NEEN-stem is en de tweede groep eerder een JA-stem is.

        En ja, ik heb geblunderd. De door mij opgegeven indeling is fout. Heb die ondertussen aangepast in de oorspronkelijke tekst.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

          Ik verwacht een exponentiële stijging van de "Jazeker! Laat maar komen! " stemmen de laatste dag/uren .
          Als ik juist ben dan ga ik schrijven waarom, en anders ben ik fout .

          Comment


          • #6
            Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Ter verduidelijking.
            1) Een ja-maar stemmer. Een persoon die het wel ziet zitten dat er commentaar geven wordt op foto's maar niet op zijn foto's.
            Ik wil wel graag jouw foto beoordelen, maar je mag de mijne NIET beoordelen...
            Hey Wim, nu begrijp ik het, dat is dus het verschil in interpretatie.
            Ik ging ervan uit dat men bedoelde dat dan de anderen aan elkaar commentaar mochten geven maar dat hij er geen wou.
            Dat hij zichzelf dan ook van becommentariëren moest onthouden, daar had ik zelfs niet aan gedacht, je hebt idd. gelijk.
            Als de Ja, maar-stemmen zouden winnen en men kiest dan de optie "ik wil geen commentaar" dan moet het ook uitgesloten worden dat men commentaar geeft.
            Het moet eigenlijk geïnterpreteerd worden als "IK wil geen commentaar krijgen en geen geven"

            ps. en die "blunder" als je het zo wilt noemen is voor mij niks meer als een haastige typefout.
            Het was de combinatie van mijn verkeerde interpretatie en de "verwarrende" indeling die me aanspoorde om verduidelijking te vragen.

            Comment


            • #7
              Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik verwacht een exponentiële stijging van de "Jazeker! Laat maar komen! " stemmen de laatste dag/uren .
              Als ik juist ben dan ga ik schrijven waarom, en anders ben ik fout .
              je mag altijd je gedacht of waarom je dat zou verwachten via een PB sturen ( want anders heb je "altijd" gelijk ... )

              Comment


              • #8
                Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

                Oorspronkelijk geplaatst door Mikko2 Bekijk bericht
                je mag altijd je gedacht of waarom je dat zou verwachten via een PB sturen ( want anders heb je "altijd" gelijk ... )
                Nope Mikko2 niet via PB. Er zijn er hier al genoeg die aan vriendjespolitiek e.a. doen via PB, daar doe ik niet aan mee.
                PB is goed voor kopen en verkopen enzo, maar niet voor een discussie op het forum.
                Ik las hier onlangs dat men op iemands vraag antwoordde via PB !?!? Dan help je eventueel die één iemand, ipv alle lezers mee te informeren.
                Ik schrijf altijd mijn gedacht hier in het openbaar, wat me niet altijd in dank afgenomen wordt, en klikt het niet dan botst het maar, daar heb ik al lang leren mee leven .

                Comment


                • #9
                  Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik verwacht een exponentiële stijging van de "Jazeker! Laat maar komen! " stemmen de laatste dag/uren .
                  Als ik juist ben dan ga ik schrijven waarom, en anders ben ik fout .

                  En ik verwacht een exponentiële stijging van de NEEN stemmers de laatste dag/uren.
                  Als ik juist ben zal je het wel zien en als ik fout ben... tja, dan heb ik verkeerd gegokt.

                  En zo heb ook ik altijd gelijk ( en als het dan echt moet zal ik er een verhaaltje bij verzinnen ) .
                  Maar op voorhand laat ik aan niemand iets weten want anders kan ik de inhoud van mijn verhaal niet meer wijzigen.
                  Hopende op jullie begrip ...
                  Last edited by Mikko2; 24 juni 2017, 20:29. Reden: Correctie van een typfout in de derde laatste zin

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mikko2 Bekijk bericht
                    En ik verwacht een exponentiële stijging van de NEEN stemmers de laatste dag/uren.
                    Als ik juist ben zal je het wel zien en als ik fout ben... tja, dan heb ik verkeerd gegokt.

                    En zo heb ik ook altijd gelijk ( en als het dan echt moet zal ik er een verhaaltje bij verzinnen ) .
                    Maar op voorhand laat ik aan niemand iets weten want anders kan ik de inhoud van mijn verhaal niet meer wijzigen.
                    Hopende op jullie begrip ...
                    Eens zien wie er gelijk krijgt .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

                      En de optie "Neen, tenzij" ontbreekt ook in de enquête.

                      Bijvoorbeeld: Neen, tenzij er opbouwende gefundeerde kritiek is die...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Eens zien wie er gelijk krijgt .
                        blijkbaar niet goed begrepen dat mijn tekstje sarcastisch bedoeld was ???
                        In de zin van "als ik gelijk heb verzin ik wel iets" ... en anders hoef ik niks uit mijn duim te zuigen!!!

                        En mogen we uw verhaaltje ook lezen als er geen noemenswaardige wijzigingen aan de tussenstand zijn ?

