Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude Ford

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] oude Ford


  • #2
    Re: oude Ford

    foto is niet scherp maar dat was waarschijnlijk je bedoeling !
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

    Comment


    • #3
      Re: oude Ford

      Scherpte ligt op het achterwiel als ik dat goed zie - dat zal wel niet de bedoeling zijn geweest.
      De normale kijker verwacht de scherpte op de bestuurder - wat wellicht wel de bedoeling was want je hebt die bestuurder ook op een sterke plaats in de compo gezet.
      Gebruik je autofocus om scherp te stellen ? Goed nalezen hoe dat werkt dan want de focus kunnen leggen waar je wil is essentieel in fotografie.
      Compo vind ik goed. Afwerking is hard maar het past wel in het plaatje.
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: oude Ford

        normaal gebruik ik het midden focus punt scherp stellen top half indrukken compo maken en drukken. nu heb ik me laten wijsmaken dat deze manier niet 100% juist is, een gans verhaal driehoeksmeting heb dan eens een paar keer de andere methode toegepast van het focuspunt te kiezen waar je scherp wil hebben dat werkt ook alleen als ik dan plots iets zie in dit geval die auto die voorbij kwam wil fotograferen staat mijn focuspunt verkeerd en heb geen tijd om te veranderen dacht wiel staat eerst alles achter wiel is normaal ook scherp brandpunt 100mm f4 is, dat is mijn uitleg waarom wiel scherp is
        Last edited by Guest8; 14 juni 2017, 17:54.

        Comment


        • #5
          Re: oude Ford

          Scherptediepte hangt af van 4 parameters : je toestel, het diafragma(f4), de brandpuntsafstand (100mm) en de afstand van jou tot aan het onderwerp - op dofmaster kan je zien hoeveel je dan hebt.
          Middelste scherpstelpunt methode kan je gebruiken bij onderwerpen die stilstaan.
          Als je begint met situaties of lenzen met heel beperkte DOF, of bewegende onderwerpen, dan gebruik je beter alle scherpstelpunten
          Dat betekent dat je inderdaad op voorhand over je compo moet nadenken en anticiperen op wat zich kan voordoen.
          Mijn persoonlijke ervaring met vlugge kiekjes is dat deze meestal in de vuilbak belanden - dus daar zou ik niet van wakkerliggen.
          Neem misschien een statief mee - dat zal je helpen om effectief over de compo na te denken voor je er zomaar op los begint te schieten.
          Wees bescheiden en neem niet teveel hooi op je vork - want je denkt/zegt dat je het weet - terwijl uit de praktijk toch steeds weer blijkt van niet
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: oude Ford

            Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
            normaal gebruik ik het midden focus punt scherp stellen top half indrukken compo maken en drukken. nu heb ik me laten wijsmaken dat deze manier niet 100% juist is, een gans verhaal driehoeksmeting heb dan eens een paar keer de andere methode toegepast van het focuspunt te kiezen waar je scherp wil hebben dat werkt ook alleen als ik dan plots iets zie in dit geval die auto die voorbij kwam wil fotograferen staat mijn focuspunt verkeerd en heb geen tijd om te veranderen dacht wiel staat eerst alles achter wiel is normaal ook scherp brandpunt 100mm f4 is, dat is mijn uitleg waarom wiel scherp is
            En dus zet je deze foto in showcase...
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: oude Ford

              Dat heb ik nu ook soms voor sé. Je ziet iets uit je ooghoeken voorbij komen, je moet vlug reageren of hij is weg, en lap ... focus op de verkeerde plaats. Op mijn toestel staat er dan rechts onderaan een knop met een icoontje dat op een vuilbak gelijkt. En daar gaat hij dan naartoe. P.S. dit is een Ford Cobra.

              Comment


              • #8
                Re: oude Ford

                Oorspronkelijk geplaatst door comic Bekijk bericht
                Op mijn toestel staat er dan rechts onderaan een knop met een icoontje dat op een vuilbak gelijkt. En daar gaat hij dan naartoe.
                ......dat icoontje is vreemd voor TS.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: oude Ford

                  Naast de verkeerde focus is de hevigheid van het rood zodanig dat je veel detail verliest en het onaangenaam is om naar te kijken.
                  Er zijn mogelijkheden genoeg om je focus snel juist te krijgen. Backbutton focus bvb dan kan je nog altijd herkaderen, of je fn button zo instellen dat je met 1 druk je middelste scherpstelpunt hebt.

                  Comment

                  Working...
                  X