Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

    Nitecore UCN1 Dual slot heet hij. Nitecore is een bekende batterijlader merk. En met de LCD ziet het er heel interessant uit. In Nederland is hij ongeveer 20 euro. Je kunt dus Voltage en Laad mA zien etc.. Heel leuk. Hij werkt op USB. Werkt met Canon LP-E6, LP-E6N en LP-E8 batteries. (Er is ook een Nikon en Leica versie. En zijn veel goedkoper dan de merknamen.

    Zie hier:

  • #2
    Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

    Nitecore is een betrouwbare fabrikant van zaklampen en lithium-ion laders.
    Ik wist niet dat er zo'n lader bestond voor camera-accu's, de indicatie van de laadcapaciteit is zeker interessant want anders heb je geen enkele manier om te bepalen hoe goed een accu nog is.
    De camera zelf heeft in de menu's ook wel ergens een aanduiding waarmee je zou kunnen zien dat een accu nog goed is of niet, maar ik heb ooit een accu getest die volgens de camera toch al een deel van de capaciteit zou verloren hebben, terwijl die in de test met de hobbycharger toch nog aangaf dat de capaciteit nog bijna niet verminderd was.
    Je zou dan een goede accu wegdoen omdat die volgens de camera niet meer optimaal is, terwijl ze eigenlijk nog altijd perfect in orde is...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

      Precies. Volgens mij is dit de eerste in zijn soort. Ik ben er in ieder geval wel blij mee dat dit nu ook voor camera batterijen mogelijk is. Nu nog een capaciteit tester

      Als Canon deze alszijnde een Canon zou verkopen ben je denk ik wel richting de 80euro -100 euro kwijt gok ik.

      Comment


      • #4
        Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

        Als je de accu opgebruikt tot de camera uitvalt, dan kan je de laadcapaciteit van de accu meten (er zit een veiligheid in de camera en in de accu om ervoor te zorgen dat de accu niet te diep ontladen wordt, ze zal er niet van kapot gaan).
        Op die manier kan je ook originele accu's vergelijken met compatibele accu's, dan kan je controleren of de capaciteit van die accu's overeenkomt met wat er op de verpakking vermeld is.
        Sommige heel goedkope compatibele accu's beloven een grotere capaciteit dan de originele, maar in werkelijkheid is de capaciteit een heel stuk lager.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

          Dat klopt, maae niet helemaal. Je kunt bij de een meer het LCD scherm gebruikt hebben, bij de andere de Live modes more of zelfs video. Als een lader de capaciteit zou meten zul je preciezer zijn. Maar goed. Dat kan deze niet, maar we zijn op weg! Ben benieuwd wie er nu volgt.

          Comment


          • #6
            Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

            Oorspronkelijk geplaatst door ChibiM Bekijk bericht
            Nitecore UCN1 Dual slot heet hij. Nitecore is een bekende batterijlader merk. En met de LCD ziet het er heel interessant uit. In Nederland is hij ongeveer 20 euro. Je kunt dus Voltage en Laad mA zien etc.. Heel leuk. Hij werkt op USB. Werkt met Canon LP-E6, LP-E6N en LP-E8 batteries. (Er is ook een Nikon en Leica versie. En zijn veel goedkoper dan de merknamen.

            Zie hier:
            http://charger.nitecore.com/CHARGER/CAMERA/UCN1/
            Een draadje met een antwoord voor mel7, dat in combinatie met een sigarettenaansteker naar usb adapter en hij is vertrokken.

            Comment


            • #7
              Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

              Ik heb de Nitecore UCN1 vandaag aangekregen.
              Er zijn twee verschillende laadvakken, het ene is voor de LP-E6 / LP-E6N (alle 5D modellen vanaf de 5DII en de 7D + 7DII).
              De lader lijkt perfect te werken met alle verschillende accu's (originele LP-E6 + LP-E6N, de goedkope Pisen die altijd als reserve voor de 5D III is gebruikt en de Jupio die reserve is voor de 7D II).
              De contactjes zijn steviger dan die van de originele Canon laders, het gebeurt wel eens dat die laders een foutmelding geven, en als ik de accu er dan opnieuw insteek, dan wil die de accu wel laden.
              Maar de Canon laders zijn uiteraard al veel meer gebruikt, het is dus af te wachten hoe de Nitecore zich houdt op lange termijn.

              Het tweede laadvak (achterkant) is voor de LP-E6, dat kan ik niet proberen want ik heb de 700D niet meer.

              Het korte USB kabeltje zit netjes opgeborgen als je het niet nodig hebt, maar omdat het zo kort is zal je de lader wel aan de 5V adapter moeten laten hangen.
              Ik heb een USB verlangkabeltje geprobeerd, maar daardoor zakt de laadstroom een heel stuk, als je een verlengkabeltje zou willen gebruiken, koop er dan eentje dat zo kort mogelijk is om de verliezen te beperken.
              Ik heb er eentje van 0,5m besteld bij Aliexpress, binnen een maand of zo kan ik dat dan eens proberen, het verlengkabeltje dat ik geprobeerd heb is 1,5m lang, en dat ging dus niet goed.