                        Groetjes aan allemaal.
                        Last edited by Mikko2; 28 juni 2017, 18:54. Reden: Extra vraagstelliing toegevoegd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

                          Ik was fout in mijn verwachting de ik neerpende in #5.
                          Ik had gedacht dat er wel een afspraakje zou gemaakt worden tussen enkele 'vooraanstaande-ja-stemmers', om hun ja-stem allemaal tegelijk op laatst uit te brengen om zo de commentaren op de challenge foto's te kunnen handhaven. Niet dus, nogmaals ik was dus fout, maar heb er niet de minste moeite mee om dit toe te geven.

                          @Mikko2 : ik hoefde helemaal niks te verzinnen en/of iets uit mijn duim te zuigen, (dat maakte U er van), want dit was mijn gedacht...
                          en je krijgt hier nu mijn verhaaltje op een presenteertblaadje... nu tevreden ?

                          PS Sarcasme, en/of PB worden in discussies best altijd achterwege gelaten, gezien vooral sarcasme altijd als een doekje tegen het bloeden gebruikt wordt als het uit de hand loopt in sommige topics.
                          Dan wijt men het meestal aan zogezegde misverstanden van sarcastische bedoelde uitspraken. En via PB verder discuteren is nog erger, dat noem ik dan vriendjespolitiek, daar doe ik alvast niet mee, dat gebeurt hier reeds genoeg. in WVl noemen wij dat "achter het gat klappen".

                          Wel heel benieuwd of er nu zal geluisterd worden naar de poll van "het volk".
                          Gelukkig heeft LesC zijn verlof al achter de boeg en kan hij er nu weer vol tegenaan met het "ontleden" van de poll.
                          Last edited by Guest17; 1 juli 2017, 08:44.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            ik hoefde helemaal niks te verzinnen en/of iets uit mijn duim te zuigen, (dat maakte U er van), want dit was mijn gedacht...
                            en je krijgt hier nu mijn verhaaltje op een presenteertblaadje... nu tevreden ?

                            PS Sarcasme, en/of PB worden in discussies best altijd achterwege gelaten, gezien vooral sarcasme altijd als een doekje tegen het bloeden gebruikt wordt als het uit de hand loopt in sommige topics.
                            Dan wijt men het meestal aan zogezegde misverstanden van sarcastische bedoelde uitspraken. En via PB verder discuteren is nog erger, dat noem ik dan vriendjespolitiek, daar doe ik alvast niet mee, dat gebeurt hier reeds genoeg. in WVl noemen wij dat "achter het gat klappen".
                            Correct, eigenlijk had ik moeten schrijven "blijkbaar niet goed begrepen dat mijn tekstje EEN BEETJE sarcastisch bedoeld was ???
                            Gelukkig stond direct eronder de verduidelijking :> In de zin van "als ik gelijk heb verzin ik wel iets" ... en anders hoef ik niks uit mijn duim te zuigen!!!

                            De "sarcastische" posting was - zoals je in mijn postings in deze discussie kunt lezen - niks meer dan een opmerking dat je
                            "als niemand wist wat je zou gaan schrijven je uw verhaal tot op het laatste moment kon aanpassen zoveel U wou"
                            Daarom ook dat ik vroeg om uw mening al in een PB te laten weten.
                            Niet om via de PB verder te discuteren of wat dan ook maar om te kunnen verifiëren of U uw tekst niet volledig zou herschrijven.

                            Dit gezegd zijnde, ik was zelf ook verkeerd in mijn verwachtingen, ik dacht dat de NEEN-stemmers serieus zouden gaan stijgen.
                            Dat heb ik dan vlak nadat ik deze discussie opstartte ook gemeld aan één persoon (wie die persoon in kwestie is speelt geen rol).
                            En nu de poll beëindigd is mag deze discussie voor mijn part ook als afgesloten beschouwd worden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mikko2 Bekijk bericht
                              Correct, eigenlijk had ik moeten schrijven "blijkbaar niet goed begrepen dat mijn tekstje EEN BEETJE sarcastisch bedoeld was ???
                              Gelukkig stond direct eronder de verduidelijking :> In de zin van "als ik gelijk heb verzin ik wel iets" ... en anders hoef ik niks uit mijn duim te zuigen!!!

                              De "sarcastische" posting was - zoals je in mijn postings in deze discussie kunt lezen - niks meer dan een opmerking dat je
                              "als niemand wist wat je zou gaan schrijven je uw verhaal tot op het laatste moment kon aanpassen zoveel U wou"
                              Daarom ook dat ik vroeg om uw mening al in een PB te laten weten.
                              Niet om via de PB verder te discuteren of wat dan ook maar om te kunnen verifiëren of U uw tekst niet volledig zou herschrijven.

                              Dit gezegd zijnde, ik was zelf ook verkeerd in mijn verwachtingen, ik dacht dat de NEEN-stemmers serieus zouden gaan stijgen.
                              Dat heb ik dan vlak nadat ik deze discussie opstartte ook gemeld aan één persoon (wie die persoon in kwestie is speelt geen rol).
                              En nu de poll beëindigd is mag deze discussie voor mijn part ook als afgesloten beschouwd worden.
                              Yep, de rest is voor LesC.

                              Comment

                              Working...
                              X