Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jumping 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Jumping 2

    Nog wat Jumpingfoto's van op de testdag.
    Ook weer uit de hand getrokken

    1 D700 nikkor 300mm f4 1/1250 f5.6 iso 200






    2 D700 Tamron 70-200 f2.8 1/1250 f5.6 iso 200



    Tips altijd welkom

  • #2
    Re: Jumping 2

    Als ik kritisch ben dan vind ik van foto 1: ik zou deze recht zetten (helt over naar links), onderaan meer ruimte laten ( te kort onder de hoeven afgesneden), oor van het paard in het gezicht van de ruiter. Tip: ik zou geprobeerd hebben om haaks op de hindernis te staan. Foto 2Héél spijtig van de positie van de plant, waar optisch het paard tegenaan lijkt te springen. Links mag er van mij nog een stuk af. Springmoment vind ik goed en leuk lijkt de herhaling van het paard en de ruiter op het reclamepaneel. Spijtig dat het zo'n drukke bedoening is van al die reclame...., daar kun je natuurlijk niets aan doen maar moet je wel zoveel mogelijk rekening mee houden in de foto.
    http://www.paulvanrooy.be

    Comment


    • #3
      Re: Jumping 2

      Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
      Als ik kritisch ben dan vind ik van foto 1: ik zou deze recht zetten (helt over naar links), onderaan meer ruimte laten ( te kort onder de hoeven afgesneden), oor van het paard in het gezicht van de ruiter. Tip: ik zou geprobeerd hebben om haaks op de hindernis te staan. Foto 2Héél spijtig van de positie van de plant, waar optisch het paard tegenaan lijkt te springen. Links mag er van mij nog een stuk af. Springmoment vind ik goed en leuk lijkt de herhaling van het paard en de ruiter op het reclamepaneel. Spijtig dat het zo'n drukke bedoening is van al die reclame...., daar kun je natuurlijk niets aan doen maar moet je wel zoveel mogelijk rekening mee houden in de foto.
      Wel kritisch zijn is wel de bedoeling , zeker als je onderbouwde kritiek kan geven zoals jij dit hier doet. Die eerste zal ik eens terug door lr halen om hem recht te zetten. Een kleinere dof had beter geweest. 2 zijden waar volledig afgezet met die reclame dus die stond er altijd wel op

      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Jumping 2

        De omstandigheden kun je niet kiezen hé. Dat rechtzetten vind ik ook nodig. Het oogt nog net iets meer spectaculair als je afdrukt als de achterhoeven juist van de grond zijn. Dit lijkt me iets voor een continu shoot. Want met één enkel shot is dat aartsmoeilijk. Wel mooi scherp op de juiste plaats. Een kleinere dof zou ook beter zijn, maar de afstand tussen paard en achtergrond is niet echt groot, dus ook dat is niet simpel...

        Comment

        Working...
        X