              Het display geeft afwisselend de spanning (Volt, met 1 cijfer na de komma) + laadstroom (mA) en het laadpercentage (%) + de geladen capaciteit (mAh).
              De aanduidingen zijn veel duidelijker dan het knipperende ledje van de originele Canon laders.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik heb de Nitecore UCN1 vandaag aangekregen.
                Er zijn twee verschillende laadvakken, het ene is voor de LP-E6 / LP-E6N (alle 5D modellen vanaf de 5DII en de 7D + 7DII).
                De lader lijkt perfect te werken met alle verschillende accu's (originele LP-E6 + LP-E6N, de goedkope Pisen die altijd als reserve voor de 5D III is gebruikt en de Jupio die reserve is voor de 7D II).
                De contactjes zijn steviger dan die van de originele Canon laders, het gebeurt wel eens dat die laders een foutmelding geven, en als ik de accu er dan opnieuw insteek, dan wil die de accu wel laden.
                Maar de Canon laders zijn uiteraard al veel meer gebruikt, het is dus af te wachten hoe de Nitecore zich houdt op lange termijn.

                Het tweede laadvak (achterkant) is voor de LP-E6, dat kan ik niet proberen want ik heb de 700D niet meer.

                Het korte USB kabeltje zit netjes opgeborgen als je het niet nodig hebt, maar omdat het zo kort is zal je de lader wel aan de 5V adapter moeten laten hangen.
                Ik heb een USB verlangkabeltje geprobeerd, maar daardoor zakt de laadstroom een heel stuk, als je een verlengkabeltje zou willen gebruiken, koop er dan eentje dat zo kort mogelijk is om de verliezen te beperken.
                Ik heb er eentje van 0,5m besteld bij Aliexpress, binnen een maand of zo kan ik dat dan eens proberen, het verlengkabeltje dat ik geprobeerd heb is 1,5m lang, en dat ging dus niet goed.

                Het display geeft afwisselend de spanning (Volt, met 1 cijfer na de komma) + laadstroom (mA) en het laadpercentage (%) + de geladen capaciteit (mAh).
                De aanduidingen zijn veel duidelijker dan het knipperende ledje van de originele Canon laders.
                Waar heb je hem besteld als ik mag vragen? Mij lijkt het een interessant product.
                Bedankt voor je review!

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dedonatis Bekijk bericht
                  Waar heb je hem besteld als ik mag vragen? Mij lijkt het een interessant product.
                  Bedankt voor je review!
                  Hier heb ik die besteld: https://www.beterbatterij.nl/nitecor...oor-canon.html
                  Er komen nog wel verzendkosten (4,95 euro) en betaalkosten bij (ze rekenen 0,5 euro aan voor het betalen met een Mastercard).
                  Maar voor die 5,45 euro kosten kan ik die zelf niet in Nederland gaan halen...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

                    Als het via USB gaat is het interessant om in de auto op te laden.
                    Ik veronderstel dat de 5V intern wordt omhooggebracht tot 7,2V.

                    Bedankt voor de tip.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Hier heb ik die besteld: https://www.beterbatterij.nl/nitecor...oor-canon.html
                      Er komen nog wel verzendkosten (4,95 euro) en betaalkosten bij (ze rekenen 0,5 euro aan voor het betalen met een Mastercard).
                      Maar voor die 5,45 euro kosten kan ik die zelf niet in Nederland gaan halen...
                      Merci voor je reactie! Denk dat ik hem ook ga bestellen maar voor Nikon.

                      Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batterijlader met LCD voor laad capaciteit etc

                        Als je een USB verlengkabeltje nodig hebt voor die lader, dan is dit een goede keuze: https://nl.aliexpress.com/item/Ugree...608.0.0.Eg1YaJ
                        Ik heb er eentje van 0,5m en 1,5m gekocht, en de laadstroom blijft hetzelfde als je de lader rechtstreeks in de USB stroombron steekt of met een verlengkabel van 0,5 of 1,5m tussen de stroombron en de lader.
                        Die verlengkabels zijn een heel stuk degelijker (dikkere geleiders) dan de oude USB verlengkabel die ik hier had liggen, en die werkte dus niet goed (de UGreen kabels zijn goedkoper en veel degelijker dan de oude kabel).
                        Of de nog langere kabels ook goed werken, dat weet ik niet, hoe langer de kabel, hoe meer spanningsverlies, en dan zal de maximale laadstroom uiteindelijk ook weer zakken, die van 1,5m werkt in ieder geval nog prima.
                        De levertermijn van de kabeltjes viel best mee, ze zijn besteld op 21 juni, en ze zijn gisteren aangeboden door de postbode (vandaag heb ik ze opgehaald in het Postpunt).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment

                        Working...
                        X