Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie weet raad? Ik kan niet kiezen tussen deze 2 lenzen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie weet raad? Ik kan niet kiezen tussen deze 2 lenzen!

    Hallo iedereen,

    Ik zit een beetje ten einde raad...ik ben van plan om een degelijk objectief aan te schaffen maar ben aan het twijfelen tussen de Nikon 70-200mm f4 VR of de nieuwe Tamron 70-200mm 2.8f VC G2...

    Wie kan me wat helpen in de goede richting!

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Wie weet raad? Ik kan niet kiezen tussen deze 2 lenzen!

    Ik zie in je signature dat je de Tamron 70-300 VC hebt. Ik veronderstel dat je deze (voor een groot stuk) wilt vervangen met 1 van de beide opties.
    Waarom is dat juist ? Waarvoor dient de nieuwe lens ?

    Het zal er uiteindelijk weer op neer komen op hetzelfde simpele feit.
    Wil je f2.8, dan moet je het gewicht erbij nemen, indien niet, dan is de Nikon een lichtere optie.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Wie weet raad? Ik kan niet kiezen tussen deze 2 lenzen!

      Ik heb sinds vorige week de Tamron. Schitterende lens, fantastische VC en lichtsterk... Indien het gewicht geen rol speelt zou ik opteren voor de tamron, af en toe komt een lichtsterke lens wel eens van pas en het prijsverschil is niet zo heel groot.
      Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

      Comment


      • #4
        Re: Wie weet raad? Ik kan niet kiezen tussen deze 2 lenzen!

        Ik zou een gestabiliseerde f/2.8 verkiezen.
        In principe ben ik sneller geneigd om bij merk-eigen objectieven te blijven, maar ik heb met Tamron telezooms algemeen betere ervaringen dan met Sigma.

        Bij mij zou een 70-200/2.8 ook een aanvulling op de 70-300 zijn, geen vervanging.
        Die Tamron 70-300 is gigantisch veel lens voor een kleine prijs, en bovendien een lichtgewicht met een hele goeie VC.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Wie weet raad? Ik kan niet kiezen tussen deze 2 lenzen!

          Hey, ik gebruik ze meestal bij trouw- en communiefoto's en ook bij evenementen. Ik weet niet goed wat ik zou doen ik lees bij de Nikon zeer goede reviews en bij de Tamron ook maar daar zou er al eens een probleem opduiken van serieuze frontfocus. En ook het gewicht is natuurlijk doorslaggevend verschil bij deze 2.

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Wie weet raad? Ik kan niet kiezen tussen deze 2 lenzen!

            trouw- en communiefoto's ?
            Voor professioneel gebruik is de Nikon 70-200 F2.8 zonder enige twijfel de beste lens die je kunt kopen
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Wie weet raad? Ik kan niet kiezen tussen deze 2 lenzen!

              Als je zeker bij crop formaat blijft, dan is de Sigma 50-100/f1.8 misschien een betere optie.
              Voor trouw-communiefotos gaat je toch niet vaak 150-200mm nodig hebben op een crop body.
              Je hebt met de genoemde Sigma ook nog meer dan 1 stop winst in licht en DoF.

              Ze weegt wel evenveel als de Tamron 70-200/f2.8 G2...
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment

              Working...
              X